Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Help!! Scherpte bij Canon 20D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

Re: Help!! Scherpte bij Canon 20D

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
    Vergelijk de scherpte van je beelden met onbewerkte beelden die je op de testsites met hopen kan vinden. Als je dan tot de conclusie komt dat je beelden toch nog veel scherpte missen in vergelijking met deze beelden is of je techniek fout, of er is een probleem met je camera of je lens is niet goed genoeg.

Als je vindt dat deze beelden niet scherp genoeg zijn dan moet je gaan opscherpen. Je kan hiervoor de parameter instellingen gebruiken en met dit en de WB tools de jpegs volledig naar je smaak aanpassen. En wat je ook wil doen het beste ben je altijd met RAW.

Die zogezegde "onscherpte" van standaard canon jpeg beelden maak je daar maar niet druk om. Als je de beelden naast andere onbewerkte beelden legt zie je het verschil amper.
    Er wordt hier gesproken over de Minolta D7 alsof dat deze geen verscherping nodig heeft en de 20D wel. Tja als ik deze(http://www.dpreview.com/reviews/koni...a7d/page21.asp) beelden bekijk gemaakt in dezelfde omstandigheden en beide zonder bewerking well euh..... hmmm, hier vraagt de D7 meer verscherping dan de 20D als je het mij vraagt (en dan hebben we het nog enkel over iso 100...). Je moet niet altijd alles geloven wat op internet als waarheid verkocht wordt beter gebruik je je eigen ogen en vergelijkingsmateriaal genoeg te vinden.

Uiteindelijk bestaat er geen ideale verscherping die op alle toepassingen slaat en ik ontwikkel daarom altijd mijn RAW's zonder verscherping en pas dan de verscherping aan naargelang het doel.
    Juist Kev, maar de verscherping staat bij mij dan ook op +1 in jpeg formaat. en deze hoeven geen verscherping achteraf .....

PS Kev, de "sweet" spot van de 7D ligt op ISO200 .....
    Last edited by Tom; 17 augustus 2005, 13:32.

Comment

Al vast bedankt voor de reacties, we zijn er weer wat wijzer van geworden en ja ........ oefenen, veel oefenen.

Mvg

J@kke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tom
        Juist Kev, maar de verscherping staat bij mij dan ook op +1 in jpeg formaat. en deze hoeven geen verscherping achteraf .....

PS Kev, de "sweet" spot van de 7D ligt op ISO200 .....
        Yep dacht ik wel maar dat kan je met zowat elke camera he en ook met de 20D.

Comment

Yep dacht ik wel maar dat kan je met zowat elke camera he en ook met de 20D.
          Voila, maar maakt dat uit ? Als de 20d, of de d70 nu een +1, of +2 instelling nodig hebben. Speelt toch geen rol, je moet een beetje experimenteren met je toestel de zelf de juiste instellingen vinden ......

Ik heb toch niet beweerd dat het nie kon met een andere cam ...

Comment

Nope beweer je niet dat is een andere D7 user.

Gelijk heb je iedereen zou indien ze geen Raw willen eens goed op zijn instellingen moeten letten.

Comment

Je bedoelt DE andere D7 user...
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Gelijk heb je iedereen zou indien ze geen Raw willen eens goed op zijn instellingen moeten letten.
                Voila, voor mensen met een 20D, contrast +1, saturatie +1 en scherpte +1 in de hoogste kwaliteit jpeg. Dit zou voldoende scherpte moeten opleveren.

Zo niet, blijven experimenteren met deze parameters. Uiteindelijk ga je wel een combinatie vinden die 'bevredigend' werkt.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G.
                  Je bedoelt DE andere D7 user...
                  Hoezo, ik dacht dat ik de enige was ??????

Comment

Hoezo, ik dacht dat ik de enige was ??????
                    Ik weet dat er in totaal 2 D7D users zijn.

De officiele verkoopscijfers van Minolta bevestigen dit. ( )

Jan.

Comment

Nee hoor jan je hebt het laatste nieuws nog niet gehoord. Minolta is veruit de snelste groeier in de DSLR markt ze zijn met 50% vooruit gegaan. Ze zijn namelijk al met 3

Comment

Nee hoor jan je hebt het laatste nieuws nog niet gehoord. Minolta is veruit de snelste groeier in de DSLR markt ze zijn met 50% vooruit gegaan. Ze zijn namelijk al met 3
                        Ik denk meer, want de volledige stock van minolta is leeg ..... Ze zijn alle 10 de deur uit ...

Nee, effe serieus, ik denk dat er hier op BD zelfs meer 7D users zitten dan je denkt ..... Alleen ik en Rudy hebben onze schaamte blijkbaar al overwonnen .....

Comment

Nee, effe serieus, ik denk dat er hier op BD zelfs meer 7D users zitten dan je denkt ..... Alleen ik en Rudy hebben onze schaamte blijkbaar al overwonnen .....
                          Maar jullie twee hebben zoveel ervaring met Canon dat er eigenlijk niet veel meer te overwinnen viel...
                          Pieter
                          --
                          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

Comment

Working...
                          X