Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Keuze Canon R3 of de R5ii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Keuze Canon R3 of de R5ii

Ik fotografeer veelal binnensport (tafeltennis) en regelmatig vanuit een fotohut Vogels. Dit doe ik met mijn oude vertrouwde 1d mkiv en met een R6 mkii. De 1D iv maakt nogal wat lawaai en is daardoor soms te nadrukkelijk aanwezig bij schuwere soorten vogels. In de zaal is het geen punt, prima camera en de sporter stoort zich niet aan het lawaai, eerder de Tv camera mensen :-)
    Planning is om van het najaar naar Finland te gaan om beren, veelvraten en uilen op de foto te gaan zetten, ik wil daar niet de spelbreker zijn om bij het minste geluid geen Beren meer te zien. Na 15 jaar trouwe dienst mag de 1d iv ook weleens vervangen worden en kan dan mee als backup. Zit echter te twijfelen nu tussen een R3 en een R5ii als hoofdtoestel en de R6ii dan erbij met groothoek.
    Is er iemand die mij advies kan geven en het argument om de R3, evt tweedehands, aan te schaffen of kan ik beter de R5ii aanschaffen. Met name snelle AF, hoge ISO en evt het voordeel van het aantal pixels om te croppen brengen mij enorm aan het twijfelen, helaas kan ik mijn centjes maar 1x uitgeven.
    grt Rob

Ik heb de R5 mk II en ben voor mijn vogelfotografie daar zeer tevreden over vooral vanwege de supersnelle AF. Maar, als ik lees dat je ook veel binnensport doet, dan zou ik voor de R3 kiezen omdat die volgens mij veel beter is op hoge iso en de R3 heeft ook een supersnelle AF. Nog een voordeel van de R3 is de grotere batterij en dat is ook een pluspunt als je naar Finland gaat denk ik. Hopelijk krijg je nog reacties van R3 gebruikers, die kunnen met hun R3 ervaring meer nuttige info geven.

Comment

Hoi Paul, ik ben benieuwd naar de reacties van de R3 gebruikers. Ik ben ook zeer tevreden over de R6ii irt tot vogelfotografie en zou daar prima mee uit te voeten kunnen. Maar denk dat het handiger is dat ik overstap naar systeemcamera´s met gebruik van 2 body´s

Comment

Welke lens gebruik je om je beestjes mee te fotograferen?
        Ik gebruik bvb de Canon 200-400mm lens met ingebouwde converter en uit ervaring weet ik dat die lens
        niet goed werkt op de kleine batterijen van bvb een R5. Die batterijen leveren te weinig power om de lens
        optimaal aan te sturen. Met de nieuwe batterijen die uitgekomen zijn voor de R5 zou het ietsje beter gaan, die
        zouden iets meer power kunnen leveren.

Uit praktijkervaringen weet ik dat de R3 de Canon 200-400mm lens beter kan aansturen tov de Canon 1dxMKII.
        Waarom dit zo is? Geen idee want die gebruiken dezelfde batterijen.

Comment

Ik gebruik de RF 100-500mm voor mijn R5 MK II met de nieuwe batterijen, scherpstellen gaat met deze combinatie zeer snel. Ook voor libellen en vlinders gebruik ik deze lens zeer veel en ben daar zeer tevreden over.

Comment

Meest gebruikte lens voor binnensport zijn de RF70-200 f2.8 en de EF135 F2, voor vogelfotografie heb ik de RF100-500

Comment

Voor de AF en de hoge iso, zeker de R3. Als je veel wilt croppen dan de R5.
              Je hebt al een R6II zie ik, die 1D mk4 had ik al lang in de vuilbak gekieperd dan..
              Aangezien je al een R6II hebt zou ik geen R3 aanschaffen. De Mpix zijn ongeveer hetzelfde.
              Dus mijn keuze zou de R5II zijn..
              Instagram

Comment

Working...
              X