Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d70s of d50??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d70s of d50??

    hallo, ik zou graag willen beginnen met digitale fotografie, ik heb men oog laten vallen op de ofwel nikon d70s of de d50. wat is eigenlijk het verschil tussen beiden? waar moet ik het meest op letten bij de aankoop van een digitale camera? En waar koop ik die het best op het net of in een winkel? dank je bij voorbaat

  • #2
    Re: d70s of d50??

    Eigenlijk zijn de verschillen tussen de D50 en D70S niet zo groot. De D50 is een tikkeltje kleiner, de D70S heeft iets uitgebreidere instelmogelijkheden (witbalans, preview voor scherptediepte, ...).
    Beide toestellen gaan prima beelden produceren, volgens sommige tests scoort de D50 iets beter dan de D70S (vooral qua ruis). Het volledige Nikon lenzenassortiment past op beide toestellen.

    Met de zoekfunctie vind je makkelijk links naar uitgebreide previews en tests van beide camera's (letsgodigital of dpreview). Je moet vooral overwegen wat voor jouw belangrijk is.

    Op het net ga je interessante prijzen vinden, in de winkel ga je een betere service krijgen. Zolang je geen probleem met je camera ondervindt, maakt het weinig uit, maar van zodra er iets met je nieuwe camera aan de hand zou zijn, ga je beter geholpen zijn in de winkel in je buurt. Je kan ook wat onderhandelen met je winkelier voor wat betreft de prijs, hij weet ook dat je op het net of in het buitenland goedkoper gesteld kan geraken.

    Succes met de keuze.

    Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: d70s of d50??

      Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
      Eigenlijk zijn de verschillen tussen de D50 en D70S niet zo groot. De D50 is een tikkeltje kleiner, de D70S heeft iets uitgebreidere instelmogelijkheden (witbalans, preview voor scherptediepte, ...).
      Beide toestellen gaan prima beelden produceren, volgens sommige tests scoort de D50 iets beter dan de D70S (vooral qua ruis). Het volledige Nikon lenzenassortiment past op beide toestellen.

      Met de zoekfunctie vind je makkelijk links naar uitgebreide previews en tests van beide camera's (letsgodigital of dpreview). Je moet vooral overwegen wat voor jouw belangrijk is.

      Op het net ga je interessante prijzen vinden, in de winkel ga je een betere service krijgen. Zolang je geen probleem met je camera ondervindt, maakt het weinig uit, maar van zodra er iets met je nieuwe camera aan de hand zou zijn, ga je beter geholpen zijn in de winkel in je buurt. Je kan ook wat onderhandelen met je winkelier voor wat betreft de prijs, hij weet ook dat je op het net of in het buitenland goedkoper gesteld kan geraken.

      Succes met de keuze.

      Wim
      Ik vraag me eigenlijk af hoeveel belang jullie hechten aan die preview voor dof. Ik zelf overweeg ook D50 als eerste DSLR maar dat is t enigste puntje waar ik nog over twijfel. Missen zal ik t niet aangezien ik t ook niet gewoon ben maar toch.

      Wat is jullie mening ?
      Mijn DeviantArt

      Comment


      • #4
        Re: d70s of d50??

        het verschil met Compact Flash en het andere type kaartje is toch ook wel noemenswaardig ...
        www.loft6.be

        Comment


        • #5
          Re: d70s of d50??

          Er zijn toch nog verschillen:
          De 70s
          - saved "compressed" als ge in RAW werkt. (eens zo veel op een geheugenkaartje?)
          - heeft een aansluiting voor een draadontspanner.
          - kan wireless een SB600/800 als slave triggeren via commander mode.
          - grid mogelijkheid
          - 2 dials (voor en achter)
          - White balance fine tuning
          - de standaard kitlens is de 18-70 (beter dan de 18-55 van de D50)
          - Flashen tot op 1/500e

          De 50
          - heeft een verbeterde Af en een automatisch switch tussen AF-S en AF-C
          - snellere USB

          NB: om Objectief te vergelijken (dus zonder objectief, klinkt zelfs bekend) moet je de prijzen van de body's vergelijken.
          vb. bij 1 van de huisleveranciers topfoto D50=579€, de D70s =719€
          Het verschil is dus eigenlijk 140€ (de rest zit dus in de lens indien je voor de kit zou gaan)

          Ben je een beginner op gebied van fotografie, dan kom je met de D50 ruimschoots toe, heb je al ervaringen met analoge reflexen dan is de D70s misschien een betere keuze.

          NB: Bij de D50 zou ik de 18-55 niet nemen, maar de Sigma 18-200 (is wel duurder, maar hebt ge heel veel plezier van)

          Ieder zijn gedacht, maar das 't mijne ervan ...
          Last edited by Paul C; 5 oktober 2005, 18:12.
          www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

          Comment


          • #6
            Re: d70s of d50??

            ik heb vandaag eens op het net gekeken en kwam op de site geheugenkaart.be terecht en daar verschilde de prijzen voor hetzelfde toestel naar gelang het een internationale, nederlandse of duitse versie is, wat is eigenlijk het verschil is het eigenlijk gewoon de taal die verschild of zijn er nog ander? kan je de taal bij een nikon d70 of d50 instellen of staat er maar één taal op?

            Comment


            • #7
              Re: d70s of d50??

              Je kan de taal instellen via het menu, maar de taal van de bijgeleverde handleiding hangt af vanwaar je hem aankoopt.
              Ik had een Duitse en Franse in de doos van de D70 zitten, en heb zelf de Nederlandse afgedrukt.
              www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

              Comment


              • #8
                Re: d70s of d50??

