Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aanschaf digitale camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Aanschaf digitale camera

Ik wil overschakelen van een analoge naar een digitale EOS. Ik weet eigenlijk niet welke, maar ik zou graag minder dan 800 euro uitgeven. ZOu ik best een (ev.tweedehandse) 10D of 300D kopen? Is er een groot verschil tussen die twee camera's eigenlijk? Is het nuttig om er een batterypack bij te kopen? Zijn er andere mogelijkheden dan die twee?
    Groeten Jordy

Re: Aanschaf digitale camera

Bij een planning van een aankoop mag de prijs pas als laatste punt vergeleken worden, je bent zinnes een toestel te kopen, je weet wat je wenst en wat je nodig hebt dan ga je daar naar opzoek, eens dat gevonden, ga je zien hoe veel dit moet kosten, en dan ga je opzoek naar het nodige geld voor het gewenste.

Een prijs vooropstellen is nooit de juiste wijze van beslissen !

My2cents
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Digipics357
      Bij een planning van een aankoop mag de prijs pas als laatste punt vergeleken worden, je bent zinnes een toestel te kopen, je weet wat je wenst en wat je nodig hebt dan ga je daar naar opzoek, eens dat gevonden, ga je zien hoe veel dit moet kosten, en dan ga je opzoek naar het nodige geld voor het gewenste.

Een prijs vooropstellen is nooit de juiste wijze van beslissen !

My2cents
      zo loopt dan iedereen met een 1d2 mark of d2x geval
      Ik zou ook kijken, is het je voornaamste hobby? steek je er veel tijd in?
      die dingen zijn even belangrijk, moest iedereen die ideologie volgen van jou zou iedereen met ferrari's, Astons, Jaguars etc rondrijden enz
      Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
        Ik zou ook kijken, is het je voornaamste hobby? steek je er veel tijd in?
        die dingen zijn even belangrijk, moest iedereen die ideologie volgen van jou zou iedereen met ferrari's, Astons, Jaguars etc rondrijden enz
        Als je jeff's post goed leest heeft hij echt wel gelijk. Er is een groot verschil tussen "willen" en "nodig hebben"!

Mvg

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
          Mocht je die nodig hebben is dat een goede keus.

Om even on topic te gaan. De 300D en de 10D zijn vrijwel identiek qua resultaten. De 10D wijkt af door z'n bouw (metalen body) en door de mogelijkheid om een aantal zaken zelf in te kunnen stellen. De 300D schrijft instellingen wat dwingender voor.

Kijk even op deze link:
          http://www.dpreview.com/reviews/canoneos300d/

Wat groen is heeft de één voor op de ander.
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH
          lidnummer: BD0371NL

Comment

Beste Jordy,

Voor zo'n aankoop mag je je alleszins niet beperken tot het lezen van enkele reply's op deze vraag. Er zal dus heel wat opzoeking- en leeswerk aan moeten voorafgaan.

De technische verschillen tussen de DSLR-camera's kan je gemakkelijk terugvinden op sites als dpreview.com of letsgodigital.nl (andere sites vind je terug via de pagina 'links' hierboven).

Daarnaast is de zoekfunctie op dit forum een perfect hulpmiddel om een schat aan informatie en gebruikerservaringen over deze toestellente vergaren. En voor concrete en gerichte vragen die dan nog overblijven zal men je hier met veel plezier verderhelpen!

Succes, Karel
            Is this the real life? Is this just fantasy?
            Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

Comment

Ik ben eigenlijk heel omgekeerd te werk gegaan als ik de antwoorden tot nu toe lees.

Ik had me voorgenomen een digitale camera aan te schaffen daar mijn echtgenote op het punt stond (eigenlijk staat want ze is nog steeds niet bevallen, moest al gebeurd zijn ) te bevallen. Ik weet ook van mezelf dat ik enorm graag foto's maak, al was het maar voor op pc te zetten of in het familiealbum te plakken, en dan kon ik ineens een massa foto's trekken en de beste laten ontwikkelen.

Midden 2003 is ons eerste kind gekomen en gezien ik enkel een analoog toestel had heeft me dat tot nu toe al een aardige duit gekost aan het laten ontwikkelen van de filmrolletjes (en die foto's moet je allemaal nemen) en dat wou ik voorkomen wanneer ons tweede kind straks of morgen gaat geboren worden.

Ik had voor mezelf dan ook een budget vooropgesteld, heb eigenlijk zeer weinig info gewonnen en ben me gewoon in Duitsland een toestel gaan halen. Ik heb nu een 350D met kitlens (voor de rest is het nog sparen) en ben er wreed content van, ik heb het me nog geen enkel moment beklaagd. Dat ik het toestel belange nog niet ken besef ik maar al te goed, maar ook daar zal in de toekomst verandering in komen.

Of ik het toestel effectief nodig had of nodig ga hebben is voor mij min of meer een persoonlijke zaak, ik wou het gewoon hebben. Allerhande aankopen (die niets met fotografie te maken hebben) in het verleden hebben me geleerd dat goedkoop een dure koop is, daarom dat ineens fatsoenlijk heb geinvesteerd.

Om on topic te blijven, ik lees dat je een 800 euro wil uitgeven, ik heb voor mijn 350 slechts enkele euro's meer gegeven.

Ik zou zeggen, zoek de gulden middenweg en doe wat je niet laten kunt.

Vriendelijke groeten
              Hans.
              www.rallyandraces.com

Comment

Working...
              X