Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 40D probleem shutter ?

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon EOS 40D probleem shutter ?

Beste,

Ik heb hier nog een Canon EOS 40D in gebruik maar sinds gisteren heb ik (volgens mij) een probleem met de shutter. Zie filmpje.

Weet er iemand of dit nog te herstellen valt tegen een aanvaardbare prijs of ga ik toch beter voor een nieuw toestel.
    Ter info , ik krijg geen foutcodes op het scherm.

Alvast bedankt,
    Tom

Die kan je onmogelijk laten herstellen aan een prijs die lager is dan wat die nog waard is.
    Als het budget beperkt is, zoek dan een tweedehands exemplaar, eventueel een wat recenter model.
    Ik heb zelf een 40D gehad, dat was toen een heel goede camera, maar ondertussen zijn zelfs de goedkoopste camera's (DSLR en mirrorless) een heel stuk beter dan een 40D van zo'n 17 jaar geleden.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Tom, ik ben het eens met Black B@ndit, kijk eens uit naar een jonge tweede hands toestel.
      Ik heb ook de 40D gehad maar nu de 90D, het verschil is enorm.
      Mocht je veel Canon lenzen hebben dan zou ik bij een Canon blijven.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
      Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik sluit aan bij de rest van de adviezen.

Comment

Allen,

Bedankt voor de informatie. Ik had dit wel verwacht maar aangezien dit toestel nog steeds voldoende was voor mij dacht ik de vraag ivm herstelling toch te stellen.
          Al die jaren steeds zeer tevreden geweest van de 40D maar schrik nu toch wel even over de leeftijd ervan :-)

Ik heb wel een aantal lenzen dus ga waarschijnlijk bij een Canon blijven.

Zal de komende tijd eens trachten uit te zoeken welk toestel voor mij in aanmerking kan komen want heb gemerkt dat er ondertussen heel wat keuze is bijgekomen.

Comment

Er staat momenteel een 80D te koop, tweede hands, bij Kamera Fxpress voor € 549. Het aantal clicks staat er niet bij vermeld maar je hebt sowieso 1 jaar garantie.
            Canon EOS 80D body occasion (kamera-express.be)
            Lijkt mij een mooie upgrade van uw 40D en nog betaalbaar.
            Er staan ook enkele 90D te koop voor €999.
            Ik zou in elk geval bij de betere xxD toestellen blijven.​
            Last edited by Red Falcon; 26 september 2024, 08:02.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
            Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tveken Bekijk bericht
              Al die jaren steeds zeer tevreden geweest van de 40D maar schrik nu toch wel even over de leeftijd ervan :-)
              Je hebt er dan heel lang mee gefotografeerd, hopelijk gaat je volgende camera weer zo lang mee .
              Bij mijn 1Dx was de spiegel veel eerder kapot, bij die camera was het toen nog wel de moeite om die te laten vervangen, en met die nieuwe spiegel heeft die camera ondertussen al véél meer foto's gemaakt dan met de eerste.
              Op dit ogenblik is mijn 1Dx minder waard dan wat de vervanging van de spiegel heeft gekost, als die het nu nog eens opgeeft, dan wordt die ook niet meer gerepareerd (die is ook al meer dan 10 jaar oud, maar het is nog altijd de camera die ik het meeste gebruik).
              Voor zo'n oude camera's hebben ze waarschijnlijk zelfs geen onderdelen meer in voorraad omdat niemand meer wil betalen aan een reparatie dan wat de camera nog waard is.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

Comment

Bedoeling is inderdaad om bij de xxD toestellen te blijven. Tijdens de maanden richting winter en winter gebruik ik de camera weinig en zal nu even de tijd nemen om te bekijken welk toestel in aanmerking komt.
                Met een 2de hands toestel heb ik geen ervaring en ben een beetje argwanend hier tegenover maar wat niet is kan nog komen. Even alle opties bekijken.

Comment

Working...
                X