                Waarom wil je met een DSLR beginnen als je begint met digitale fotografie? Er bestaan ook goede consumers en prosumers, oftewel er zijn veel meer mogelijkheden. Als je net begint met fotografie dan is een consumer of prosumer wellicht een betere keus. Het hangt er helemaal vanaf wat voor een soort foto's je wilt gaan maken.

                De verschillen tussen de D50 en D70s zijn ook terug te vinden op sites zoals bv www.dpreview.com
                Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
                --------

                Comment


                • #9
                  Re: d70s of d50??

                  De vraag is natuurlijk: beginnen met digitale fotografie of beginnen met fotografie ?
                  In 't eerste geval kan 't vb. zijn dat de auteur al meer dan 10 jaar met een reflex werkt, maar nu naar digitaal wil overstappen. Staat er niet echt duidelijk bij.
                  www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                  Comment


                  • #10
                    Re: d70s of d50??

                    Ik kan er alleen maar aan toevoegen dat indien je voor een reflex gaat dat de D70s en de D50 zeer kort bij alkaar liggen ik heb ze beiden in mijn bezit. Het enige is de kitlens van de D50 is een beetje ondermaats zelfs in mijn ogen en ik ben er pas mee bezig.

                    Als ik de kitlens van de D70s op die D50 steek dan is er bijna geen verschil meer te merken tussen beide camera's. Dus als je voor een D50 gaat koop er een andere lens bij dan de kitlens da's een goede raad die ik meegeef.
                    Coolpix 4600/Nikon D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 + Sigma 24 MM Ultra Wide II + SB-800 Flitser

                    Comment


                    • #11
                      Re: d70s of d50??

                      Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
                      Er zijn toch nog verschillen:
                      De 70s
                      - saved "compressed" als ge in RAW werkt. (eens zo veel op een geheugenkaartje?)
                      - heeft een aansluiting voor een draadontspanner.
                      - kan wireless een SB600/800 als slave triggeren via commander mode.
                      - grid mogelijkheid
                      - 2 dials (voor en achter)
                      - White balance fine tuning
                      - de standaard kitlens is de 18-70 (beter dan de 18-55 van de D50)

                      De 50
                      - heeft een verbeterde Af en een automatisch switch tussen AF-S en AF-C
                      - snellere USB

                      NB: om Objectief te vergelijken (dus zonder objectief, klinkt zelfs bekend) moet je de prijzen van de body's vergelijken.
                      vb. bij 1 van de huisleveranciers topfoto D50=579€, de D70s =719€
                      Het verschil is dus eigenlijk 140€ (de rest zit dus in de lens indien je voor de kit zou gaan)

                      Ben je een beginner op gebied van fotografie, dan kom je met de D50 ruimschoots toe, heb je al ervaringen met analoge reflexen dan is de D70s misschien een betere keuze.

                      NB: Bij de D50 zou ik de 18-55 niet nemen, maar de Sigma 18-200 (is wel duurder, maar hebt ge heel veel plezier van)

                      Ieder zijn gedacht, maar das 't mijne ervan ...

                      Er zijn ook nog kleine verschillen die mischien van invloed kunnen zijn.


                      D50:

                      -Geen raster optie
                      -SD-kaartjes ipv Compact Flash

                      D70s:

                      -verlichting op het display bovenaan
                      -De centrumgerichte lichtmeeting is instelbaar in stappen van 6,8,10 en 12 MM(Vaste waarde op D50 van 8mm)
                      -Bracketing toets op het toestel(bij D50 in het menu verwerkt)


                      Ik denk dat het dat zowat is


                      Grtz DEN BERE
                      Coolpix 4600/Nikon D70s + Nikkor 18-70 + Nikkor 70-300 + Sigma 24 MM Ultra Wide II + SB-800 Flitser

                      Comment


                      • #12
                        Re: d70s of d50??

                        Ik begin ook wel interesse te krijgen voor de D50.Is het de moeite waard om mijn 300D weg te doen en een D50 te kopen??Zoals je in mijn naam kan zien ben ik vliegtuigspotter en ik mis toch wel een beetje ai servo op de 300D.
                        Marc

                        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                        Comment


                        • #13
                          Re: d70s of d50??

                          ik ben nie beginnend in de fotografie, wel in de digitale fotografie, ben nog in het bezit van een analoog reflex camera. Heb je eigenlijk een straffe pc nodig als je gewoon je foto lichtjes wilt bewerken? ik werk namelijk met mijn laptop en die is toch een 3 jaar oud, als ik een andere pc zou moeten kopen dan zou ik mss wel nog even wachten vooraleer ik een digitale reflex camera koop

                          Comment


                          • #14
                            Re: d70s of d50??

                            Oorspronkelijk geplaatst door gaetan
                            ik ben nie beginnend in de fotografie, wel in de digitale fotografie, ben nog in het bezit van een analoog reflex camera. Heb je eigenlijk een straffe pc nodig als je gewoon je foto lichtjes wilt bewerken? ik werk namelijk met mijn laptop en die is toch een 3 jaar oud, als ik een andere pc zou moeten kopen dan zou ik mss wel nog even wachten vooraleer ik een digitale reflex camera koop
                            Wat zijn de spec's van je laptop? mijne is 2,5j oud een geen probleem dan was het wel een koploper.

                            grtz Karel
                            een plaatje zegt meer dan 1000 woorden

                            Comment


                            • #15
                              Re: d70s of d50??

                              ik heb een toshiba 1,4 celeron met 258mb ram, zou ik hiermee nog bewerkingen kunnen doen of gaat dit moeilijk gaan met mijn laptop?

                              Comment

                              Working...
                              X