Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand ervaring met Samsung of Panasonic?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Iemand ervaring met Samsung of Panasonic?

Hoi,

Een kennis van me wil een digitaal fototoestel aankopen. Hij heeft daarbij enkele eisen:

- minstens 2.5" scherm
    - helder scherm (deze twee zijn de belangrijkste eisen)
    - geen of minimale shutterlag
    - zeer korte opstarttijd (deze twee eisen zijn uiteraard niet haalbaar voor een compact)
    - hij moet zelf niets kunnen instellen
    - daaraan gekoppeld: een uitgebreid gamma aan voorgeprogrammeerde functies zou handig zijn

Nu heeft hijzelf al wat research gedaan naar toestelletjes binnen zijn budget, en houdt hij de volgende twee over:

- Samsung Digimax V800
    - Panasonic LUMIX DMC-FX9

met een lichte voorkeur voor de samsung.
    Deze twee toestellen zien er voor zijn doelstellingen perfect uit, maar nu weet ik niet of het eigenlijk wel aan te raden valt om deze merken te kopen. Ik heb geen ervaring met gelijk welk product van deze merken, en dus zeker niet met fototoestellen.

Dus was mijn vraag: zijn er mensen die ervaringen hebben met fototoestelle van (vooral) Samsung of panasonic? Jullie reacties zouden welgekomen zijn. alvast bedankt

Andere voorstellen voor goede compactcamera's die aan de eisen voldoen zijn uiteraard ook welkom (al heb ik denk ik zowat elk merk al afgelopen en werden de canon en nikonproducten voor die prijs afgekeurd wegens te klein lcd of te weinig mogelijkheden). budget ligt rond de € 400
    Last edited by [TicA]; 18 september 2005, 13:56.
    >> Canon EOS 20D | EF 70-200 F2.8 L IS | EF 300 F4 L IS
    >> TicApictures

Re: Iemand ervaring met Samsung of Panasonic?

voor alle duidelijkheid: de persoon heeft alle reviews al gelezen, maar is vooral op zoek naar persoonlijke ervaringen
    >> TicApictures

Comment

als "zakcameraatje" gebruik ik de panasonic. Zeer goede lens! Zeer helder en groot scherm! Eénvoudige, maar zeer adequate voor-instellingen. Kortom, ideaal vestzakcamera.
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

BD0323BE

Comment

De Panasonic voldoet prima aan de eisen

De optische beeldstabilisatie levert eveneens prima werk, foto's op 1/15 en 1/8 zijn aanvaardbaar scherp

veel succes met de keuze, ik heb de FX9 nog maar een tweetal weken, maar tot tevredenheid, indien vragen, vuur ze maar af !
        "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

@TicA

Ben je iets met de reactie's ?
          Al een keuze kunnen maken ?
          "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

zoals gezegd stelde ik de vraag voor een kennis van me. Reacties zijn heel nuttig . Alleen nog een reactie over samsung-toestellen zou het compleet maken
            >> TicApictures

Comment

Working...
            X