Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2 batterijen plat op 1 nacht??!!

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2 batterijen plat op 1 nacht??!!

Kom net terug van 3 dagen Venetië.
    Eerste dag 60 foto's genomen. Ik wilde de tweede dag beginnen en er kwam niets meer uit mijn 10D. Ik heb een batterygrip waarin de 2 batterijen volledig opgeladen waren. Ik had mijn lader niet meegenomen (Murphy's wet), omdat die batteriijen nooit op zouden kunnen geraken van die 200tal foto's die ik kon nemen in RAW.
    Ik dacht dus dat mijn toestel naar de kl... was, maar hoopte toch dat op één of andere manier tijdens de nacht mijn batterijen volledig ontladen waren. Een behulpzame fotohandel heeft 1 batterij kunnen opladen, de andere was kapot, dacht ik te hebben verstaan.
    Heb dus de derde dag nog kunnen fotografisch genieten van het prachtige Venetië.
    Thuis heb ik toch zonder problemen mijn tweede batterij kunnen opladen, dus die was ok.
    Het laatste wat ik de eerste avond gedaan heb, was enkele foto's verwijderen en dan mijn toestel op een bed gelegd (Toch goed behandeld, niet ), aan of uit, dat weet ik niet.
    Heeft er iemand een verklaring, voor dit leeglopen in één nacht?
    Volgende keer bij mij in bed leggen?
    The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
    Fuji XT-2 + .......

Re: 2 batterijen plat op 1 nacht??!!

Mijn 20D slaapt altijd naast mij
    Effe seri en eus, zou kunnen dat j'm niet afgezet had hé, als je dan nog je auto shutt-off niet hebt geactiveerd zou dit idd een verklaring kunnen zijn...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

Comment

Als de twee akku's tegelijk in de lader zitten, en er is er ééntje stuk, dan trekt die defekte akku de goede ook mee leeg.
      De volle akku heeft een hogere spanning, en daardoor loopt er stroom van de volle naar de lege.

Als je vergeet om de camera uit te schakelen, dan zal die na de ingestelde tijd zichzelf wel uitzetten. Mijn 300D heeft ooit op die manier een hele week in de fototas gezeten, en de akku was nog lang niet leeg. Het stroomverbruik in de "stand-by" zal dus niet hoog genoeg zijn om twee akku's leeg te trekken op 1 nacht.

Om veilig te spelen gebruik je best maar 1 akku in de grip, en steek de andere in de fototas. Als er dan iets misgaat, dan heb je nog een reserve-akku.
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
        Mijn 20D slaapt altijd naast mij
        Effe seri en eus, zou kunnen dat j'm niet afgezet had hé, als je dan nog je auto shutt-off niet hebt geactiveerd zou dit idd een verklaring kunnen zijn...
        Staat op 2 minuten, dus dat kan het normaal gezien niet zijn. Ik vermoed dat hij ook afslaat als je naar de foto's kijkt op het LCD-scherm en hem zo per ongeluk laat aanstaan. Zal dit nog eens testen.

@ BlackBandit: Ik zal de batterijen er nu in laten en regelmatig controleren of er iets misloopt.
        Misschien is het een eenmalige malfunction geweest.
        Dit voorval is alleszins een verwittiging, dat je een meerdaags uitstapje nooit zonder lader en/of extra batterijen moet maken.

Van de positieve kant bekeken: nu heb ik nog een goeie reden om nog eens terug te gaan, want ik heb de glasblazers op Murano niet kunnen vastleggen voor mijn nageslacht.
        The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
        Fuji XT-2 + .......

Comment

Het is mogelijk dat één van de akku's niet goed geladen was. Met de 300D heb ik dat ooit een keer meegemaakt. En daarna heb ik gemerkt dat wanneer de akku in de lader (CB-5L) steekt, dat je die best stilletjes laat liggen. Als die per ongeluk een tikje krijgt, dan verbreekt het kontakt tussen de lader en akku heel even, en geeft de lader aan dat de akku volledig geladen is (ook al is dat niet zo op dat moment). De lader stopt er dus mee, en dan heb je een slecht geladen akku. Stop die samen met een volle akku in de grip, en dan zal de volle akku proberen om de lege te laden. Daardoor verlies je een vrij groot deel van de totale laadstroom, omdat er bij het laden van akku's altijd energie verloren gaat.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

Comment

Working...
          X