Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D70 vs Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon D70 vs Canon 350D

Ik zou me binnenkort een digitale camere willen kopen en twijfel tussen 2 toestellen. De D70 van nikon en de 350D. Ze zijn beide ongeveer gelijk qua prijs maar de 350D heeft 8 MP.

Mijn pa heeft een D100 en is er zeer tevreden van. Ik heb die eigenlijk meer gebruikt dan hem omdat hij niet kon door gezondheidsredenen maar nu moet ik er zelf een kopen.

Het voordeel is dat ik de lenzen van mijn pa kan gebruiken. Hij heeft en 25-50 en en 70-300 maar ik heb gezien dat je van canon ook zo paketten hebt met ongeveer gelijkaardige lenzen dus daar moet ik het eigenlijk niet voor doen.

IK zou dus beetje raad willen qua kwaliteit van beide toestellen/mogelijkheid. Kan je op de 350D een draadontspanner aansluiten want de D70 heeft dat niet heb ik gezien op foto's.
    http://www.yonaweb.be/passero
    Flickr Photostream

Re: nikon D70 vs Canon 350D

De D70s kan wel werken met een draadontspanner. Goed rondkijken, en je betaalt niet veel meer voor je s-versie.

voor de rest: kijk wat je goed in de hand ligt, de toestellen zijn aan elkaar gewaagd. Ligt de Canon beter in de hand, ga je voor de Canon. Maar: als die lenzen van je pa goede lenzen zijn, kan je toch gaan voor de D70(s).

Maar neem ze beide eens vast, en je besluit zal snel genomen zijn...

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

Das dus de eeuwige discussie Canon-Nikon.
      Persoonlijk zie ik de Canon 350D eerder net boven de Nikon D50
      en de Nikon D70(s) technisch (niet op Mpixels bekeken) iets meer dan de Canon 350D. Maar de Canon 20D levert dan waarschijnlijk weer iets beter af.

De "standaard" instellingen van de Canon's zijn in het algemeen iets levendiger, meer vivid (wat vele mensen graag zien), terwijl de Nikon's neutraler/realistischer zijn in de default-instelling (maar dat kan je zelf custom bijregelen)
      De 350D en de D50 zijn wat kleiner dan de D70(s) en de 20D.
      Hangt er dus af wat je best in de hand liggen vindt, of je out-of-the-box wil of meer tweak-mogelijkheden..
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Moest mijn pa een nikon hebben, zou ik me er ook een aanschaffen. Lenzen delen kan soms wel goed uitkomen... ($$$)
        NaXX

Comment

IK ben wel iemand die graag speelt met instellingen. Ik probeer graag vanalles uit. Ik ben dus niet iemand die maar 10% gebruik van mijn toestel. Hoe meer ik heb om mee te spelen hoe beter. Ik wijzig graag de witbalans, scherpte, diafragma,... om te zien wat het resultaat geeft op foto. Op die manier leer je het zelf ook best vind ik.
          In dat opzicht zou ik dan ook mijn toestel willen kiezen. Ik weet iemand die een nikon F50 heeft en daar kan je bijna niets manueel instellen, echt niets voor mij.
          Ik wil dus vrij veel tot alles manueel kunnen instellen. De D100 beantwoorde daar heel goed aan maar die ligt een beetje buiten mijn bereik qua prijs. Daarom dat ik de D70(s) in mijn gedachte heb of een equivalant van de canon.
          Flickr Photostream

Comment

Doe eens een search op dit forum en je hebt uren leesplezier!
            Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
            --------

Comment

Hoi,

Ik zit eigenlijk zo een beetje in dezelfde situatie als Passero...

Maar wat ik nog wil vragen is de kitlens van de Nikon D70, is deze goed? want ik zou graag eerst wat beginnen met de kitlens totdat ik het toestel goed ken (en mijn budget terug wat vergroot heb ) en dan een grotere telelens kopen voor vliegtuigspotting...

Comment

De kitlens 18-70 voor Nikon is fantastisch.
                Ik heb deze sinds 3 maand en die gaat er niet meer af.
                Ik had vroeger 28mm als min; maar nu met die 18mm ben ik weer on track.
                Foto's genoeg op mijn site met deze lens.
                Groeten.
                The Sky is the limit. Digital Gigi

Comment

Moest zo'n 3 maanden geleden ook beslissen tussen D70 en 300/350D, maar sinds men vader enkel Nikons heeft en bijhorende lenzen (en ik die mag lenen zoveel ik wil) was de keuze makkelijk gemaakt.

