Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beginnersvraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beginnersvraagje

Ik zit met een vraagje. Ik denk erover in de loop van dit jaar een spiegelreflex te kopen. Ik ben een absolute beginner dus ik ken er niet héél veel van maar daar gaat het niet over.
    Jullie moeten mij ook niet proberen te overtuigen om een prosumer te kopen of zo, mijn besluit staat namelijk al vast
    Ik zit alleen nog met enkele praktische vragen over welke camera. Binnen mijn budget ken ik namelijk maar twee mogelijke modellekes: Nikon D70(s) en Canon 350D. Maar, ik ben ervan overtuigd dat in deze prijsklasse allicht nog andere merken een model hebben, ik weet alleen niet waar ik ze moet zoeken. Dus, nu mijn vraag, zijn er nog andere merken die soortgelijke modellen aanbieden binnen dezelfde prijsklasse? Ik hoef heus niet alle specificaties te hebben of zo, die kan ik dan wel opzoeken.

Nog een vraagje: kent iemand een goed degelijk handboek waarin de basis zowat staat over lenzen, de toestellen zelf, de basistechnieken en meer van die zaken. Ik ben al eens gaan kijken in de boekhandel maar de meeste gaan echter over compactjes en van die zaken.

Alvast bedankt.

Re: beginnersvraagje

Dag Elkevv,

Voor je tweede vraag zou ik je "Digitale fotografie" van Erik Mansvelders aanraden. Een heel goed beginnersboek dat hier wellicht goed verspreid is op dit forum.Te koop in o.a. Carrefour. Deze man is hier ook van tijd aanwezig op het forum.

Groetjes,
    Pol.
    Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Ach, en voor andere modellekes, misschien eens piepen op : www.dpreview.com .

Grotjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

Comment

Zolang je kiest tussen Nikon en Canon kan er niet veel fout gaan.

Ik werk met Canon de voorbije 4 jaar met DSLR toestellen en de daarbij horende optiek, wat op den duur een groter investering is dan de body.