Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

    Ik denk ook wel dat je hierbij de beste keuze hebt aangehaald
    Moet het toch goedkoper zijn dan is de fuji S9500 of de Sony Cyber-shot DSC-R1 een goed alternatief.

    Veel plezier met de zoektocht (al is die precies al een beetje over )
    Fujifilm Finepix F31fd

    Comment


    • #17
      Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

      nou.. er resteert steeds nog een zoek deel.......die naar de centjes resp. frankskes..
      het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
      Telecaster weblog
      km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

      Comment


      • #18
        Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

        Nog even een andere bedenking: Het is misschien wel gemakkelijker een compactere prosumer binnen te smokkelen op een concert dan en DSLR met onhandig grote telelens.
        Ik dacht dat men meestal liever geen camera's ziet op concerten of heb ik het mis??
        Groetjes,
        FilMar, Beeldbrouwer ;-)
        * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

        Comment


        • #19
          Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

          Ja, dat speelt zeker mee.
          De ene organisatie is wat alerter dan de andere.

          En ook de "klap"van de spiegel bij wat meer intieme concerten of bijvoorbeeld ballet wordt niet op prijsgesteld.

          Als ik manueel scherpstel kan ik mijn S602Zoom geheel stil maken. Ik neem aan de S9500 ook.

          bij een dSLR moet ik dat nog ervaren
          het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
          Telecaster weblog
          km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

          Comment


          • #20
            Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

            de fz20 moet je dan zeker niet kopen.

            super camera hoor maar foto,s in het donker zijn ze juist wat minder in.

            groot zoom cameras is het wel de beste in prosumer land.
            ik heb de fz10 en overdag, foto,s van vogels dicht bij halen etc super.

            maar de iso is wat minder daardoor zou ik hiervoor deze camera niet kopen.
            ik maak veel foto,s overdag, landschappen en in de schemering.
            een dslr is het extra geld + het gesjouw mij niet waard.
            omdat je veel meer betaald voor een kleinbeetje extra kwaliteit (overdag).
            dit gewoon omdat de leica lens met stabilizatie en een f2.8 over het hele bereik gewoon erg goed is tot wel 420mm.
            FZ10 35-420mm leica lens met IS en een f2.8 all the way
            Canon EOS600d

            Comment


            • #21
              Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

              ik ga nu helemaal voor de KM 5D met kitlens voor de kiekjes en de sigma apo 70-200 f2.8 EX HSM


              dat is niet echt meer een instap glas; is voor de sigma nog een alternatief? voor mijn doel welteverstaan: concertfotografie

              want mijn f602z komt iets te kort voor unieke momenten als dit: Candy Dulfer en Sheila E op het NorthSeaJazz festival interactief met het publiek. (typisch beetje dommige pose van Candy)

              Last edited by TeleCaster; 6 oktober 2005, 20:27.
              het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
              Telecaster weblog
              km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

              Comment


              • #22
                Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

                Oorspronkelijk geplaatst door TeleCaster
                ik ga nu helemaal voor de KM 5D met kitlens voor de kiekjes en de sigma apo 70-200 f2.8 EX HSM


                dat is niet echt meer een instap glas; is voor de sigma nog een alternatief? voor mijn doel welteverstaan: concertfotografie

                want mijn f602z komt iets te kort voor unieke momenten als dit: Candy Dulfer en Sheila E op het NorthSeaJazz festival interactief met het publiek. (typisch beetje dommige pose van Candy)

                Sheila E is ook niet meer wat ze geweest is.

                Comment


                • #23
                  Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer (knoop doorgehakt)

                  Ik heb de knoop doorgehakt en de KM 5D aangeschaft. (gewoon via de lokale vakhandel) tesamen met 1 Gieg CF type II en een extra batterij én de Sigma APO 70-210 2.8. Helaas moet ik op de laatste nog even wachten.

                  Mijn eeste serieuze concertfoto zal ik dan weer hier laten zien.
                  het is helemaal niet zeker of jij wel ziet wat ik zie.
                  Telecaster weblog
                  km5D, sigma 70-200 2.8 ex dg apo, 50mm 1.4 en nog zo'n kitlens

                  Comment


                  • #24
                    Re: Concertfoto's: spiegelreflex of prosumer

                    Je gaat er zeker geen spijt van krijgen.
                    De sigma is een goede keuze .
                    Als je naar de profielen van de verschillende forumleden kijkt zul je zien dat vele deze lens gebruiken.

                    Greetz
                    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                    Comment

                    Working...
                    X