Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kleurenpallet bij Eos 300D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• kleurenpallet bij Eos 300D

Misschien een heel domme vraag maar was eens benieuwd welke kleuren instellingen jullie zo gebruikten bij de 300D
    Ikzelf maak gebruik van de "Adobe RGB" kleuren,
    maar wou eens weten of er mensen waren die parameter 1 of 2 gebruiken,
    of zelf een Set geconfigureerd hadden...
    Indien iemand een goede instelling zou hebben voor set 1 2 of 3, laat het dan maar gerust eens horen!

alvast bedankt!

Re: kleurenpallet bij Eos 300D

Bij mij staat het op parameter 1 maar aangezien ik sinds kort enkel in RAW schiet weet ik niet of dit van toepassing is op die RAW files...
    Heb in het begin liggen spelen met die sets om zelf aan te maken maar die kwamen er toen meer slecht dan goed uit
    Stillekes laten staat op parameter 1 dacht ik toen
    ooit ... .

Comment

awel heb ik dus ook voorgehad..ferm fotokes op de display als ik gebruik maakte van zo'n zelf geconfigureerde set...maar als ik ze dan op pc zag...niet om aan te zien..of veel te donker...
      Adobe RGB vind ik persoonlijk ook wel vrij goed meevallen, maar zal zeker nog eens diene parameter1 testen

Comment

Als ge eens een foto in raw neemt kunt ge met de bijgeleverde software de parameters veranderen en dadelijk het resultaat zien .
        Parameter 2 is beter voor studio heb ik horen zeggen .
        Heb een fotograaf horen zeggen contrast -2 en sat + omdat in nabewerking
        contrast gemakkelijk hoger kunt zetten en sat lager .
        Ben zelf nog aan het zoeken
        Well, I always point and shoot. I find that if I don't point, I get erratic results, and if I don't shoot, I don't get any results at all.

Comment

Working...
        X