Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EOS 350d vraagje

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• EOS 350d vraagje

Misschien een stomme vraag, maar kan het zijn dat je met de kitlens van de EOS350D uw diafragma niet kunt instellen op de lens ? Enkel de zoom aanpassen...

Re: EOS 350d vraagje

Dit kan wel degelijk.
    Please don't tell me that's you in your avatar!

Comment

Dus met een 350D + kitlens kan je je diafragma niet manueel regelen???
      Canon EOS 350D (+grip) + Canon 70-200mm L f/4 + Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 + Sigma 10-20mm + SpeedLite 580EX + Omnibounce

Comment

Je kan enkel de zoom aanpassen. Diafragma moet aangepast worden in A mode.
        Bij digitale fotografie bestaan er geen lenzen waar je het diafragma op de lens kunt aanpassen. Enkel bij volledige analoge SLR.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Metalinc.
          Dus met een 350D + kitlens kan je je diafragma niet manueel regelen???
          Je kan wel het diafragma regelen alleen moet je dit nu via het toestel doen. Dit is een digitaal toestel.
          je kan alleen zoomen en manueel focusen

Comment

Oké, dat schept veel duidelijkheid, bedankt!
            Canon EOS 350D (+grip) + Canon 70-200mm L f/4 + Tamron SP AF 28-75mm f/2.8 + Sigma 10-20mm + SpeedLite 580EX + Omnibounce

Comment

In de M stand is het toch mogelijk dacht ik??

Niet??
              Nikon D810 en nen hoop glas

Comment

Natuurlijk is dat in de M-stand ook mogelijk. En indirect ook zelfs in de S-stand, door onder- en overbelichting via EV-compensatie...

Mvg

Comment

jawel, je moet een knop gewoon ingedrukt houden en dan scrollen, meer bepaald de AV knop:

de bovenste knop rechts van de LCD unit.
                  Canon eos 350D - 18-55mm - Canon Powershot G5 voor het gevaarlijker werk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Typhon-
                    jawel, je moet een knop gewoon ingedrukt houden en dan scrollen, meer bepaald de AV knop:

de bovenste knop rechts van de LCD unit.
                    Je hebt zeker gelijk maar dat is niet wat hij bedoelde denk ik

uw diafragma niet kunt instellen op de lens
                    Dat is dus niet mogelijk.

Oplossing: zoals Typhon zegt hierboven

Comment

Het is niet nodig om het diafragma in te stellen op de lens, want alles gebeurt vanuit de camera zelf. Daarom zit er bij de EF-lenzen geen diafragma-ring op de lens.

Wanneer je door de zoeker kijkt, dan staat de lens altijd volledig open. De camera heeft ook de volle lichtsterkte nodig om een juiste meting te doen voor het scherpstellen. Tegelijk met het opklappen van de spiegel zal het diafragma aangepast worden om de belichting juist te krijgen op het moment dat de sluiter opent.

Op de camera heb je de AV stand (diafragma voorkeuze) en daarmee stel je zelf de gewenste diafragma-opening in (binnen de mogelijkheden van de lens). Dan zal je camera de sluitertijd daaraan aanpassen. Je hebt ook de TV stand (sluitertijdvoorkeuze) en dan zal de camera het diafragma juist instellen om de belichting juist te krijgen bij de sluitertijd die je gekozen hebt. Maar als je dan een te korte sluitertijd kiest, en er is te weinig licht, dan kan de camera het diafragma ook niet verder openzetten dan de maximum-opening van de lens en wordt de foto onderbelicht, en omgekeerd, met een te lange sluitertijd is het dus ook mogelijk dat de foto overbelicht wordt.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diego_eos300D
                        Je kan enkel de zoom aanpassen. Diafragma moet aangepast worden in A mode.
                        Bij digitale fotografie bestaan er geen lenzen waar je het diafragma op de lens kunt aanpassen. Enkel bij volledige analoge SLR.
                        Hier moet ik toch even om lachen, het klopt nl niet.

Het ligt aan het merk & type camera, die bepalen hoe je je diafragma in kunt stellen. Bij ALLE EOS cameras (analoog & digitaal) werkt het exact het zelfde. De ene heeft mischien meer stappen dan een andere, maar ze worden allemaal vanuit de camera geregeld. Bij NIKON gebeurt dit volgens mij nog steeds op de lens zelf, dit is dan een extra ring tov CANON compatible lenzen.
                        Een kameraat van mij met een NIKON heeft dezelfde Sigma lens als ik (Canon), hij heeft wel een diafragma ring en ik niet.

Groetjes
                        Schiet ze

Mijn Foto site PhotoBucket linkie

Comment

Working...
                        X