Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 1D Mk III, kan dit ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon 1D Mk III, kan dit ?

Ik kwam dit tegen op marktplaats. Is dit totale onzin of zit hier een kern van waarheid in

[QUOTE]Gezocht: 1D mk II en 1Ds mk II nieuw (ivm 1D mk III annoncering)

Prijs:N.o.t.kBeschrijving:Handelaren, nu de nieuwe Canon 1D mk III multires multispeed (22 Mp, DIGIC III, 10fps) is geannonceerd kopen wij uw overtollige 1D mk II en 1Ds mk II modellen op tegen redelijke prijzen. Alleen nieuwe exemplaren in gesealde doos en met blanco garantiebewijs. Afhankelijk van uw aantallen betalen wij voor uw voorraad 1D mk II per stuk ongeveer 2250 EUR ex BTW (netto netto) en voor een 1Ds mk II 4450 EUR ex BTW (netto netto). Inkoop tegen kontanten alleen na overleg van originele inkoopfactuur, zowel Canon Europe als gray import.
    Foto's:Geen foto beschikbaarDatum:14-07-2005, 14:58Gezien:336 keer bekeken.
    AdverteerderNaam:Cameratrading Int. (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties) Telefoonnummer:-Woonplaats:Schiphol RijkProvincieuitenland
    /[QUOTE]
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Re: Canon 1D Mk III, kan dit ?

Totale onzin aangezien Canon nog helemaal niets over een 1DmkIII gezegd heeft.
    == Handstrap, lenskap en een hele hoop rekkertjes met toebehoren. ==

Comment

[QUOTE=ajh]Ik kwam dit tegen op marktplaats. Is dit totale onzin of zit hier een kern van waarheid in

[QUOTE]Gezocht: 1D mk II en 1Ds mk II nieuw (ivm 1D mk III annoncering)

Prijs:N.o.t.kBeschrijving:Handelaren, nu de nieuwe Canon 1D mk III multires multispeed (22 Mp, DIGIC III, 10fps) is geannonceerd kopen wij uw overtollige 1D mk II en 1Ds mk II modellen op tegen redelijke prijzen. Alleen nieuwe exemplaren in gesealde doos en met blanco garantiebewijs. Afhankelijk van uw aantallen betalen wij voor uw voorraad 1D mk II per stuk ongeveer 2250 EUR ex BTW (netto netto) en voor een 1Ds mk II 4450 EUR ex BTW (netto netto). Inkoop tegen kontanten alleen na overleg van originele inkoopfactuur, zowel Canon Europe als gray import.
      Foto's:Geen foto beschikbaarDatum:14-07-2005, 14:58Gezien:336 keer bekeken.
      AdverteerderNaam:Cameratrading Int. (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties) Telefoonnummer:-Woonplaats:Schiphol RijkProvincieuitenland
      /Ik heb het gevoel dat er hier een paar gehaaide jongens bezig zijn. Alsof die dealers zélf niet zouden weten wanneer Canon met een nieuw model afkomt.
      De genoemde specificaties van het 'nieuwe' model lijken me overigens in strijd met zichzelf. 22 Mp en 10 frames per seconde. Dat betekent dus 22Mp x 3 x 10 = 660 MB/s. Nogal revolutionair voor een camera. Zou wel een eurootje of twee kosten.

Misschien binnen een jaar of 5-7. Voor zover we dan niet met een geheel nieuwe technologie zitten, al is dat in de fotografiewereld minder waarschijnlijk.
      Fullator
      Fotostudio Candela Zone
      website: http://www.chronax.be
      website: http://www.marquisemodels.eu

Comment

Heel goed geprobeerd... Misschien strikken ze hier en daar wel een handelaar, maar lijkt me zeer onwaarschijnlijk.

Er gaan wel een aantal geruchten de ronde (zoals altijd trouwens) dat Canon zou af willen van de dubbele "1" -standaard (D & Ds). Maar hoe dàt er dan zou gaan uitzien is puur giswerk.

22MP aan 10fps ??? Sterk, heel sterk.
        Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Jullie bevestigen het gevoel wat ik er bij had, maar ik blijf hopen op die discontinued Mk II

Technisch kan het volgens mij allemaal wel, hoewel op de grens van wat de techniek op dit moment kan. Op zich zijn deze camera "gewone pc's" qua chips v.w.b. verwerking van de data en het schrijven naar de geheugenkaart. Echter de prijs van iets dergelijks zal zeer, zeer hoog zijn op dit moment.

Dat samengaan van de 1D serie is door Japanse officals aangekondigd, alléén zonder tijdschema. Het zal dus gebeuren, maar niemand weet wanneer.

Ach, we blijven hopen
          Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Voor mij is het onzin, en nog iets om nooit te vergeten: als het aantal megapixels van uit de camera stijgt, dan is het ook logisch van je computer daar aan aan te passen. Dan kan het allemaal plots zeer omvangrijk worden hoor. Zowel financieel als in bestandsgrootte. Ik heb nu al bestanden van rond de 48 MB voor een beeld in 16 bit tiff .