Ik gebruik zijn 70/200 en 70/300 en dat bespaard mij een redelijk groot bedrag

Comment

Is het waar dat als je doeleinden vakantiefoto's zijn van natuur en landschappen in zonnige landen (ik denk maar aan Griekenland, omdat ik er altijd naartoe ga) dat je dan beter af bent met een Nikon D70 ipv een Canon EOS350D?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passero
                      Ik weet iemand die een nikon F50 heeft en daar kan je bijna niets manueel instellen, echt niets voor mij.
                      Ik wil dus vrij veel tot alles manueel kunnen instellen.
                      Ik weet niet welke je bedoelt, de F50 (analoog) of de D50 (digitaal), maar voor beide is je uitspraak fout. Op beide kan je BIJNA alles zelf instellen.

F50: Ik dacht dat zelf iso-waarde instellen niet mogelijk was, gebeurt via DX codering van de film. Wel onrechtstreeks aan te passen door anders te belichten. Al de rest is zelf instelbaar!

D50: Het enige wat hier ontbreekt eigenlijk is een goede manuele instelling van de witbalans op basis van de kleurtemperatuur. Qua belangrijke functies ontbreken er Mirror-Lockup en DOF-preview.
                      Er zijn nog kleine verschillen met de D70 op basis van functies...

Ik zou zeker ook voor de D70 gaan tov D50, maar slechts om 3 redenen; witbalansregeling, DOF-preview en een extra scrollwieltje aan je wijsvinger.

Mvg

Als ik iets belangrijks vergeten ben mag dat altijd gemeld worden, maar ik denk dat ik volledig ben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
                        Is het waar dat als je doeleinden vakantiefoto's zijn van natuur en landschappen in zonnige landen (ik denk maar aan Griekenland, omdat ik er altijd naartoe ga) dat je dan beter af bent met een Nikon D70 ipv een Canon EOS350D?
                        Euh, wat heeft je reisdoel te maken met het merk van je fototoestel Beide kunnen ze echt wel goede foto's maken hoor

Bedoel je misschien of de kitlens geschikt is Of bedoel je nog iets anders
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                        lidnummer: BD0371NL

Comment

Met welk argument heeft iemand je dat verteld? Lijkt me vrij onzinnig

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Scientist
                            een extra scrollwieltje aan je wijsvinger.
                            .
                            Dit is toch voor het diafragma in te stellen dus dat wil dan zeggen dat dit niet mogelijk is met de D50 of moet je dat dan op een andere manier doen?

Ik ben ook eens te rade gegaan bij een prof fotograaf en die zegt dat je voor zo doeleinden ook beter de D70 neemt maar dat komt (volgens hem) omdat de body van de D70 meer tegen een stootje kan dan de 350D en wanneer je veel op reis gaat, dit zeker handig is. Hij vind de body van de 350 nogal broos, vandaar.
                            Flickr Photostream

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Passero
                              Ik ben ook eens te rade gegaan bij een prof fotograaf en die zegt dat je voor zo doeleinden ook beter de D70 neemt maar dat komt (volgens hem) omdat de body van de D70 meer tegen een stootje kan dan de 350D en wanneer je veel op reis gaat, dit zeker handig is. Hij vind de body van de 350 nogal broos, vandaar.
                              En wat vind jij ervan Het is jouw camera, jij moet er mee werken

En wat die broosheid betreft, moderne kunstoffen zijn taaier dan veel metalen. Intern zit er een metalen frame is als ik het goed heb. Zo'n toestel is niet bedoeld om mee te gaan gooien. Als er iets kapot gaat door ruwe behandeling zal dat als eerste de electronica zijn. Nikon, Canon, Minolta of noem maar op, ze zijn allemaal even kwetsbaar.

Op z'n best zijn de pro camera's sterker, maar ook dat kan kapot bij verkeerd gebruik.

Als jij de D70 een betere camera vindt voor jouw doeleinden is dat een prima keus. Maar laat je niet et veel leiden door wat anderen vinden. Bepaal voor jezelf of de camera jouw past
                              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
                              lidnummer: BD0371NL

Comment

Working...
                              X