Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaringen Minolta Dynax 7D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Ervaringen Minolta Dynax 7D

Ben nu enkele maanden aan het fotograferen met de KM7D en ik ben heel tevreden. De ergonomie is perfect (voor mij) en de bediening en de menu-systemen zijn eenvoudig te bedienen.
    Dat in combinatie met het werkelijke erg goede AntiShake systeem geeft gewoon een schitterende camera.
    Erg goede test van dit AS systeem (helaas in het engels... )

Ik gebruik de camara hoofdzakelijk met Minolta en Sigma lenzen en ondervind hierbij geen enkel probleem.
    Het enige wat me wat tegenvalt zijn natuurlijk de stofjes op de censor (hoofzakelijk een probleem bij macro opnames en opnames met een klein diafragma, vanaf f 11), maar met dat probleem zitten we bij de meeste merken

groetjes Ted
    -----------------------------------------------
    Homepage;www.tedboots.nl
    -----------------------------------------------

Comment

Na een 1000tal shots met de KM D7D wil ik hier (ook) wat van mijn ervaringen delen:

- Meest complete Fotoschietmachine die ik ooit in mijn handen gehad heb!
      - In je handen voel je dadelijk het stevige en duurzame van een chassis-blok
      in magnesiumlegering.
      - = inderdaad een vrij exacte (digitale) copie van de voortreffelijke semi-
      professionele (analoge) DYNAX 7! Vnl. wat de bediening betreft:
      draaiwielen en toetsen.
      - Prachtige kleuren! Exacte belichting! Extra-fine beeldcompressie niet te
      onderscheiden van RAW.
      - Anti-Shake doet echt wel zijn ding, je kan tot zekers twee stoppen langer
      belichten.
      - Collega’s spraken zich erg lovend uit over de kristalheldere zoeker! Is bij de
      D7D dan ook een echt stuk glas! Evenzo de reactie ivm. de grote 2,5” LCD
      monitor met een (zeer) hoge resolutie (207.000 beeldpunten).
      - Vele (haast alle) instellingen zo aan te passen middels knoppen: bvb. snelle
      belichtingscorrecties middels een oerklassieke draaiknop, ISO-verandering:
      één knop.
      - Tal van instelmogelijkheden naar overschakelen op handmatig focuseren.
      - Een spiegelvooropklap van 2 sec voor trillingvrije opnamen.
      - Enz.
      Kortom een camera voor de veeleisende amateur, laat je niet verleiden door de lagere kostprijs van de D5D . . .
      --= Street- & Concertphotography with SONY alpha 700 =--

Comment

Ben ook zeer tevreden over D7D.
        Vooral de vele knoppen, moet je niet constant in het menu duiken.
        Ook mijn oude lenzen werken goed, enkel een groothoek bijgekocht.

Comment

Nu was ik al een beetje overtuigd om binnenkort de D5 te gaan kopen,en door deze tekst ............. "Kortom een camera voor de veeleisende amateur, laat je niet verleiden door de lagere kostprijs van de D5D . . ." .....nu begin ik weer te twijfelen,graag nog bevindingen horen van een trotse D5 bezitter,ik ben mischien een iets minder eisende amateur.

Groetjes
          Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
          Web-Albums

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DeSwa
            Nu was ik al een beetje overtuigd om binnenkort de D5 te gaan kopen,en door deze tekst ............. "Kortom een camera voor de veeleisende amateur, laat je niet verleiden door de lagere kostprijs van de D5D . . ." .....nu begin ik weer te twijfelen,graag nog bevindingen horen van een trotse D5 bezitter,ik ben mischien een iets minder eisende amateur.

