Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D met stof op censor

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 350D met stof op censor

ik heb mijn canon 350D nu een maand en erger mij al vanaf de eerste dag om een vlek die volgens mij stof is nu net een foto gemaakt van de lucht en tot mijn grote schrik zie ik nog meer stof.

maar die mij het meeste zorgen maakt is die langwerpige onder in.

ik heb mijn camera bij de combi gekocht zouden ze daar mijn censor kunnen reinigen of moet ik dat nu zelf gaan doen

ik durf dat zelf niet echt aan zijn mij toch wat te veel euro's.

ik wissel mijn lenzen altijd met opening van de camera naar beneden dacht dat hier door er minder stof in zou komen maar nu ik dit zie ben ik toch wel geschrokken.

eerste foto s met de kitlens en tweede met de tamron 70-300.

waarmee maken jullie je lenzen schoon? denk zelf dat daar ook wel iets stof op zou kunnen zitten.

de grote vlek onder in zit er al vanaf de aankoop

Groeten nico
    Flickr

Re: 350D met stof op censor

Je moet niet bang zijn om je sensor te reinigen. (wel met de juiste tools natuurlijk).
    Doe maar eens 'zoeken' op het forum dan heb je voor uren leesplezier.
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

heb net voor dat ik heb gepost al een search gedaan en er veel over gelezen maar durf het gewoon niet aan als je gaat reinigen met een blaasbalgje dan ligt de camera zeg maar op zijn rug da valt er toch ook stof in?
      Flickr

Comment

Je kan ook de camera schuinhouden terwijl je blaast.
        Het best gebruik je een krachtige blaaspeer. Een bus met gecompreseerde lucht zou ik niet gebruiken.

En inderdaad het stofje kan er ergens anders in het camerahuis terecht komen. Het zal waarschijnlijk niet het enige zijn dat er al ligt.

Maar als het stof al zichtbaar was van bij de aankoop, dan zal het waarschijnlijk niet meer te verwijderen zijn met een blaaspeer.
        Sensorswaps en Eclipse alcohol zijn dan de oplossing. Hiermee kan je het vastgekleefde vuil mee wegnemen.

Geen schrik hebben om je sensor te reinigen, hij is niet zo fragiel als je zo denken. Trouwens je kuist het beschermplaatje op de sensor, niet de sensor zelf.

Alternatief is je camera binnen doen bij Canon.
        www.RudyVerrijt.info

Comment

het reinigen zelf stelt niet veel voor... is simpel als je maar niet gehaast of zo bent... gewoon rustig doen...
          De 1e keer dat ik moest reinigen met eclipse, moest ik het toch zo'n 3x doen totdat het helemaal proper was...

veel succes..!
          -=- Light is the key...

Comment

iemand een online link van at eclipse spul+prijs gewoon om eerst eens te kijken wat het kost?

weet nog steeds niet zeker of ik het wel zelf moet gaan doen
            Flickr

Comment

zie banner bovenaan deze pagina!
              -=- Light is the key...

Comment

www.geheugenkaart.be heeft het op stock.
                Het is wel niet goedkoop.
                www.RudyVerrijt.info

Comment

als ik bij geheugenkaart.be zou bestellen wat heb ik dan precies nodig ik denk dan aan:

1. Canon Lense Blower EF
                  2. Eclipse lens reiniger
                  3. Pec*Pad Photowipes for Photographic Emulsions, 100 Sheets 4
                  4. QuickStik Self-dispensing optic Swab

daar zou ik dus ongeveer 50 euro aan kwijt zijn.

en dan zou ik dus zelf moeten reinigen

groeten Nico

(is er iemand in friesland die dit voor kan doen?)
                  Flickr

Comment

Nico,

De volgende items heb je nodig voor je kuisbeurt

1 Canon Lense Blower EF
                    2 Sensor Swab voor Digitale Kameras
                    3 Eclipse lens reiniger

De sensorswab is geprepareerd voor eenmalig gebruik (het is een mini pannelikker)
                    www.RudyVerrijt.info

Comment

ziet er niet moelijk uit en vindt het ook een hoop geld voor iets relatief simpels(als ik het zo bekijk)

niemand in friesland die er ervaring mee heeft?
                      Flickr

Comment

Sensor Swab #2 en Eclipse lens cleaner : te verkrijgen in iedere goeie fotografiewinkel, meer info vind je hier : http://www.2filter.com/prices/products/eclipse.html

En hoe je het moet doen staat hier : http://www.cleaningdigitalcameras.com/cleaning.html

Echt niet moeilijk hoor en het spaart je toch wat euro's uit want in de gewone fotozaak moet dit wel duur betaald worden heb ik al gehoord.
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

Comment

Een paar tiental € willen uitsparen om een DSLR die duizenden € kost...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6

nee dat is het niet alleen op het moment dat ik al mijn spaarcentenin mijn camera heb gestopt krijg ik grote kosten aan mijn auto waardoor ik die nu al 3A4 weken niet heb kunnen gebruiken dus elk meegenomen tientje is wel fijn mischien zul jij dit niet begrijpen maar voor mij is het zwaar k..

tuurlijk wist ik ook dat mijn camera geen goedkope hobby is en daar zul je mij niet over horen zeuren.

ten tweede zie ik er erg tegen op om zelf te gaan reinigen door die duizenden€

Groeten Nico
                            Flickr

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Flat-6
                              gaat niet op

wilt niet zeggen dat je met een cadilac rijdt, je dan 5000 euro moet afdokken om je ruitje eens te reinigen.

komt er nog eens bij dat je bij een ccdcleaning veel uitgeeft aan producten en je géén garantie hebt
                              foto als spiegel of als venster?

Comment

Working...
                              X