Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 3 is beste keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Welke van de 3 is beste keuze

Geachte ,

Nu de grote vraag , welke van de 3 volgende cameras is het beste als je beziet naar welk gebruik.

Canon powershot pro 1

Canon powershot S2 is

panasonic lumix dmc-fz-30

Ik kan maar geen beslissing nemen en hoop op jullie ervaring er eindelijk eens uit te komen , de camera moet over een goed zoom beschikken , wil dus alles redelijk kortbij kunnen brengen.
    dus als je die zooms beziet 12x optisch met equivalent van 36-400 mm denk ik dat ik daar goed zit behalve de pro 1 dan tot 200 mm

moet gebruiksvriendelijk zijn , en over macro stand beschikken.
    daar ik toch regelmatig opnames maak van bloemen en grotere insecten.

Lang kunnen gebruiken van de battrij ook zeer belangrijk

IS hebben is geen must ma is wel handig , kan men van de pro 1 bv de lens wisselen.
    En als je dan weer beziet dat de panasonic leica lenzen gebruikt is dit zeker niet slecht

dus nu de grote vraag , welke van de 3 zou het meest geschikt zijn voor mij , daar ik altijd canon gehad heb de a-75 serie , maar de na service van canon is niet bepaald super.
    Daar dan weer panasonic voor mij persoonlijk niet echt bekend is had ik toch graag wat info in vergelijking met Canon qua bekendheid en zekers materiaal.

In alle geval zeer vriendelijk bedankt en ik hoop dat jullie me nu uit men dilemma kunnen helpen qua keuze camera

dank u

xiebu
    "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
    *BD1033BE*

Re: Welke van de 3 is beste keuze

1. IS is zeer handig, en aangezien de pro 1 dit niet heeft en maar tot 200mm gaat zou ik deze al laten vallen. (Uiteraard kan de pro 1 niet van lens wisselen)

2.De keuze gaat dan tussen de FZ30 en de S2 die beide IS hebben. Voor mij zou dat een makkelijke keuze zijn omdat de panasonic een manuele zoom heeft. Dit heeft 2 voordelen, het eerste is een verminderde opstarttijd en een 2e is dat je snel kan zoomen en dat het geen batterijstroom verbruikt.

Ik denk dat ik eerder de FZ30 zou kopen. Ik heb zelf de FZ10 gehad en deze focuste traag in het donker, de S1 deed het beter. Dus als het focusprobleem nog niet is opgelost zou ik serieus twijfelen.

Mvg

Comment

dus , jij zou voor de S2 gaan zo te lezen , is de lumix dan niet echt zo goed als ze omschrijven of is gewoon Canon betere keuze op dit vlak van camera ????

mvg
      "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
      *BD1033BE*

Comment

De pro 1 heeft dan wel geen IS en de zoom is een stuk minder, hij heeft echter wel een lens die kwalitatief een stuk hoger is als de lens op de S2. Het is niet voor niets een L-lens. Ik neem aan dat de uiteindelijke kwaliteit van de foto's ook belangrijk is. Dit is dus een overweging die je zelf zult moeten maken.

Bovenstaande had je overigens ook kunnen weten als je de search-knop even had gebruikt of op een site als www.dpreview.com had gekeken...

Comment

Hier staan ze alle drie naast mekaar.

De Canon's zijn al besproken, de Panasonic nog niet.

Ik zou zeggen ga eens naar Mediamarkt, de fnac of van die winkels en probeer de toestellen een keer zodat je kan zien dat ze goed in de hand liggen, makkelijk werken, enz.

Trouwens dit soort camera's is als computermateriaal. Het is bijna veroudert als je de winkel verlaat. Morgen is er alweer een ander model met nieuwe features.

Ik vrees dat je zelf zal moeten beslissen, niemand kan dat in je plaats doen.

