Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D70 vs Canon 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: nikon D70 vs Canon 350D

Oorspronkelijk geplaatst door Passero
    1.Dit is toch voor het diafragma in te stellen dus dat wil dan zeggen dat dit niet mogelijk is met de D50 of moet je dat dan op een andere manier doen?

2.Ik ben ook eens te rade gegaan bij een prof fotograaf en die zegt dat je voor zo doeleinden ook beter de D70 neemt maar dat komt (volgens hem) omdat de body van de D70 meer tegen een stootje kan dan de 350D en wanneer je veel op reis gaat, dit zeker handig is. Hij vind de body van de 350 nogal broos, vandaar.
    1.Een DSLR zonder instelbaar diafragma Waarschijnlijk moet dit net zoals bij een analoge zonder wijsvinger wieltje met de EV-compensatieknop+Duimwieltje.

Diafragma instellen kan sowiezo op D50!

2.Dat een D70 steviger zou zijn zal je pas merken bij extreem misbruik, laten vallen ed. Lichtere beschadegingen zullen ze beide gelijkaardig opnemen, de gebruikte kunststoffen zijn in geen geval slecht!

@Omikros: Het onderwerp bepaalt niet welke camera geschikt is, de gebruiker bepaalt dat. Iedereen fotografeert hetzelfde onderwerp op verschillende manieren en gebruikt daarbij verschillende functies en lenzen. Aan de hand daarvan moet je een camera kiezen.

Mvg

Comment

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als Passero, en per slot van rekening gekozen voor de EOS350D. De technische kwaliteiten van beide camera's verschillen nauwelijks. Bij de eindoverweging kan je dus gerust persoonlijke overwegingen laten meespelen, zoals bvb het gebruik van de lenzen van je vader.

Bij mij was het motief de 8 megapixels van de Canon. Niet die 8 op zichzelf, want voor foto's op A4-formaat zal je het verschil niet zien -en wie laat er regelmatig posters maken van zijn eigen foto's? Een zeldzaamheid denk ik. Een andere hobby van mij is video, en ik gebruik als het even kan graag foto's waarmee ik via software over het beeld pan of erop inzoom. Met 8 megapixels kan je dat meer en beter dan met 6, dat was bij mij de reden. Voorts is de Canon een tikkeltje goedkoper dan de Nikon, dus dat geld kan ofwel uitsparen of gebruiken voor een andere lens (hoewel ik doodgraag de kitlens van de D70s had gehad!).
      Beauty need only be a whisper
      Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

Comment

Hoi, ik denk dat diegene die mij dat verteld heeft dat de D70 beter is voor vakantiedoelen dan 350D het had over de qualiteit van foto's in zonnige toestanden (lage ISO) en ook dat de scherpte van onderwerpen beter is door de ruis van de hogere ISO waarden...Maar ik merk toch een groot verschil in de kleuren van foto's met een 350D en die van een D70. Dan bedoel ik dat de kleuren bij een 350D veel contrastrijker op de foto komen...Kan natuurlijk ook aan de lens liggen

Comment

Hallo omikros...............scherper, waaraan ga jij dat oordelen? Foto's met nabewerking? Foto's die in het toestel worden verscherpt? Daarbij nog eens de lens, daarbovenop de kundigheid van de fotograaf, daarbovenop de moeilijkheid van het onderwerp...om maar even te zeggen dat je flink wat mag nuanceren

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Comment

is idd wel waar :-)

Ik ga toch voor de EOS350D...ook om dezelfde reden als TMH. Ik bewerk ook veel video's en zet deze dan op DVD en daar is het veel interessanter om met 8megapx te werken...Ook is hij iets goedkoper dan de D70, enkel spijtig van die kitlens!! Omdat ik wilm starten met een kitlens zou het beter zijn om de D70 te nemen, maar ja...Dan koop ik wel een 80-200mm lens erbij voor de 350D, als dit goed is?

Groetjes en nog eens bedankt allemaal! Tmh, als je wil kan je me altijd contacteren>> omikros@hotmail.com

Groetjes,
            Alex

Comment

Of diegene heeft het niet begrepen of hij bedoelde het andersom

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
              Hoi, ik denk dat diegene die mij dat verteld heeft dat de D70 beter is voor vakantiedoelen dan 350D het had over de qualiteit van foto's in zonnige toestanden (lage ISO)
              Volgens mij hebben ze beide ISO 100 als laagste stand Maakt hoe dan ook niet veel uit op de laagste stand.

en ook dat de scherpte van onderwerpen beter is door de ruis van de hogere ISO waarden...Maar ik merk toch een groot verschil in de kleuren van foto's met een 350D en die van een D70. Dan bedoel ik dat de kleuren bij een 350D veel contrastrijker op de foto komen...Kan natuurlijk ook aan de lens liggen
              Meer ruis betekend minder scherpe foto's. Met name de Canon's staan bekend om hun lage ruisniveau's. Kan dit niet echt plaatsen

Het verschil in kleuren zal meer met de standaard instellingen te maken hebben dan met de camera op zich. Canon zet de standaard waarden op meer contrast en kleurverzadiging dan Nikon. Dit is ook in de D70 makkelijk in te stellen.
              Groeten,

Albert Jan

Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

Comment

Hoi, ik denk dat diegene die mij dat verteld heeft dat de D70 beter is voor vakantiedoelen dan 350D het had over de qualiteit van foto's in zonnige toestanden (lage ISO) en ook dat de scherpte van onderwerpen beter is door de ruis van de hogere ISO waarden...Maar ik merk toch een groot verschil in de kleuren van foto's met een 350D en die van een D70. Dan bedoel ik dat de kleuren bij een 350D veel contrastrijker op de foto komen...Kan natuurlijk ook aan de lens liggen
                En het omgekeerde ook .. voor Naaktfotografie is Nikon veel beter
                Dat komt omdat de Canons te gesatureerd overkomen en voor natuur- en naaktfotografie Nikon meer realistische en natuurlijke kleurtinten geeft in de defaultinstellingen.

Wauw ! Ik zie juist dat het aantal bestelingen van Nikon-toestellen via de shop-server de hoogt inschiet terwijl er plots minder Canon's besteld worden
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Working...
                X