Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Powershot S80

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon Powershot S80

Hallo iedereen,

Wij waren deze week van plan om een compact digitaal toestelletje kopen, en dat ging de Sony Cybershot P200 worden, of de Nikon Coolpix 7900.

Mijn eerste vraag is dus, welke van deze 2 ik best zou nemen?

Tweede vraag dan. Bij het kiezen van welke camera we gingen kopen hebben we ook gekeken voor de canon powershot S70, vooral omdat de lens van deze al begon bij 28mm. Maar na het lezen van enkele reviews bleek deze camera toch met enkele problemen te kampen zoals, onbetrouwbare AF, underpowered flash, en vooral traagheid, hoge shutter lag dus, en dit is iets wat wij absoluut niet willen...
    Maar nu onlags heeft Canon aangekondigt dat ze de S80 uitbrengen in oktober. Klik voor link
    Deze camera zal met Canons DIGIC2 processor werken. Kan ik hieruit afleiden dat deze digicam dus een veel kleinere shutterlag zal hebben???

En denken jullie dat het waard is om te wachten op de S80??

Greetz

Re: Canon Powershot S80

S80: geen idee

Bekijk volgende mini-toestellen eens:

Panasonic Lumix FX9 (optische beeldstabilisatie)
    Fuji F10 (zeer goede prestaties op hogere iso waarden)

reviews op dpreview, de fuji tevens op dcresource

suc6 met de keuze
    "Away put your weapon, I mean you no harm"

Comment

Re: Canon Powershot S80

Ben zelf geen Sony liefhebber vanwege hun memoriestick gebruik.
      En ik vrees er een beetje voor dat de nikon nog trager gaat zijn als de S70.

Heb zelf al 2 toestellen uit de S reeks gehad en begrijp niet dat men die traag noemt . Vooral de S45 was zeer snel in vergelijking met enkel Nikons die ik heb mogen bedienen.(vooral bij flash gebruik)

Nu de S80 zal zeker sneller zijn door zijn DigicII processor.
      Persoonlijk vind ik de S serie's die ik gehad heb zeer makkelijk mooie foto's trekken. (Beter dan de S1IS die ik erna heb gehad)

Zelf kijk ik nu ook uit naar de nieuwe fujitoestellen die vooral door hun uitstekend bruikbare ISO waarden op dit moment boven de rest lijken uit te steken. Ben dan ook benieuwd naar de komende reviews van de E900/S5600/S9500 van Fujifilm.

Op mijn lijst staan dan ook , buiten deze 3 toestellen:
      Canon S80/A610/A620/S2IS
      Panasonic DMC-LX1

Afwachten op de testen zal de waarheid aan het licht brengen en al dan niet mijn vermoedens gaan bevestigen.
      Fujifilm Finepix F31fd

Comment

Working...
      X