Bestaan er (snelle) compacte camera's die met een CF-kaartje werken?
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
compactje met CF-kaartje?
Collapse
X
-
-
Re: compactje met CF-kaartje?
Als je ze nog kan vinden: Canon Powershot A95, A80 en A85.
Kris.My work: VICTORIE.com
-
Goede vraag! Blijkbaar niet evident om compactjes te vinden met CF. is er hiervoor een verklaring, met andere woorden: waarom zijn er zo weinig?
CF is toch min of meer de standaard voor DSLR's en het zou mooi meegenomen en handig zijn als de back-up camera (een compactje dus) hetzelfde opslagmedium zou gebruiken.
ColinD70Nikon D70 + F100/Sigma 18-35mm F3.5-4.5D Aspherical + 70-210mm F3.5-4.5D Apo Macro + 18-125mm F 3.5- 5.6/Nikkor AF 35-135mm f3.5-4.5/Nikkor AF-S ED 80-200mm f2.8D/Speedlight SB800/Metz 45 CT-1/Asahi Pentax Spotmatic F + 28,50,135 en 200 mm lenzen
Comment
-
Ik heb onlangs een compactje gekocht, en dat is er ééntje met een SD kaartje. Dat is de standaard tegenwoordig. Omdat die toestelletjes altijd maar kleiner en lichter moeten worden, hebben de meeste merken overgeschakeld van CF naar SD.
De kaartjes door elkaar gebruiken (als je meerdere toestellen gebruikt met hetzelfde soort geheugenkaartje) kan ook voor problemen zorgen met de nummering van de foto's. Als ik in mijn 20D een kaartje stop met een nummering die hoger is dan de huidige, dan wordt er vanaf die hoge nummering verder geteld. Daarom vind ik het niet zo'n probleem dat ik de kaartjes niet tussen beide toestellen kan wisselen.
Als je nu een compact gebruikt waar een CF in past, en je wil een nieuw toestel kopen, dan is het wel een probleem dat je de oude kaartjes niet meer kan gebruiken.
http://barthuysmans.smugmug.com/
BD0338BE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ColinD70Goede vraag! Blijkbaar niet evident om compactjes te vinden met CF. is er hiervoor een verklaring, met andere woorden: waarom zijn er zo weinig?
CF is toch min of meer de standaard voor DSLR's en het zou mooi meegenomen en handig zijn als de back-up camera (een compactje dus) hetzelfde opslagmedium zou gebruiken.
ColinD70
Volgens mij heeft het te maken met de grootte van de CF-kaartjes, de SD-kaartjes (die in de meeste kleine cameraatjes zit) is kleiner.
Is een CF-kaartje niet sneller dan een SD-kaartje?Fuji FinePix S100fs
Comment
-
Ikzelf vind het toch handig dat m'n 20D en de S1 IS beiden CF kaartjes gebruiken (volledig uitwisselbaar).
Dat de nummering niet meer klopt is voor mij van weinig belang; ik rename toch steeds al mijn foto's van zodra ze op m'n PC staan.
Maar inderdaad, de opvolger van de S1 IS - S2 IS - gebruikt ook geen CF kaartjes meer (SD).
Het is dus blijkbaar de trend om meer en meer naar SD te gaan voor compacts en prosumers.
De snelheid van het kaartje heeft in een prosumer en zeker in een compact weinig belang.
De Nikon D70 was destijds zelfs nog maar de eerste amateur DSLR die optimaal gebruikt maakte van de snellere CF kaartjes.Last edited by GeertB; 19 augustus 2005, 22:11.Greetz Geert.
Canon gerief...
Comment
-
Comment