Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

20D vs 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 20D vs 350D

ik heb grote handen en heb een 350D.
    Dah gaat jij heel goed, ik zie niet in wat er het probleem is, anders mag je alle compactjes toch afschrijven voor mensen met grote handen???
    en voor op reis is het beter .
    Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Met beide toestellen kan je mooie foto's maken. De 20D is wat professioneler afgewerkt, en voelt wat steviger aan. Die is ook groter (en zwaarder), dat is voor de ene gebruiker een voordeel, maar voor iemand anders kan dat weer een nadeel zijn.

De 20D is ook gebouwd om intensiever te gebruiken, die zou wanneer je die erg veel gebruikt, langer heel moeten blijven (de sluiter zou langer meegaan).

Welke van de twee je kiest, dat is een persoonlijke voorkeur. Niet iedereen kan of wil de hogere prijs van de 20D betalen, en dan is een 350D zeker geen slechte keuze. Mijn eerste DSLR was de 300D, en buiten een paar functies die er niet opzaten (en die ik wel nodig had) kon ik daarover niet veel verkeerd zeggen. Die functies die ik toen miste zitten trouwens wel degelijk op de 350D .
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

Comment

Bedankt voor de feedback.
        ben vandaag een winkel binnengestapt en beide toestellen eens in de hand genomen.
        350D ligt me wel degelijk gemakkelijker dan de 20D
        Mijn beslissing staat dus zo goed als zeker vast.

Gegroet, en nogmaal bedankt
        Canon Eos 350D
        onder het motto: al doende leert men

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kikkertje
          Bedankt voor de feedback.
          ben vandaag een winkel binnengestapt en beide toestellen eens in de hand genomen.
          350D ligt me wel degelijk gemakkelijker dan de 20D
          Mijn beslissing staat dus zo goed als zeker vast.

Gegroet, en nogmaal bedankt
          om te besluiten kunnen we dus stellen dat het verschil tussen de twee de handligging is?

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
            om te besluiten kunnen we dus stellen dat het verschil tussen de twee de handligging is?
            Ben zelf gelukkige eigenaar van de 20D... Is eigenlijk nog ietsje te klein, maar is op te lossen met de grip...

Hiet de enkele punten waar de 20D "beter" in is dan de 350D:
            speed, autofocus speed-points, burst, top shutter speed, x-sync, high-iso, shutter cycles, shutter lag, controlling, magnesium, custom functions...

Ik de hele lijst hier niet posten (iexplorer hangt dan... )

Bron: http://www.bobatkins.com/photography...xt_vs_20d.html
            -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit
              Mijn eerste DSLR was de 300D, en buiten een paar functies die er niet opzaten (en die ik wel nodig had) kon ik daarover niet veel verkeerd zeggen. Die functies die ik toen miste zitten trouwens wel degelijk op de 350D .
              Hey,

Welke functies bedoel je juist?
              ben aan het twijfelen tussen tussen een 300d of 350d.

bedankt
              www.andram.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                Ben zelf gelukkige eigenaar van de 20D... Is eigenlijk nog ietsje te klein, maar is op te lossen met de grip...

Hiet de enkele punten waar de 20D "beter" in is dan de 350D:
                speed, autofocus speed-points, burst, top shutter speed, x-sync, high-iso, shutter cycles, shutter lag, controlling, magnesium, custom functions...

Ik de hele lijst hier niet posten (iexplorer hangt dan... )

Bron: http://www.bobatkins.com/photography...xt_vs_20d.html
                lesse, lees even het topic, en kijk naar de smiley

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
                [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
                Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajuin
                  lesse, lees even het topic, en kijk naar de smiley
                  Oeps.... erovergekeken.. "hier" is ook maar klein hé...

Das voor de anderen die er dan erovergekeken hebben hé....
                  -=- Light is the key...

Comment

Ben ook de gelukkige eigenaar van een 20D en best tevre
                    den. Soms heb ik de indruk dat hij bij zonnig weer vlug wat
                    overbelicht. Licht wellicht aan mij t.t.z. dat ik te veel automatisch werk en te weinig lichtcorrectie toepas + of -.
                    Nu heb ik enkele maanden geleden een sony W5 als 'reserve' gekocht. Is ook goed maar als men een reflex
                    gewoon is toch niet da. Alleen al het zoomen met de wipschakelaar . Geef mij maar een reflex met al zijn mogelijkheden...
                    Dus oplossing een 'kleine' reflex en heb zodoende een 350D body besteld. Moet wel eventjes wachten, vooral omdat ik een 'zwarte' wilde.
                    Bedoeling is dat er altijd 1 werkt of dat ik op de ene een kleine zoom steek en op de andere een grotere enz.
                    Groetjes en een pluim aan allen die van BD maken wat BD
                    al geworden is.
                    Groetjes,

