Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Dringend goede raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Dringend goede raad gevraagd

    Misschien heb je hier wat aan. Alvast veel sterkte als je er aan zou beginnen.
    http://www.astrosurf.org/buil/d70/ircut.htm
    Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

    Comment


    • #32
      Re: Dringend goede raad gevraagd

      Dik balen RR.

      Goed dat je toch een oplossing hebt voor je vakantie. Ik zorg nu steeds voor een backup camera op vakantie want heb het voorgehad een defecte camera op vakantie en die wegwerpcamera's waren nu toch echt geen alternatief. Misschien ook je statief upgraden zodat het volgende keer niet meer omkipt.

      Comment


      • #33
        Re: Dringend goede raad gevraagd

        Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
        Dik balen RR.

        Goed dat je toch een oplossing hebt voor je vakantie. Ik zorg nu steeds voor een backup camera op vakantie want heb het voorgehad een defecte camera op vakantie en die wegwerpcamera's waren nu toch echt geen alternatief. Misschien ook je statief upgraden zodat het volgende keer niet meer omkipt.
        M'n statief is een manfrotto 055Pro met kortere middenas en een Markins M10 ballhead (45kg draagkracht) erop dus denk wel dat dat dik in orde is.
        De rechterpoot van het statief stond op een graspol helemaal aan de zijkant van de waterplas en die is plots van die graspol afgeschoven (200mm macro +D100 geeft toch al 2kg gewicht en dan nog een 4wegs-focusing rail erbij).Ik was op die plek nog maar pas aangekomen en had net het statief neergezet.M'n aandacht werd even afgeleid door die sprinkhaan en hup...het was gewoon brute pech.
        Danny's Photosite

        Comment


        • #34
          Re: Dringend goede raad gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
          .het was gewoon brute pech.
          Nu heb jij wel wat pech in je leven he ? Ik herinner me vaag iets over een ring die maar niet los wou komen ........

          ( sorry RR , kon het niet laten...........(proest) )
          Last edited by Hanske; 17 juli 2005, 23:29.
          Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
          Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

          Comment


          • #35
            Re: Dringend goede raad gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
            Nu heb jij wel wat pech in je leven he ? Ik herinner me vaag iets over een ring die maar niet los wou komen ........

            ( sorry RR , kon het niet laten...........(proest) )
            Begin niet opnieuw héé
            Greetz, Kariboe
            * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
            Euh... deze quotering is zeer subjectief !

            Comment


            • #36
              Re: Dringend goede raad gevraagd

              is Mac niet es met zijn UZI in de bergbeek gedonderd ?
              Die heeft ( nadat ie uit de kliniek was ) toch de boel weer droog en werkende gekregen ...
              embee ::: nikon stuff

              Comment


              • #37
                Re: Dringend goede raad gevraagd

                Oorspronkelijk geplaatst door roadrunner
                M'n statief is een manfrotto 055Pro met kortere middenas en een Markins M10 ballhead (45kg draagkracht) erop dus denk wel dat dat dik in orde is.
                De rechterpoot van het statief stond op een graspol helemaal aan de zijkant van de waterplas en die is plots van die graspol afgeschoven (200mm macro +D100 geeft toch al 2kg gewicht en dan nog een 4wegs-focusing rail erbij).Ik was op die plek nog maar pas aangekomen en had net het statief neergezet.M'n aandacht werd even afgeleid door die sprinkhaan en hup...het was gewoon brute pech.
                Ah allee aan het statief zal het dan zeker niet gelegen hebben . Het was maar een gedacht want in het verleden heb ik wel al statieven gebruikt waar de hele boel mee omviel. Gelukkig was dat wel niet in water.
                Hopelijk begint ie terug degelijk te werken. Maar ik vermoed dat je binnenkort wel met iets nieuws gaat rondlopen. En denk toch maar aan die D2x hoor je hebt geen 12MP nodig maar het kan nooit geen kwaad he.

                Comment


                • #38
                  Re: Dringend goede raad gevraagd

                  Hallo RR,

                  Lees nu pas over het ongeluk met je D100. Ik kan me voorstellen dat in zo'n situatie een deel van je wereld instort. Ik voel met je mee. Hopelijk komt alles weer dik in orde.

                  Groetjes,
                  Pol.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #39
                    Re: Dringend goede raad gevraagd

                    Trouwens RR, dit is een typish "ff Apeldoon bellen" situatie..

                    De onheilspellende berichten hier van diefstal en ongeluk + alle zaken die niet publiek worden gemaakt.

                    -- We geven zoooo-véél geld uit en lopen zoooo-véél risico's, een goede verzekering die 'alles' dekt hoort ook bij/in de fototas, prijs.. ongeveer 1 CF'ke...

