Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D100 VS. D70

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon D100 VS. D70

Hoi allemaal ,

Zou graag een nikon D70 of een D100 aankopen .
    Heb al wat gezocht op internet .
    Maar ik kan maar niet tot een keuze komen ,ze lijken mij beiden
    evenwaardig .
    Waar is het verschil van D100 t.o.v. D70 ?
    Het is vooral voor model fotografie .

Alvast bedankt .

Mvg,

David

Re: Nikon D100 VS. D70

In detail
    BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Comment

naast een betere behuizing en de mogelijkheid om een grip erop te zetten heeft de d100 niet veel voordelen tov da d70.

ik zou toch de nieuwere technologie kopen van de d70

Comment

Als je veel portretfotografie doet, zou die grip nu net datgene kunnen zijn waar je het meeste geniet van zou hebben. Zelf heb ik de D100 zonder grip; vind deze gewoon te duur.
        Toen de D70 net uit kwam dacht ik over te schakelen maar toen ik dit toestel vastnam, wist ik het onmiddellijk: voor mij de D100. De D70 lag me gewoon niet goed (dit is natuurlijk subjectief). Probeer, indien je kunt, beide toestellen kort uit. Zou nooit één van beide toestellen kopen zonder het eens vastgenomen te hebben.
        Kwalitatief zal de D70 iets beter zijn dan de D100 maar op mijn (amateur)niveau zie je dit verschil niet.
        Website: http://www.d-eye.be

Comment

ook mss nog ff wachten

de d200 "zou" dees jaar "kunnen" uitkomen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door immage
            ook mss nog ff wachten

de d200 "zou" dees jaar "kunnen" uitkomen
            Nikon maakt er een beetje een traditie van om een nieuwe DSLR aan te kondigen lang voor hij werkelijk beschikbaar wordt (D70, D2X). Als de aankondiging niet de eerstkomende weken gebeurd, wordt de kans groot dat je hem niet onder de kerstboom gaat kunnen leggen...
            Als je modelfotografie wil doen en Nikon lenzen hebt kan je misschien ook eens naar de Fuji S3 pro kijken...

sugar
            "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Hoi,

Ik heb gisteren ook eens de hele review van die D70 gelezen...

Blijkbaar is de D70 (volgens de schrijver van de review) beter dan de D100...zelfs beter dan de EOS300D zegt hij...je moet maar eens gaan kijken bij "conclusie" van de review...http://www.dpreview.com/reviews/nikond70/

Ik wil een nieuwe DSLR maar nog steeds twijfel ik tussen de EOS rebel of de NIKON D70. Het is ook zo dat ik liefst niet al te veel geld wil uitgeven aan lenzen...welke lenzen zijn goedkoper? die van nikon of die van canon?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
                Ik wil een nieuwe DSLR maar nog steeds twijfel ik tussen de EOS rebel of de NIKON D70. Het is ook zo dat ik liefst niet al te veel geld wil uitgeven aan lenzen...welke lenzen zijn goedkoper? die van nikon of die van canon?
                Dan koop je beter geen DSLR... de lenzen maken nu net de kwaliteit van je opnamen. Je kan beter een paar betere lenzen hebben en een iets mindere body (er zijn toch geen echte slechte bodies tegenwoordig) dan nog zal je mooie kwaliteitsvolle beelden kunnen maken... omgekeerd daarentegen

Om nog op je vraag te antwoorden: Sigma, Tamron en Tokina (zijn in meerdere gevallen toch goedkoper)

Comment

Compleet akkoord met Geert. Als je niet wil investeren in lenzen, doet het niet uit dat je een dslr koopt ! Je body bedraag maar een fractie van hetgene wat in je fototas zit......

Het zijn de lenzen, die de camera maken.... niet de camera die de lenzen maakt.
                  To make your dreams come true, wake up

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JePe
                    Wat er precies niet bij staat, en toch wel belangrijk kan zijn als je met meerdere flashes in studio wil werken, is dat de D70 wireless de slave's kan aansturen, en ik dacht dat de D100 dit niet kon. (en ook geen i-TTL ?)
                    www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gervais
                      Hoi allemaal ,

Zou graag een nikon D70 of een D100 aankopen .
                      Heb al wat gezocht op internet .
                      Maar ik kan maar niet tot een keuze komen ,ze lijken mij beiden
                      evenwaardig .
                      Waar is het verschil van D100 t.o.v. D70 ?
                      Het is vooral voor model fotografie .
                      ik heb beide toestellen....

