Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D met stof op censor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: 350D met stof op censor

Oorspronkelijk geplaatst door nicodejong
    nee dat is het niet alleen op het moment dat ik al mijn spaarcentenin mijn camera heb gestopt krijg ik grote kosten aan mijn auto waardoor ik die nu al 3A4 weken niet heb kunnen gebruiken dus elk meegenomen tientje is wel fijn mischien zul jij dit niet begrijpen maar voor mij is het zwaar k..

tuurlijk wist ik ook dat mijn camera geen goedkope hobby is en daar zul je mij niet over horen zeuren.

ten tweede zie ik er erg tegen op om zelf te gaan reinigen door die duizenden€

Groeten Nico
    Het was niet tegen u persoonlijk hoor

Iedereen maakt zijn eigen rekening, zo gaat het gewoon het beste. Ik ben de laatste aan wie je je moet verantwoorden...

Wat ik eigelijk wilde zeggen is het volgende: Het is jammer om iets van om en bij de 1500€ niet den volle te benutten, omdat je --in vergelijking met de grote uitgave-- wil uitsparen op een peanut. Ik geef graag 20€ uit om mijn 2000€ spullen in orde te houden.

Ik hoop dat het nu al een beetje duidelijker is

Maar eigelijk zijn we aan het afdwalen ...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
      Het was niet tegen u persoonlijk hoor

Iedereen maakt zijn eigen rekening, zo gaat het gewoon het beste. Ik ben de laatste aan wie je je moet verantwoorden...

Wat ik eigelijk wilde zeggen is het volgende: Het is jammer om iets van om en bij de 1500€ niet den volle te benutten, omdat je --in vergelijking met de grote uitgave-- wil uitsparen op een peanut. Ik geef graag 20€ uit om mijn 2000€ spullen in orde te houden.

Ik hoop dat het nu al een beetje duidelijker is

Maar eigelijk zijn we aan het afdwalen ...

geeft niet he maar ik kijk er gewoon tegen op om het zelf te doen en ja dat geld is mijn probleem .
      deze week eerst maar eens langs de foto zaak vragen of ze het daar ook doen en of ik dan kan mee kijken.

tenslotte zijn we hier voor onze hobby en om elkaar te helpen en soms hoort een stevige discusie daar bij.
      Groeten nico
      Flickr

Comment

Nico, ik woon in Friesland in de omgeving van Leeuwarden maar ik ken niemand die hier sensors reinigt. Misschien foto Dalsheim, maar dat weet ik niet zeker. Ik laat het binnenkort doen bij Konijnenberg in Den Ham. Het is een uurtje rijden, maar 's morgens hebben ze de tijd ervoor en de koffie is goed. Wat het kost weet ik niet.
        Gegroet Auke
        Nikon en wat toebehoren

http://smg.photobucket.com/albums/v611/elsadeb/

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
          Ik laat het binnenkort doen bij Konijnenberg in Den Ham. Het is een uurtje rijden, maar 's morgens hebben ze de tijd ervoor en de koffie is goed. Wat het kost weet ik niet.
          Heb ook mijn sensor laten reinigen bij Konijnberg...
          Vriendelijke mensen , goede service , maar geen koffie gehad
          Kosten : 12.50 euro .....

@Nicodejong : Heb je al eens autolevels gedaan op de foto's ?
          Moet je eens doen ...Dan kun je al je stof pas echt goed zien , maar schrik niet , zit meer op dan je denkt
          Last edited by Hanske; 21 augustus 2005, 22:49.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

heb net voor dat ik heb gepost al een search gedaan en er veel over gelezen maar durf het gewoon niet aan als je gaat reinigen met een blaasbalgje dan ligt de camera zeg maar op zijn rug da valt er toch ook stof in?
            Gewoon je camera naar beneden gericht houden , en vanaf onderin blazen met de blaaspeer. Valt er geen stof in , alleen maar uit ......
            Tenminste , zo doe ik het altijd
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

Comment

Sensor reinigen: bekijk het zo, je brengt je auto toch ook niet naar de garage om hem te laten wassen

Sensor reinigen is normaal onderhoud en heel goed zelf te doen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

het is gewoon 'smerig' dat men er zoveel voor vraagt.

je sensor moet proper zijn en buiten een aantal dure producten kan je niets kiezen.

je zit dus vast.
                foto als spiegel of als venster?