Nu is de verwerking geen probleem, maar 22 mega uit de camera dan processen van RAW naar 16 bit tiff ??? Ofwel lang wachten , ofwel een super computer?

MVG, Jeff
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ajh
              Ik kwam dit tegen op marktplaats. Is dit totale onzin of zit hier een kern van waarheid in
              Grappige advertentie.

Waarom zou iemand nu zijn 1DII willen verkopen voor een toestel dat pas maanden later leverbaar is ?

En aan die prijzen zie ik een tweedehands 1DII ook wel zitten.

Merkwaardig genoeg zijn er geen technische beperkingen waardoor deze specificaties niet kunnen gehaald worden. Maar of Canon deze 1DIII nu reeds op de markt wil brengen is een andere vraag.

Mijn voorspelling:
              - Eind Augustus 05: Een 12 MP full frame EOS 3D met 4 beelden per seconde.
              - Februari 06: Een 20 MP 1DIII met 12 MP hoge snelheids mode zoals de D2X van Nikon.

Disclaimer: Foutmarge op mijn voorspelling is beperkt tot 100 %.

Jan.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D
                Disclaimer: Foutmarge op mijn voorspelling is beperkt tot 100 %.

Jan.
                100 maar Daar hou ik je aan
                Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Annoncering...
                  Geannonceerd...

Aan tekstgebruik te zien is de advertentie van hollandse makelij

Edit : Ik word nie goed, 'annonceren' staat ook nog in de Van Daele. Pfff...
                  Last edited by Zuiderbuur; 19 juli 2005, 20:04.
                  :::: Canon :::: 1D MkII N
                  :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
                  :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

Comment

Toen ik deze ochtend bij Topfoto was vertelde Ingo me dat ie eind Augustus naar een voorstelling moet gaan van Canon nieuwigheden die eraan komen in de nabije toekomst.Eén daarvan zou volgens hem een aangepaste variant zijn van de 1DII.Hij heeft me de specificaties opgenoemd maar kan niet meer zeggen wat het juist allemaal zou gaan zijn.
                    Danny's Photosite

Comment

Hoe deze truck werkt...wil ik hier niet uitleggen.
                      De bedoeling van deze heren is om camera's te verkrijgen...die zij betalen met een Bankcheque...probleem is, deze heeft geen dekking...maar dat weet jij pas als je je camera kwijt bent, en ja...ze ontvangen jou in een luxe kantoor met alles erop en eraan....
                      Werkt dit...JA
                      Weet je waarom dit werkt...,
                      Kijk maar eens op BD, er zijn er al die willen weten of dit echt is...die advertentie..en ja..er zijn nog dommere mensen....die trappen hierin...

mvg
                      PhotoNews
                      D70 enz... Casio EX-Z750 ...www.PhotoNews.tk
                      "Photography has no rules. It is not a sport. It is the result which counts, no matter how it is achieved"

Comment

Het ging mij niet zozeer om de firma maar om de Mk III. Ik wil zo graag een Mk II, maar niet voor de huidige prijs

Maar je hebt gelijk, ga nooit af op zoiets als je niet goed kunt beoordelen hoe betrouwbaar de leverancier/koper is. Beter iets meer uitgeven of iets minder vangen en waar voor je geld krijgen
                        Groeten,

Albert Jan

Website AJH

Comment

Er zijn altijd mensen die geloven in sprookjes.
                          Verzamelaar van digitale Canon en Nikon toestellen en lenzen

Comment

vandaag ook vernomen (niet van zo maar iemand/geen café praat) dat er een nieuwe canon zou zijn (azië) van 20M pix
                            maar dat deze hier nog niet op de markt wordt gebracht vanwege de grote stockoverschotten van vorige modellen ....
                            of het waar is .?.?.
                            zal mij worst wezen het geld heb ik er toch niet voor

Comment

Is inderdaad geen onzin. Heb uit zeer betrouwbare bronnen begrepen dat rond october/november Canon met een nieuwe camera gaat komen. Vermoedelijk zal de camera vanaf april 2006 leverbaar zijn. Op internet zijn al specificaties te zien. Hij zal ca 12 milj. pixels hebben en verder dezelfde snelheid hebben als de 1D mark II. Ik meen gelezen te hebben dat de camera bijna full frame zal zijn (een waarde van 1,2)

Deze camera zal de 1ds gaan vervangen (deze camera staat al niet meer in de Canon produktengids van 2006 genoemd en was de oudste van het stel)
                              Met deze nieuwe camera zal het gat tussen de 8 milj pixels van de 1d mark II en de 18 miljoen van de 1Ds mark II gedicht worden.
                              Last edited by maxdesign; 20 juli 2005, 22:16. Reden: new info
                              Canon EOS 1DS Mark III + EF24-70 1:2.8L USM + EF70-200 f/2.8L IS USM + Extender EF 1.4x II + EF100 f/2.8 USM macro + Elinchrom flitsset

Comment

Working...
                              X