Tip : een ideale camera bestaat niet, elk model heeft voor- en nadelen.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

Comment

jaja ,

alvast vriendelijk bedankt , dus de pro 1 laten we er al uit vanwege geen IS en zoombereik tot 200 mm.
            Nu wordt het al iets makkelijker S2 of Fz-30.
            Deze 2 liggen wel nek aan nek in de previeuws , danheb je natuurlijk al dadelijk het aantal mega pixels 5 met de s2 en 8 met de fz-30 , dit heeft ook wel allemaal zen nut , dan de lens s2 van canon waarschijnlijk makerij onbekend en van de f7-30 leica componenten. en idd de pro heeft dan alweer een l-serie lens maar te weinig zoom.
            En dan last but not least de handmatige zoomring , ja , voor een beter gevoel en snelle reaktie is idd een handmatige zoomring wel handig en zoals al gezegd gebruikt geen stroom , ook weer een plus puntje en dan nog te vermelden van opstarttijd.
            Mijn voornaamste troef is dus de grote zoom , 12x equivalent tot over de 400mm zonder adapter , met adapter gaat de S2 tot 648 mm en de fz-30 alweer tot aan de 714mm , dat is voor een compacte camera al een heel eindje he , nu nog juist een vraagske is er iets bekend van de macro van deze beide camera's ? schijnt heeft de s2 een super macro en wat van de fz-30 weet daar al iemand iets van...

ben dus bijna uit men dilemma

mvg

xiebu
            *BD1033BE*

Comment

Ik denk dat je blind staart op die superzoom (met er nog eens een TC bovenop)
              Waar ga trouwens die 700mm voor gebruiken ? beestjes en vogels ? Als dat het doel is dan vrees ik dat je snel zal ontgoocheld zijn.
              www.RudyVerrijt.info

Comment

-de pro1 heeft buiten de groothoek ook een heel goeie lichtgevoelige lens die van heel goeie kwaliteit is

-werkt met gewone CF en de S2 niet(kom je meestal duurder uit?)eigen Bp-511 batterij die lang meegaat
                -mogelijkheid om in raw te schieten

-ook mogelijkheid om een externe flitser te gebruiken en die heeft de s2 niet...

toch wel beter als je mooie foto'swil maken in grote binneruimtes.

-heeft ook een veel uitgebreider instelmenu en groter scherm en zoeker

ik heb er zelf een (nu iets meer dan een jaar ) en hij is gewoon heel heel goed

de pro1 dus.
                als je heel goeie foto's wil maken in alle omstandigheden toch

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
                  -de pro1 dus.
                  als je heel goeie foto's wil maken in alle omstandigheden toch
                  Mooi gezegd.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu
                    Deze 2 liggen wel nek aan nek in de previeuws , danheb je natuurlijk al dadelijk het aantal mega pixels 5 met de s2 en 8 met de fz-30 , dit heeft ook wel allemaal zen nut , dan de lens s2 van canon waarschijnlijk makerij onbekend en van de f7-30 leica componenten. en idd de pro heeft dan alweer een l-serie lens maar te weinig zoom.
                    De lens van de canon is uiteraard van canon makelij, en zal zeker geen slechte lens zijn.

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Ik denk dat je blind staart op die superzoom (met er nog eens een TC bovenop)
                    Waar ga trouwens die 700mm voor gebruiken ? beestjes en vogels ? Als dat het doel is dan vrees ik dat je snel zal ontgoocheld zijn.
                    Ik weet het niet hoor, ik heb een FZ-10 gehad en heb er foto's mee gemaakt op 420mm die vergelijkbaar waren met de 50 mm f/1.8 Nikkor. Deze superzoom mag je volgens mij zeker niet vergelijken met de 18-200 superzooms voor SLR's. Je moet er wel rekening mee houden dat die converter van Leica voor de panasonic een 500 EUR kost en dat hij zeer moeilijk te vinden is. Maar ik denk wel dat dat nog wel behoorlijke resultaten oplevert.