in raw merk je geen verschil...
                      de D70 heeft wel iets beter ruisniveau en betere resultaten rechtstreeks uit de camera(jpeg)...
                      de D70 heeft I-TTL wireless flitsmode...kan je zeer creatief mee werken, maar voor in 'n studio zie ik dat zo direkt niet zitten om met SB600/800 flitsers te werken...
                      wat wel voor mij 'n belangrijk voordeel is/was, de D70 heeft 1/500 flits synchronisatie...
                      ksnap dus werkelijk niet waarom de D2X/H maar tot 1/250 kan ..

de D100 heeft dan weer 'n verticale grip, wat voor studiowerk veel aangenamer werken is...

wat je ook koopt, het zijn beide prima toestellen
                      btw, de D100 is voor mij nog lang niet afgeschreven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door w00ha
                        ik heb beide toestellen....

in raw merk je geen verschil...
                        de D70 heeft wel iets beter ruisniveau en betere resultaten rechtstreeks uit de camera(jpeg)...
                        de D70 heeft I-TTL wireless flitsmode...kan je zeer creatief mee werken, maar voor in 'n studio zie ik dat zo direkt niet zitten om met SB600/800 flitsers te werken...
                        wat wel voor mij 'n belangrijk voordeel is/was, de D70 heeft 1/500 flits synchronisatie...
                        ksnap dus werkelijk niet waarom de D2X/H maar tot 1/250 kan ..

de D100 heeft dan weer 'n verticale grip, wat voor studiowerk veel aangenamer werken is...

wat je ook koopt, het zijn beide prima toestellen
                        btw, de D100 is voor mij nog lang niet afgeschreven...

...en de D100 heeft een iets grotere en helderder zoeker en minder compressie op zijn RAW-files.Heb steeds een D100 gehad maar deze is enkele weken geleden in 't water gedonderd.Heb me als (tijdelijke) vervanging de D70s gekocht vanwege de iTTL en vooral de flitssynchronisatie van 1/500ste.

Ben net terug uit verlof en heb de D70s vrij intensief gebruikt voor macrofotografie en ben er bijna zeker van dat ie niet zo lang meegaat als een D100 (en daarmee bedoel ik niet enkel de steviger body maar de interne keuken (elektronische sluiter tegenover steviger mechanische sluiter op D100 enz...).Kreeg soms kleine haperingen bij intensief gebruik (vooral met veelvuldig gebruik va de scherptediepteknop).Niks erg maar met m'n D100 heb ik dit nooit aan de hand gehad.

Ik heb me pas een grip besteld bij Harbortronics om een betere grip te hebben met m'n zwaardere lenzen en ben best tevreden met de D70s.Maar de D100 doet qua beeldkwaliteit helemaal niet onder voor de D70(s).
                        Danny's Photosite

Comment

"Dan koop je beter geen DSLR... de lenzen maken nu net de kwaliteit van je opnamen. Je kan beter een paar betere lenzen hebben en een iets mindere body (er zijn toch geen echte slechte bodies tegenwoordig) dan nog zal je mooie kwaliteitsvolle beelden kunnen maken... omgekeerd daarentegen"

hier ben ik het helemaal niet mee eens.zelfs met "goedkope" lens heb je véél meer mogelijkheden dan met compactje,betere kwaliteit en meer gevoel met de camera.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Omikros
                            welke lenzen zijn goedkoper? die van nikon of die van canon?
                            Ik zou het anders stellen: welke lenzen zijn *beter*? die van Nikon of die van Canon?

Is er bij Nikon een equivalent van de Canon L-serie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nicolas_T
                              Ik zou het anders stellen: welke lenzen zijn *beter*? die van Nikon of die van Canon?

Is er bij Nikon een equivalent van de Canon L-serie?
                              Laten we zeggen dat die van Canon zeggen dat Canon de beste lenzen heeft en dat de mensen die met Nikon schieten zeggen dat Nikon de beste lenzen heeft.

Canon heeft een véél uitgebreidere tele-etalage, Nikon een uitbegreidere breedhoek-etalage.

Ik denk dat er niet zo veel verschil in zit, kijk eens wat je nodig hebt en vergelijk de prijzen eens.
                              Voor wat betreft het goedkopere consumenten glas, hoor je wel vaker zeggen dat Nikon glas beter zou zijn...

sugar
                              "I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "

http://supermasj.zenfolio.com

Comment

Working...
                              X