Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke van de 3 is beste keuze

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Welke van de 3 is beste keuze

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
    Als dat waar, dan zal mijne D70 en glaswinkel maar terug verkopen en dit toestel kopen. Van den overschot kan ik eens zeer goed op vakantie gaan.
    Het is waar, maar je D70 verkopen lijkt me niet zo'n goed gedacht. Ik kan je wel eens een foto mailen als je wilt. Maar het gaat hem ook een beetje om de bruikbaarheid van de 420mm. De FZ10 heb ik nooit gebruikt boven iso 100, wat al 2 stops verschil is met de zeer bruikbare 400 iso op een SLR. De lens is dan wel 2.8, maar als je altijd op 100iso moet werken heb je er niet veel aan vind ik. (natuurlijk kan je 400 gebruiken en neatimage erop loslaten, maar wegens het verlies aan detail probeerde ik dit zoveel mogelijk te vermijden. Wat daar nog bij komt is dat een reflex snel is, de FZ10 was dan wel snel in zijn klasse, maar niet te vergelijken met een SLR. Daarbovenop komt dat de FZ10 door de kleine pixels een klein dynamisch bereik had. Daarom kwam de FZ10 niet al te veel buiten bij mij en daarom heb ik hem ook verkocht.

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Atmozphere
      de pro1 heeft ook een scherpstelring maar die is niet mechanisch maar werkt wel heel goed icm met het kleine schermpje wat je in je zoeker te zien krijgt.
      Er zit veel vertraging op de manuele focusring van de pro1, de fz30 reageert zeer snel als je heen/terug draait om focus te checken... Ik moet zeggen ik gebruik manuele focus zelden of nooit, als de autofocus goed werkt ben je beter af met één van de autofocusinstellingen (center spot AF lijkt mij het handigst).

wim
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
        Het is waar, maar je D70 verkopen lijkt me niet zo'n goed gedacht.
        Mvg
        Ik ben dat ook niet van plan.

Inderdaad de Panasonic fz10 is enkel bruikbaar op iso50 , alles wat hoger is zit vol ruis. De zoomlens is wel een F2.8 over het hele bereik.
        Maar de voorbeelden die ik gezien heb op max. (wel in combinatie met een TC) zijn veel te soft.
        Geef mij dan maar dan een D70 + 80-400 VR, zenne.
        Ik weet dat je zo niet mag vergelijken want die combinatie kost 4 maal de prijs van de Panasonic.

Die Panasonic is een goed toestel voor normaal gebruik en in goede omstandigheden. En bied heel functionaliteit voor zijn prijs.

Het is al hierboven gezegd, een camera moet meer kunnen dan alleen maar ver kunnen zoomen.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wim
          Er zit veel vertraging op de manuele focusring van de pro1, de fz30 reageert zeer snel als je heen/terug draait om focus te checken... Ik moet zeggen ik gebruik manuele focus zelden of nooit, als de autofocus goed werkt ben je beter af met één van de autofocusinstellingen (center spot AF lijkt mij het handigst).

wim
          heb ik ook gemerkt in 't begin,is wel spijtig ma hindert mij eigelijk niet zo

om actiefoto's te maken is 't toch handiger op mf te focussen op een punt, object te volgen tot dat punt en dan te schieten...

een prosumer is daar veel te traag voor als je zo'n circuitzaken meot vastleggen op af op die afstanden

Comment

Op circuit ben je inderdaad niet veel met zo'n camera... dan ben je beter af met een D50 als je op laag budget zit...
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

daarom is het ook de vraag als je een goeie all round camera wil die perfecte pics schiet waarom die dan ook een superlange zoom wil terwijl je met een goedkopere dslr als een d50,d300 enz goedkoper af bent en een lange lens koopt die echt goeie beelden schiet.

Comment

dslr blijft nog altijd duurder, zelfs een Nikon D50 kost bijna 600 euro en dan heb je nog geen lens en kaartje. Een FZ30 met 1GB kaartje en draagtas heb je voor nog geen 700 euro.

Zoveel mensen gaan er nu ook weer niet moto's geen fotograferen op circuit... voor allround gebruik (vakantie, uitstapjes, familie,...) is een FZ30 een leuk toestel, erg compact voor zo'n lensbereik en vergeet ook niet de voordelen van een kantelbaar scherm.