                    Comment


                    • #40
                      Re: Dringend goede raad gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                      -- We geven zoooo-véél geld uit en lopen zoooo-véél risico's, een goede verzekering die 'alles' dekt hoort ook bij/in de fototas, prijs.. ongeveer 1 CF'ke...
                      Teddy, zou jij mij dan willen verklappen bij welke maatschappij jij een sluitende dekking hebt gevonden (aan de prijs van een CF'ke) ??? Misschien is het tijd om ook eens op dié kar te springen...


                      Dank bij voorbaat !
                      Greetz, Kariboe
                      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                      Comment


                      • #41
                        Re: Dringend goede raad gevraagd

                        Oorspronkelijk geplaatst door Kariboe
                        Teddy, zou jij mij dan willen verklappen bij welke maatschappij jij een sluitende dekking hebt gevonden (aan de prijs van een CF'ke) ??? Misschien is het tijd om ook eens op dié kar te springen...


                        Dank bij voorbaat !
                        Greetz, Kariboe

                        Tuurlijk, ik zit bij Ethias (vroegere Omob).

                        Die "CF'kes" prijs is wel sterk afhankelijk van het 'te verzekeren' bedrag hoor!!.

                        Maar ben er nu overal(ganse wereld) en altijd(gans het jaar) gerust in, zelfs wegens dik eigen schuld word uitbetaald of hersteld.

                        Doe anders ook eens een search, er zijn nog andere maatschapijen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Dringend goede raad gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door teddy-bear
                          Tuurlijk, ik zit bij Ethias (vroegere Omob).
                          Hé Teddy, bedankt, 'k heb al naar de Ethiaswebsite gesurft, adres en telefoonnummer van Ethiaskantoor in Kortrijk... Deze namiddag hebben die gasten een telefoontje !

                          Teddy - bedankt !
                          Greetz, Kariboe
                          * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
                          Euh... deze quotering is zeer subjectief !

                          Comment


                          • #43
                            Re: Dringend goede raad gevraagd

                            Addertje onder het gras bij Ethias. Je moet al bij hen verzekeringen lopende hebben of afsluiten ter waarde van 250€.

                            Groetjes,
                            Pol.
                            Leeft en LAAT LEVEN !

                            Comment


                            • #44
                              Re: Dringend goede raad gevraagd

                              Net terug van De Beukelaer en geen goed nieuws.Camera is naar de vaantjes,maar daar vreesde ik al wel voor en de lens daar zijn serieuze kosten aan want het diafragma zat al vast (roest!).Gisteren bewoog het diafragma nog vlot maar de mijnheer die me geholpen heeft zei me dat het normaal is dat komt vast te zitten na 2 dagen.Erg dunne matelen plaatsjes die dus erg vlug roesten.Weet niet wat me dat gaat kosten maar in elk geval nen hoop Eurookes.Die 200mm macro is een prachtlens (en geen goedkope) dus ik ga ze laten repareren.Pfff,dikke pech.
                              Voel me niet geweldig door al die pech en niet enkel voor het geld hoor.Ben toch doorgereden daarnet naar Antwerpen om daar wat foto's te gaan trekken in de voetgangerstunnel onder de Schelde,kathedraal... maar m'n hoofd was er eigenlijk niet bij.


                              Heb net naar Ethias gebeld (ben daar klant) en morgen heb ik een offerte in de bus.Ze hebben een speciale verzekering voor fotomateriaal dat je nog niet langer dan 5 jaar in je bezit mag hebben(de te verzekeren lenzen,camera...mag dus wel ouder zijn dan 5 jaar!) Bedankt voor de goede raad Teddy!

                              Ah ja,'t zal nen D70s worden van bij Topfoto.Ben te Antwerpen een paar uur bezig geweest met de D70 van de Jef en 't valt best mee.Het is zo geen grote liefde als met m'n D100 maar dat komt misschien nog wel.En dan doorsparen voor een D200,na eerst gespaard te hebben voor de lensreparatie en de verzekering van Ethias... Eigenlijk doen we onszelf toch wat aan soms hé met al dat duur gerief.Met een klein kodakske van ...Eurokes kan je ook mooie dingen doen.

                              PS: Om mijnen dag helemaal naar de botten te helpen heb ik net 2500 liter mazout besteld.Toen ik de mazoutprijs hoorde begon het ff te schemeren voor m'n ogen. ('k heb nog een beetje (zwarte) humor over,dat is toch al positief).
                              Last edited by roadrunner; 18 juli 2005, 14:20.
                              Danny's Photosite

                              Comment


                              • #45
                                Re: Dringend goede raad gevraagd

                                Triest relaas RR, ik hoop dat je spoedig over een eigen nieuw toestel kunt beschikken en je daardoor neerslachtig gevoel zult kwijtraken.

                                mvg,

                                Jan
                                You're welcome at: http://janvandenbroekfotografie.nl

                                Comment

                                Working...
                                X