Oorspronkelijk geplaatst door xiebu
                    dus , jij zou voor de S2 gaan zo te lezen , is de lumix dan niet echt zo goed als ze omschrijven of is gewoon Canon betere keuze op dit vlak van camera ????
                    Nee dat zeg ik niet. Als de AF in donkere ruimte's niet verbeterd is dan zou ik twijfelen tussen de pana en de canon. Als de AF beter is dan ga ik voor de panasonic.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                      ik heb een FZ-10 gehad en heb er foto's mee gemaakt op 420mm die vergelijkbaar waren met de 50 mm f/1.8 Nikkor.
                      Als dat waar, dan zal mijne D70 en glaswinkel maar terug verkopen en dit toestel kopen. Van den overschot kan ik eens zeer goed op vakantie gaan.
                      www.RudyVerrijt.info

Comment

Wat hebben jullie eigenlijk tegen de Sony DSC-H1? In de tests op dpreview is hij nipt de beste van de drie (wel niet de FZ30, maar de FZ 5). Ik verkies nu ook de FZ 30, maar heb mij (omdat ze toch maar even + € 200 schelen in prijs) de DSC-H1 aangekocht (om op reis te gaan). Ook omdat hij op gewone batterijen werkt en met 2 AA's even lang meegaat als de S2 IS met 4). Ik heb hem wel nog niet kunnen testen -de batterijen zijn aan het laden-, maar 't valt mij op hoe er hier bijna niks over die Sony terug te vinden is, hoewel hij dus -volgens dpreview- minstens even goed is als de S2. Hoe komt dat?

Comment

enkele zelf gemaakte pics met de pro1 zoom op 8.8x ( beetje digi voor 't bereik)
                          dus de volle 200mm + een beetje digi zoom

de pro1 heeft een lens van zo'n superieure kwaliteit dat je die dan ook helemaal uit kan gebruiken en dan nog dezelfde scherpte en kwaliteit behoudt, en op digi zoom is het evenzeer zo ( getest in verschillende onstandigheden)

wel ga je met zo'n zoom hoe kleiner en onhandiger de camer is problemen hebbe om die stabiel te houden(daarom wss die IS op de S2)

deze zijn overiges staand met 1 been tegen de omheining en de andere op een stuk beton met de losse hand getrokken

't zijn geen prof pics of foto's die je via motogp.com kan afhalen
                          die post ik wel eens als ik mijn nieuw gerief ( 1D met bijhorend L-pretspul )binneheb

maar de scherpte vind ik toch wel redelijk ok voor een prosumer op die afstand ( hen een nie te snelle sluiter genomen om de snelheid er een beetje in te houden)

Comment

De pro1 is geen vergelijking voor de fz30, focussnelheid is een serieus verschil (voordeel voor de fz30). De S2is heb ik nog niet mee gewerkt maar ik vrees dat deze niet veel beter dan de pro1 zal zijn. Ondanks de wat ruisige sensor op de fz30 denk ik wel dat deze de betere is van deze 3. Je hebt meer camera, met een mechanische zoomring en een zeer goed bedienbare manuele focus en een zeer snelle autofocus die nog eens veel instelmogelijkheden heeft (center AF in een punt, center AF in een groter gebied, horizontale center AF op 1 lijn,...).

De pro1 heeft een betere sensor met minder ruis, als dat een zeer belangrijk criterium is moet je verder kunnen leven met de 28-200mm zonder stabilisatie.
                            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

vind persoonlijk dat de pro1 soms nogal ruis weergeeft, heb ook de firmware update gedaan want wist hier voor ik op BD kwam niet vanaf en sindsdien focust hij veel sneller zeker in donkere ruimtes.

de pro1 heeft ook een scherpstelring maar die is niet mechanisch maar werkt wel heel goed icm met het kleine schermpje wat je in je zoeker te zien krijgt.

als ik de reviws lees op dpreview dan zou de s2 toch zeker wegvallen
                              heb nooit een pana camera gehad of getest btw

Comment

Working...
                              X