Comment

Als je het uiteindelijk éénmaal gedaan hebt Niko zal je zelf zeggen dat het niets inhoud, je moet er alleen voor zorgen dat je de instructies goed opvolgd, Bv. dat je batterij goed opgeladen is en zo, het kan ook goed zijn dat je het een paar keer moet herhalen tot het volledig naar je gedacht is, er zijn daar verschillende tools voor te koop, maar je kan het ook zonder noemenswaardige kosten, ik heb beroepsmatig regelmatig met dat soort problemen te maken (bij meetcameras in machienes dan) maar dat blijft hetzelfde, er is een manier die heel simpel is, maar dan moet je ccd wat boven het kadertje uitzitten (bij Canon weet ik dat niet) en dat is met scott magic tape (dat is van die tape die je verschillende malen kan vewijderen en die geen lijmresten nalaat een beetje zoals de beschermvelletjes die op je lcd schermpje hangen ter bescherming), je snijd een stukje van die tape wat langer dan je ccd zodat je een stukje kan overplooien en tegen elkaar plakken, dan moet je niet zitten foefelen om het nadien terug te verwijderen, dan plak je de tape gewoon op de ccd (niet hard drukken) en je trekt het er terug af,met wat geluk heb je de stofjes meteen mee,(dit is ook een van de manieren waarmee die lange ccd latten van dure prof scanners worden gekuist). Bij hardnekkig vuil kan je de ccd ook kuisen of ontvetten met isopropinol alcohol (deze alcohol heeft het bijkomende voordeel dat hij je ccd ontdoet van statische electriciteit die zoals je weet stof aantrekt) daarvoor kan je een rietje nemen en daar een stukje schuimrubber of iets dat pluisvrij is induwen, en zo met een klein beetje alcohol je ccd poetsen. nog een manier voor als je niet graag blaast, is een slangetje (zoals gebruikt bij aquariums en dergelijke) aan de slang van een stofzuiger verbinden en langs de andere kant kan je dan bijvoorbeeld het borstelje van een blaaspeertje gebruiken.
                  Maar zorg er vooral voor dat je comfortabel kan werken, een goede lamp en een goede loupe met een lang brandpunt zijn geen overbodige luxe.
                  En let erop er zal een tijd komen dat je dit karweitje graag doet, als je er maar kalm bij blijft, en bedenk, wat je zelf doet doe je meestal beter.
                  Sorry voor spellingfouten of vergeten lettertekens,maar ik ben nooit naar een nederlandse school geweest.
                  Last edited by Guest42; 22 augustus 2005, 18:21.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
                    Heb ook mijn sensor laten reinigen bij Konijnberg...
                    Vriendelijke mensen , goede service , maar geen koffie gehad
                    Kosten : 12.50 euro .....

@Nicodejong : Heb je al eens autolevels gedaan op de foto's ?
                    Moet je eens doen ...Dan kun je al je stof pas echt goed zien , maar schrik niet , zit meer op dan je denkt
                    ik kan op dit moment geen stof meer zien.

en het gaat mij meer om die grote onderin die anderen zijn mij nog niet opgevallen op foto's
                    Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door elsadeb
                      Nico, ik woon in Friesland in de omgeving van Leeuwarden maar ik ken niemand die hier sensors reinigt. Misschien foto Dalsheim, maar dat weet ik niet zeker. Ik laat het binnenkort doen bij Konijnenberg in Den Ham. Het is een uurtje rijden, maar 's morgens hebben ze de tijd ervoor en de koffie is goed. Wat het kost weet ik niet.
                      den ham waar ligt dat?

mischien een postcode?
                      Flickr

Comment

alé, ik zal er maar op antwoorden... -> http://www.foto-konijnenberg.nl/ en dan naar "contact" daar staat alles!!
                        -=- Light is the key...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door de.lesse.be
                          alé, ik zal er maar op antwoorden... -> http://www.foto-konijnenberg.nl/ en dan naar "contact" daar staat alles!!

dankje!
                          Flickr

Comment

ik heb mijn canon 350D nu een maand en erger mij al vanaf de eerste dag om een vlek die volgens mij stof is nu net een foto gemaakt van de lucht en tot mijn grote schrik zie ik nog meer stof.

maar die mij het meeste zorgen maakt is die langwerpige onder in.

ik heb mijn camera bij de combi gekocht zouden ze daar mijn censor kunnen reinigen of moet ik dat nu zelf gaan doen

ik durf dat zelf niet echt aan zijn mij toch wat te veel euro's.

ik wissel mijn lenzen altijd met opening van de camera naar beneden dacht dat hier door er minder stof in zou komen maar nu ik dit zie ben ik toch wel geschrokken.

eerste foto s met de kitlens en tweede met de tamron 70-300.

waarmee maken jullie je lenzen schoon? denk zelf dat daar ook wel iets stof op zou kunnen zitten.

de grote vlek onder in zit er al vanaf de aankoop

Groeten nico
                            Een tip koop een Olympus E300 of een Olympus E1, ben je gelijk van dit probleem verlost......
                            Een dag niet geschoten is altijd mis...zeker op een scooter!!!!

Comment

U vraagt, wij zoeken

http://www.foto-konijnenberg.nl/

ligt in Overijssel. Neem tenminste aan dat deze winkel bedoeld wordt

Edit: oeps al beantwoord
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gekada
                                Een tip koop een Olympus E300 of een Olympus E1, ben je gelijk van dit probleem verlost......

heb ik natuurlijk weer nix aan he
                                Flickr

Comment

Working...
                                X