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andram
                      Hey,

bedankt
                      Het grootste probleem bij een 300D is dat de Servo-AF alleen in de "sport" mode beschikbaar is, en dat je dan automatisch een zo kort mogelijke sluitertijd krijgt. Voor sommige sporten is dat een juiste keuze, maar als je de beweging nog in de foto wil zien (voor motorsport bijvoorbeeld), dan is dat onmogelijk. Alle actie wordt bevrozen in de sport-stand.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door andram
                        Hey,

bedankt
                        Ik zou niet twijfelen en voor de 350D gaan. De opstartsnelheid zorgt ervoor dat je je niet meer aantrekt dat ie na 1 minuut vanzelf afslaat. Een halve druk en hop je bent weer vertrokken terwijl op de 300D de opstartsnelheid 3 seconden is.

Ook heb je op de 300D geen mirror lockup, en verschillende functies die enkel in de M stand werken heb je op de 350D ook in P, Av en Tv stand.

Ik denk ook dat de 350D een stuk sneller is in het opslaan als je kaartje het kan volgen.
                        pixelpusher

Comment

'k weet het, 't is lullig om een topic van méér dan een jaar oud op te halen, maar een nieuw gelijkaardig topic starten is helemaal van de pot gerukt toch?

Zit nu al een tijdje zonder camera (laatste was analoge 300 met tamron 28-200) en overweeg nu een nieuwe...
                          Lens is al zo goed als gekozen: Tamron SP AF28-75mm F/2.8 XR Di LD Aspherical (IF)
                          Gewicht stoort me niet...

Overwoog eerst D80 of 400D, maar toen viel m'n ook op 2de hands bodies (wat me zou toelaten een duurdere lens of een extra lens bij te kopen).
                          D70 vind ik geen optie, imho te donkere zoeker (al beweren sommigen dat daar wat aan te verhelpen valt?!), wil foto's kunnen nemen onder mindere lichtomstandigheden.

Een 10D en een 350D komen aan dezelfde (!) prijs. Beide toestellen komen van betrouwbare verkopers, beide toestellen in prima conditie.
                          Wat nu gezongen? Kunnen echte gebruikers van deze toestellen me wat bijlichten???

(google en de search-functie hier al gebruikt, geen bevredigende doorslaggevers gevonden)

Alvast bedankt voor uw reactie...
                          Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

'k heb een 400d met die Tamron lens
                            weliswaar nog niet lang, maar heb gisteren toch een foto gemaakt om 23.00 op 2.8.
                            m'n kameraad heeft net de sigma 24-70 ontvangen. dus volgende week hebben we vergelijkingen genoeg !!
                            de 400d is een super ding. praktisch en ... wel ja, zelf ns uitproberen zou ik zeggen....
                            niet echt een advies, eerder een bevinding. De tamron is
                            square lens produces round picture. or was it ...

KeeJoZ

Comment

thx keejoz, sigma was idd m'n tweede keuze dus als jullie resultaten hebben wil ik die graag eens lezen/zien, klassieke reviews zeggen veel, maar wat irl resultaten zijn niet onbelangrijk. Mits de tweedehands 350D of 10D zou een Canon EF 24-70mm f/2.8L USM evenwel nog binnen het budget kunnen te wingen zijn...

Vraag blijft dus: 350D of 10D??? Of toch de 400D met Tamron/Sigma???
                              Canon :: 5DmkI :: EOS 30 :: EF 50 f/1.4 :: EF 28-70L f/2.8 :: EF 135L f/2 :: EF 70-200L f/4

Comment

Gezien je spreekt over werken onder mindere lichtomstandigheden, zou ik opteren voor de 350D. Uit het viertal 10D, 20D, 300D en 350D heeft die veruit de beste ruiskarakteristiek tegenover 10D en 300D (praktisch onbruikbaar op ISO1600) en iets beter dan de 20D. Voor de nieuwe generatie heb ik nog geen testen bekeken, maar ik verwacht enkel verbetering op dat vlak.

Het verschil in grootte en bouw van de bodies kan ook een argument zijn, maar dat moet je zelf eens proberen. Ik vind de 300D reeks te klein om handig te zijn...

Koen
                                Canon 40D - EF-S 10-22mm f/3.5-f/4.5 USM - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 50mm f/1.4 USM - EF 70-200mm f/2.8 L USM - EF 300mm f/2.8 L USM - Extender EF 1.4x
                                http://www.koenvangorp.be

Comment

Working...
                                X