Groetjes
            Niemand kan dat voor jou beslissen.
            Je moet ze gewoon even beide vastnemen. De mogelijkheden van de 2 cameras zijn verschillend, maar als je nooit de extra toeters en bellen gaat gebruiken?
            De ene is zwaar en groot , met ouderwetse knoppen. De andere licht en kompakt, met veel meer instellingen via menus. resultaten zijn identiek.
            Ik denk vooral dat je je moet laten leiden door je gevoel, als je niet rationeel kan beslissen. (prijs, extra grip, knoppen, afmetingen)
            Voor mij is de 5d een afknapper, voor anderen de 7d.
            Zolang je maar een minolta koopt ;-)

Comment

Los van de verschillen tussen de 5D en 7D, een vraagje over de beeldstabilisatie.

één van de grotere redenen om een DSLR te kopen is de mogelijkheid om in slechte lichtomstandigheden nog goede foto's van kinderen te maken. Nu heb ik ervaren dat ik met mijn P&S toch sneller dan 1/100 moet blijven om beweging te vermijden van de handen. Nu is het hier het onderwerp dat veel beweegt en -minder- de fotograaf/fototoestel. De zoom is meestal beperkt tot een 80à100mm 35mm equivalent. Geeft de beeldstabilisatie hier dan ook nog een gunstig effect?

Alain

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alainD
                Los van de verschillen tussen de 5D en 7D, een vraagje over de beeldstabilisatie.

één van de grotere redenen om een DSLR te kopen is de mogelijkheid om in slechte lichtomstandigheden nog goede foto's van kinderen te maken. Nu heb ik ervaren dat ik met mijn P&S toch sneller dan 1/100 moet blijven om beweging te vermijden van de handen. Nu is het hier het onderwerp dat veel beweegt en -minder- de fotograaf/fototoestel. De zoom is meestal beperkt tot een 80à100mm 35mm equivalent. Geeft de beeldstabilisatie hier dan ook nog een gunstig effect?

Alain
                Beeldstabilisatie werkt enkel op bewegingen door de camera, niet van personen of dergeljke. Dus enkel daarvoor kopen heeft weinig zin. Behalve als het object even stilhoud natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                  Beeldstabilisatie werkt enkel op bewegingen door de camera, niet van personen of dergeljke. Dus enkel daarvoor kopen heeft weinig zin. Behalve als het object even stilhoud natuurlijk.
                  Met dank, dat vermoedde ik al. Stilhouden is misschien wel het juiste moment te kiezen en een foto meer of minder maakt uiteraard niet het verschil.

Ik meen ook gelezen te hebben dat de minolta's "mooiere beelden" zou geven. Is dat ook tov Nikon's?

Alain

Comment

Met dank, dat vermoedde ik al. Stilhouden is misschien wel het juiste moment te kiezen en een foto meer of minder maakt uiteraard niet het verschil.

Ik meen ook gelezen te hebben dat de minolta's "mooiere beelden" zou geven. Is dat ook tov Nikon's?

Alain
                    Nu spreek ik enkel over MIJN visie, en de reakties die IK hoor, heb jarenlang Canon dslr gebruikt, en de beelden uit de 7D komen veel levendiger en scherper uit de camera dan wat ik ooit met Canon ervaren heb. Met de Nikon kan ik niet vergelijken. Heb ik nooit gehad.
                    Maar sinds ik de 7d gebruik, krijg ik van de mensen die de beeldjes zien steevast dezelfde opmerkingen, ow, mooie kleuren, en scherp. Terwijl ik geen 10%van de beeldjes bewerk. Af en toe een crop, of een slecht belicht beeld wat ophalen dmv de levels in photoshop.
                    De mythe dat je elk dslr beeld moet nabewerken moet ik ten stelligste tegenspreken.

Comment

Alain
                      Als je eens wil proberen en zien wat een 7d als resultaat geeft, je bent altijd welkom, ik woon in Lint.