Comment

ik doel niet op moto's eh wim

die foto's waren maar een voorbeeld van 't bereik met een pro1

dat scherm heeft een pro1 ook , goeie groothoek en is toch leuker voor vankantieshots tenzij ge van uit uwe luie stoel ergens geniepig een poepeke wilt trekken
                  't zal zowa een tweestrijd zijn om te kiezen denk ik.

ma goe da ik mijn keus al gemaakt heb voor mijn nieuwe camera

Comment

Ik zie hier eigenlijk verhitte conclusies.(ieder pro zijn toestel)
                    Ten eerste is het kiezen voor één van deze toestellen altijd een zeer persoonlijk keuze (waar je de fujifilm 9500 aan toe zou moeten voegen)

Een paar vragen die men zich best stelt:

Zoombereik dat men wil.
                    Draaibaar display (maakt zeer veel want dan had je die draad niet bij de motofoto's erbij gehad bijvoorbeeld)
                    Grote toestel
                    Gewicht toestel
                    Soort batterijen
                    ergonomie
                    prijs

Geef hier overal een belangrijkheid aan en je komt al een stuk verder.
                    Bve S2IS van canon is veel compacter dan de FZ30 en pro1. Heeft gewone batterijen en een zeer goed swiveldisplay. Hij is uiterst snel (moet niet onderdoen voor een FZ30 hoor) en heeft een zeer goede ergonomie (maar de andere ook) De prijs is wel een stuk lager wat ook belangrijk kan zijn.
                    (dit toestel heb ik eens kunnen testen)

De Pro1 heeft waarschijnlijk de beste lens en zal meer dan uitstekende foto's maken maar mist enkele dingen (IS & swiveldisplay & zoomrange) en zal zeker trager zijn dan de andere 2.(oudere processor)

De FZ30 heeft een uitstekende lens, goede ergonomie,swiveldisplay en grote zoomrange. Heeft de mogelijkheid een externe flash te gebruiken (pro 1 ook)
                    maar deze heeft veel last van ruis (belangrijk als je veel foto's wil maken bij avondval, binnen , festivals & optreden, enz...) en is ook wel een stuk duurder.

Met elk van deze toestellen doe je wel een goede zaak alleen als je uiters zorgvuldig afweegt wat voor jou belangrijk(er) is dan zal je nog net een betere keuze maken

De toestellen eens testen & vasthouden in een winkel is natuurlijk ook zeer belangrijk zoniet doorslaggevend voor je keuze.

nog veel plezier toegewenst met de zoektocht & keuze
                    Fujifilm Finepix F31fd

Comment

de pro1 heeft ook zo'n kantelbaar display eh

die draadfoto was voor dat ik iets had zien ligge om tegen gen draad op te zetten om er bovenuit te komen
                      is nogal redelijk hoog

je hebt wel gelijk over die traagheid, vind 'm eigelijk perfect op de trage looptijd na(bedoel dan opslaan,door menus gaan en zo)

zoomrange vind ik goed genoeg, je kan niet en een lichtgevoelige lens hebbe,en groothoek en een superlange zoom eh, dan was er die ook voor de DSLR en zo 'n lens zou ik ook wel wille maar die bestaat gewoonweg nie

da noemt men keuzes maken dus..

ik heb voor mijn doelgebied die 200mm zelden nodig dus was hij goed, nu ik meer en meer sport ga doen en een dslr heb gekocht komt er wel een tele,

zo is het ook voor de ts een keuze die hij/zij moet maken in wat het meest gefotografeerd gaat worden.

die IS was wel handig geweest , denk als der een pro2 zou komen ,hij 't wel zal hebben...

trouwens nikon heeft toch ook nog een coolpix die veel meer zoom heeft en toch het bereik en de kwalitiet van de pro1 niet?

Comment

Beste ,

Bij deze zijn jullie allemaal zeer vriendelijk bedankt voor de nuttige info en uitleg.
                        Heb nu dan toch eindelijk men keuze kunnen , maken en deze is geworden de Canon powershot S2 IS.
                        Daar ik altijd vertrouwd geweest ben met de menu's van canon en zeer tevreden ben van de gebruiksvriendelijkheid.
                        Het zijn idd 3 leuke toestellen , maar heb me maar gehouden aan wat ik allemaal gelezen heb en idd de fz-30 is ruisgevoelig maar best een prachtig toestel.
                        De pro 1 heeft natuurlijk een pracht lens op met een zoom tot op 200 mm , idd genoeg.
                        Maar nu ik al een paar foto's genomen he met men S2 , moet ik zeggen tot op 400 mm met IS en weinig noise in de fot's en zoals we gewend zijn van canon heldere foto's ben ik dus heel tevreden.
                        Dan nog niet te spreken over de super macro die erop staat , deze is echt prachtig.
                        Dus al bij al ben ik heel tevreden en wil jullie nog eens allemaal bedanken voor de moeite die jullie gedaan hebben om me een keuze te laten maken.

Mvg

xiebu ----------> Thx
                        "Photographic images have always been manipulated , there's nothing new in that . If you want purism then you should go and be a dancer , singer or poët !!!! (Morgan Silk)
                        *BD1033BE*

Comment

Working...
                        X