Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe camera

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nieuwe camera

Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Toen ik vandaag in de GB liep zag ik volgend toestel staan

concord 3045

Is er hier toevallig iemand die ervaring heeft met dit toestel? (Mss als 7e reservetoestel of iets dergelijks? )
    Ik weet ook wel dat dit geen supertoestel zal zijn maar dit hoeft ook niet. Ik reeds een deftig toestel. Nu is het de bedoeling van foto's te trekken voor de studentenvereniging.

Of indien iemand een alternatief weet mag hij/zij het me ook laten weten.
    Het zou gewoon een toestel moeten zijn die spotgoedkoop is (die concord kost iets van een 70 euro)
    en liefst moeten binnenfoto's met weinig licht redelijk goed zijn.
    Eigenlijk is het gewoon als alternatief voor de wegwerptoestellen die we anders gebruiken

MvG
    J

Re: Nieuwe camera

Je vraagt wel erg veel. Binnen redelijke foto's maken met weinig licht, dat zal met deze camera één van de grootste problemen zijn. Voor die prijs is het namelijk onmogelijk om er een fatsoenlijke lichtsterke lens in te bouwen.

Er is geen sprake van autofocus, dus zal er pas een redelijke foto uitkomen als het onderwerp niet al te dicht bij de camera zit. Het is ook geen 5-megapixel camera, maar wel een 3,1 die met interpollatie een bestand maakt dat lijkt op 5 megapixels, maar dat helpt de beeldkwaliteit meestal niet veel vooruit.

Het is eerder een leuk speelgoedje om je kinderen ook eens een foto te laten maken, maar "redelijke" foto's, dat zal zelfs een probleem worden .

Vanaf woensdag staat er bij Carrefour een Kodak C340 te koop voor 199 euro, die is wel bijna 3x zo duur, maar daarmee zal je wel echte foto's kunnen maken .
    Last edited by Black B@ndit; 1 augustus 2005, 19:37.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Om echte foto's te maken heb ik een Fuji S5500 (toch een mooie eerste camera denk ik)

De bedoeling is gewoon ipv al die wegwerpcamera's. Als men dat optelt komt men jaarlijks aan een pak geld. Maar aangezien wij regelmatig uitstappen maken en we het al tegengekomen hebben dat we een toestelletje kwijt waren willen ik geen duur toestel kopen.

Dat het een 3.1MP is niet erg. De foto's zullen namelijk voor 99% gebruikt worden om op een site te zetten.

Het ontbreken van die autofocus is ook niet erg. Bij mijn weten zit dit ook niet op een wegwerpcamera.

Wat ik bedoel met niet veel licht is een 8 tal lampjes van 25 w ten minste. Op een opp van ong 24 m² en die ong 2.5 meter hoog hangen. (Geen flauw idee op je hier iets mee bent)

alvast merci

Comment

10 Euro zou ik er misschien nog aan geven.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

geef hier toch geen 70 euro aan want het is weg gesmeten geld.

kijk eerder es uit naar een compactje van rond de 250 -300 euro.
          desnoods met een verzekering van 18 euro per jaar en ze mogen hem iedere cantus onder kotsen

Comment

Eigenlijk is het gewoon als alternatief voor de wegwerptoestellen die we anders gebruiken

Wegwerpen das nog is een idee se, waarschijnlijk kan het toestel daar wel voor dienen. Maar om opnames te maken in een omgeving met weinig licht moet dieper in de beurs getast worden .
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JwmM
              Om echte foto's te maken heb ik een Fuji S5500 (toch een mooie eerste camera denk ik)

De bedoeling is gewoon ipv al die wegwerpcamera's. Als men dat optelt komt men jaarlijks aan een pak geld. Maar aangezien wij regelmatig uitstappen maken en we het al tegengekomen hebben dat we een toestelletje kwijt waren willen ik geen duur toestel kopen.

Dat het een 3.1MP is niet erg. De foto's zullen namelijk voor 99% gebruikt worden om op een site te zetten.

Het ontbreken van die autofocus is ook niet erg. Bij mijn weten zit dit ook niet op een wegwerpcamera.

Wat ik bedoel met niet veel licht is een 8 tal lampjes van 25 w ten minste. Op een opp van ong 24 m² en die ong 2.5 meter hoog hangen. (Geen flauw idee op je hier iets mee bent)

alvast merci

waarom neem je de s5500 niet mee ?

Comment

mijn schoonouders gebruiken zo'n toestelleke (ander merk, maar gelijkaardige specificaties) af en toe eens. 3 jaar terug nog zo'n 199€ voor gegeven in de lidl. Voor buiten valt het mee, al is er veel sprake van shutterlag en veeeel onscherpe foto's, maar voor binnen is het echt wel een ramp hoor. Verschrikkelijk veel ruis, je herkent de personen haast niet.

dit is wel echt rommel. dan ben je nog beter met een wegwerptoestel waarna je de negatieven of ontwikkelde foto's scant. je zal dan betere resultaten krijgen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fabbe
                  waarom neem je de s5500 niet mee ?
                  heb hem nog maar een goede maand en zou er liever nog een eindje mee verder werken

Ok na al die positieve commentaren over de concord ;-) ben ik nog eens op zoek gegaan en kwam volgende toestelletjes tegen

benq DC c35 (85 euro)
                  benq DC E 30 (69 euro)
                  KM X20 (89 euro)
                  KM revio kd 2000 (69 euro)
                  praktica digicam 3 (99 euro)
                  hp E 217 (99 euro)

mijn voorkeur gaat wat uit naar die KM revio. Maar ik vind hier enorm weinig informatie over. Iemand die dit toestel (wss uit een ver verleden kent?)

Comment

Hier vind je een Canon Powershot A400 voor 99 euro:

(Daar komt wel 18 euro bij voor de verzending.)
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

Comment

Working...
                    X