Comment

Ik heb sinds een dikke maand ook een 7D met VC-7D. Ben er ook heel tevreden van. Ik heb nooit echt veel aan fotografie gedaan maar ik wil me er nu wel serieus mee bezig houden als hobby dan. En voordeel van digitaal is dat je direct ziet wat je verkeerd doet

Het eerste fototoestel dat ik kreeg was een Minolta SR-1. Later heb ik me een Minolta 5000i aangeschaft met gewone lensjes een 35-80 4-5.6 en een 80-200 4.5-5.6. Ik had ook een 5200i flitser. Dus het leek me voor de hand dat ik terug een Minolta zou kiezen, dan kon ik alles blijven gebruiken. Maar de flitser werkte enkel manueel en ik vond de lenzen ook maar zus en zo. Dus gevolg: 3600HS flits gekocht, Konica Minolta 17-35 2.8-4 erbij (zat bij body), Sigma 24-70 2.8 EX DG Macro, Sigma 8mm Fisheye, Sigma EX DG 50-500 4-6.3 met Soligor 2x converter. En een Minolta 50mm 1.4. Klaar voor het digitale geweld zeg maar!!

De 7D ligt (in combinatie met de VC-7D) super in de hand (ik heb dan ook grote handen). Zelfs met de Bigma is het gemakkelijk uit de hand schieten (ook mede de Antishake). Het vervaardigd materiaal is prima, de draaiknoppen voor de meest relevante opties zijn een pluspunt (EV, witbalans, programma keuze, Transportstanden. Enkel de Canon standen mis ik (sport, portret,..) maar dat kan je dan weer instellen in de 3 programmeerbare standen. Voor de rest niks dan lof. Het enige nadeel dat je hebt is dat je niet echt veel tweedehands vindt. Vooral Canon en Nikon. Nu nog enkel veeeel tijd vinden om alles uit te proberen!

Comment

Ik heb mijn 7D nu ongeveer 1.5 maanden.

Ik ben zeer tevreden over de 7D. Vooral met grip ligt hij heel goed in de hand, zwaar ja, maar niet echt lastig.

Ik had zondag een DPZ meet in Urecht en de hele dag met mijn 7D lopen zeulen en geen enkel probleem.

De kwaliteit van de foto's is perfect. Ook de AS is een uitkomst. Soms vertrouw ik er te veel op en is de foto bewogen, maar met 100mm kan ik makelijk met 1/30 opnamen maken.

En het missen van de programma's doe ik niet echt, ook zonder maak ik nog mooie zonsondergangen en nacht opnamen.

Ik weet niet waar de vrager vandaan komt, maar ik woon valk aan de grens (Zundert), dus als hij eens wil proberen. Stuur een mailtje en de koffie en de machine (het een fototoestel noemen dat het geen recht ) staan voor je klaar, samen met een 500mm spiegel. Je zou eens moeten zien wat je daarmee kan in combinatie met AS.
                          The Graphical Gnome
                          http://gnomedome.xs4all.nl
                          Minolta Camera's : Dynax 7D, A2, Dynax 700si, Dynax 7000i,
                          Minolta Lenzen: 17-35, 28-80, 100-300, 500 Spiegel,
                          Minolta DiMAGE Scan Elite 5400,
                          LowePro Reporter 500

Comment

Hoe zit het precies met die backfocus? Ik hoor over een hoop problemen vanuit Nederland, maar minder van Belgische gebruikers... Ik zou hem (indien ik voor de 7d kies) echter wel in NL kopen, aangezien hij daar een pak goedkoper is.. Net zoals elke camera trouwens.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Photopit
                              Hoe zit het precies met die backfocus? Ik hoor over een hoop problemen vanuit Nederland, maar minder van Belgische gebruikers... Ik zou hem (indien ik voor de 7d kies) echter wel in NL kopen, aangezien hij daar een pak goedkoper is.. Net zoals elke camera trouwens.
                              De eerste hadden er last van, massaal zelfs. van de nieuwere zijn er geen abnormale klachten meer.
                              garantie is wereldwijd, koop in Nl, en service onder garantie in Belgie geen probleem.

Comment

Ik denk dat Duitsland goedkoopst is.
                                Minolta Dynax 5D / Nikon Coolpix 4500/ Panasonic Lumix TZ3 /Sony a550.
                                Web-Albums

Comment

Working...
                                X