Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Konica minolta Z 20

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Konica minolta Z 20

    ik ben van plan een konica minolta z 20 te kopen , ik ben van plan gewoon goede foto's te maken van mijn kindje dat binnenkort ter wereld komt. Zijn er echte nadelen aan dit toestel , is hier een ingebouwde flits in want ik zie op afbeeldingen dat er bovenop gleufjes staan ( precies voor flits op te monteren )

  • #2
    Re: Konica minolta Z 20

    Ik ga je hetzelfde zeggen als op het t.g forum: post je eisen

    Maw, wil je zoom? compact? macro? Wat wil je gaan fotograferen?
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: Konica minolta Z 20

      ik weet wat ik wil , en misschien heeft de camera wel wat veel mogelijkheden en vind ik een ander en goedkoper model wat aan mijn eisen voldoet maar ik wil gewoon weten of dit een goed toestel is en als iemand dittoestel minder goed vindt wat dan de reden is. De zoom spreekt me ontzettend aan , ook het niet al te groot lcd schermpje ( want dat vreet toch alleen maar batterij ) en het globale uitzicht van de camera vindt ik magnifiek.

      Comment


      • #4
        Re: Konica minolta Z 20

        Op http://www.dpreview.com/reviews/specs/Konica_Minolta/ staat ook heel veel (gebruikers)info over deze camera.

        Succes met je aankoop.
        Technisch perfect is onbelangrijk, als de foto maar goed is.
        --------

        Comment


        • #5
          Re: Konica minolta Z 20

          Ik heb momenteel de Z20, en vind het toestel zijn geld zeker waard.
          Dit is eigenlijk een prima budget-camera voor diegenen die zich wat meer willen bezighouden met manuele instellingen. (zoals ik dus )

          Dit toestel is vrijwel volledig manueel te bedienen (sluitertijd, iso's, witbalans, diafragma) + het is heel snel en juist daarom is het toestel zijn geld meer dan waard.

          Maar ja, wat ben je ermee als je ze niet gebruikt.
          Misschien ben je beter af met een ietwat gebruiksvriendelijker toestel.

          Comment


          • #6
            Re: Konica minolta Z 20

            Ik heb ook getwijfeld tussen een Konica-Minoilta Z5 of de Panasonic FZ5. Met zijn Leica lens heeft de Panasonic het gehaald bij mij (en terecht denk ik).
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Konica minolta Z 20

              mijn ouders hebben de Z10 (het kleine broertje?) en ze zijn heel tevreden. Ik heb hun foto's op +/- 11-14cm formaat (4:3 ongeveer) bekeken en ik vind persoonlijk dat die er heel degelijk uitzien.

              vermits de z10 minder megapixels heeft zal met de z20 betere vergrotingen kunnen maken, die met de 3 mpix versie onmogelijk zijn. Persoonlijk vind ik het jammer dat er nog steeds zoveel batterijen in moeten. Van mij mogen ze in alle digicams (groot of klein whatever) li-ion batterijen stoppen.

              Verder zijn zij de "casual" gebruiker op vakantie of op een feestje, en voldoet de z10 aan hun eissen. De z20 zou dan zeker een goed toestel zijn voor wat jij ermee gaat doen!

              Comment


              • #8
                Re: Konica minolta Z 20

                Heb wel op deze review gelezen dat de Z10 zelfs nog betere beeldkwaliteit heeft dan de Z20 !...

                Wat de batterijen betreft, vind ik dat AA's veel meer voordelen biedt dan Li-ions : je kiest nmlk zelf welke kwaliteit je wil (2500mah) + goedkoper + op vakantie kun je altijd nog gewone batterijen kopen in een winkeltje op den hoek mocht je eens zonder zitten...

                Bij mij gaan ze in ieder geval héél lang mee

                Ik moet zeggen dat de auto-modus wel goed werkt, alhoewel hij toch nogal snel hogere iso's kiest met als gevolg meer ruis.
                Spijtig genoeg is bij de Z20 alles boven ISO100 niet meer bruikbaar..

                PS: Er is géén externe flits-mogelijkheid bij de Z20...
                Last edited by scalll; 26 juli 2005, 09:40.

                Comment

                Working...
                X