Hallo,
wil eens jullie mening over volgende...
Mijn peetdochter gaat in de nazomer op reis met school naar China en wil daar mooie foto's kunnen nemen...
Ze heeft momenteel een Nikon D5600 met bijhorende lenzen, maar vind die te 'zwaar' om mee te sleuren.
Dus ze denkt na over de beste opties om daar foto's te nemen.
Ikzelf ben ik ook momenteel niet uit wat hier de beste opties zouden zijn...
Een goede premium compact, of een goede smartphone?
Ze wil sowieso toch iets van breedhoek en zoom, dus een fixed compact zoals een Fuji X100 of dergelijke komen niet in aanmerking
Premium compacts:
- Sony RX100 / ZV-1 reeks
- Canon Powershot Gx reeks
- Olympus PEN E-P7 ??? >> waarschijnlijk alweer te groot, zwaar en duur? (zeker inclusief lenzen)
- Fuji XT-30 >> waarschijnlijk alweer te groot, zwaar en duur? (zeker inclusief lenzen)
Ten opzichte van:
- Samsung S reeks (S23 of S24 normaal of plus, niet de Ultra die is te groot)
- iPhone Pro
- Google Pixel?
Qua compactheid kan niets tippen aan een smartphone, heb zelf een Nikon D7500, een Sony RX100 MK7 en een Samsung S22+...
Ik merk ook dat in 95% van de gevallen ik altijd de smartphone gebruik... Zelfs nu op reis... Er kan gewoon niets tippen aan het gemak...
Wat ik voornamelijk ook merk is dat ook de Sony RX100 en Canon Gx reeksen alweer jaren oud beginnen zijn en er geen nieuwe modellen meer op de markt komen.
Jullie mening of alternatieven ???
wil eens jullie mening over volgende...
Mijn peetdochter gaat in de nazomer op reis met school naar China en wil daar mooie foto's kunnen nemen...
Ze heeft momenteel een Nikon D5600 met bijhorende lenzen, maar vind die te 'zwaar' om mee te sleuren.
Dus ze denkt na over de beste opties om daar foto's te nemen.
Ikzelf ben ik ook momenteel niet uit wat hier de beste opties zouden zijn...
Een goede premium compact, of een goede smartphone?
Ze wil sowieso toch iets van breedhoek en zoom, dus een fixed compact zoals een Fuji X100 of dergelijke komen niet in aanmerking
Premium compacts:
- Sony RX100 / ZV-1 reeks
- Canon Powershot Gx reeks
- Olympus PEN E-P7 ??? >> waarschijnlijk alweer te groot, zwaar en duur? (zeker inclusief lenzen)
- Fuji XT-30 >> waarschijnlijk alweer te groot, zwaar en duur? (zeker inclusief lenzen)
Ten opzichte van:
- Samsung S reeks (S23 of S24 normaal of plus, niet de Ultra die is te groot)
- iPhone Pro
- Google Pixel?
Qua compactheid kan niets tippen aan een smartphone, heb zelf een Nikon D7500, een Sony RX100 MK7 en een Samsung S22+...
Ik merk ook dat in 95% van de gevallen ik altijd de smartphone gebruik... Zelfs nu op reis... Er kan gewoon niets tippen aan het gemak...
Wat ik voornamelijk ook merk is dat ook de Sony RX100 en Canon Gx reeksen alweer jaren oud beginnen zijn en er geen nieuwe modellen meer op de markt komen.
Jullie mening of alternatieven ???
Comment