Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon Eos R 7

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon Eos R 7

    Heb me onlangs een Eos R7 aangeschaft en kom van een Nikon D500. Dacht nochtans een FF camera aan te kopen maar omwille van het gewicht de aps-c camera R7 gekocht.
    Nu ik ermee zit moet ik er het beste van trachten te maken....
    De zoomlens is de Canon RF-S 18–150mm F3.5–6.3. Prima reislens maar vogelen zit er niet in met deze lens en daar kan ik mee leven.
    Welke vasts lens zou ik mij best nog aanschaffen?
    Een 35 mm of 50 mm?
    Voornamelijk straatfotografie, landschappen en af en toe een portret (als het de moeite is...).
    Iemand ervaring met de goedkope lenzen 0.95 etc?
    Dank voor jullie respons.
    Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

  • #2
    Ik gebruik soms de RF 35mm F/1.8 macro IS STM lens op mijn R5 voor portret en straatfotografie tot grote tevredenheid, een R5 is wel een FF en weet dus niet hoe die op R7 is. Het grote voordeel van dat lensje is dat het nagenoeg niets weegt, zeer scherp en klein is en ook helemaal niet te duur.

    Comment


    • #3
      Zoveel meer weegt een R5 niet, maar voor het prijsverschil met een R7 kan je al wel wat lenzen kopen.
      Ik gebruik nog - tot volle tevredenheid - een M6II (zelfde sensor als R7). Enkele RF-S lenzen zijn EF-M lenzen met een andere vatting en de prijs/kwaliteitsverhouding is(was) zeer goed.
      Maar verwacht niet dat Canon daar een grote reeks van gaat uitbrengen (de uitstekende EF-M 11-22, 30mm 1.4 en 22mm f:2 zullen er waarschijnlijk niet meer bij zijn, Canon heeft de M gewoon geschrapt omdat er niet genoeg geld mee te verdienen was).

      Vanzelfsprekend kan je gelijk welke EF en EF-S lens gebruiken, alhoewel met de zeer kleine pixeldichtheid de fouten sneller zichtbaar worden.
      Zoals reeds opgemerkt zijn er "betaalbare" RF lenzen. Voor vogels - waarvoor je met de R7 van de cropfactor profiteert - zou je de RF 100-400 kunnen overwegen (alhoewel die me te goedkoop lijkt om goed te zijn) of de nieuwe RF 200-800.

      PS: achteraf gezien ben ik blij dat ik niet op de R7 gewacht heb, en ik heb al mensen gezien die zoals ik van een 7DII kwamen en er meer van verwacht hadden.

      Comment


      • #4


        Oorspronkelijk geplaatst door Roger V Bekijk bericht
        Dacht nochtans een FF camera aan te kopen maar omwille van het gewicht de aps-c camera R7 gekocht.
        Nu ik ermee zit moet ik er het beste van trachten te maken....
        Dank voor jullie respons.
        Nu ik ermee zit.....
        Hoe kun je nu verder willen investeren in een systeem dat je niet wil dat snap ik niet....
        Verkopen en kopen wat je wel wil hé

        Verder vraag je welke prime geschikt is voor straat, landschap en soms es portret
        Geen enkele, voor het ene zal het érg geschikt zijn en voor het andere minder geschikt (consessies doen enzo)

        Je kan natuurlijk de meest gemiddelde brandpuntsafstand nemen dat zo een beetje voor vanalles kan dienen maar mss in niks echt goed geschikt is voor jou....
        Dan zit je daar nu niet bepaald met een set waar je vrolijk van word lijkt het me

        Denk eens goed na welke soort beelden je zou willen gaan maken met de nieuwe lens, dan kunnen sommige mensen je hier heel goeie raad geven en doe je niet (opnieuw) een miskoop

        Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk

        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht



          Nu ik ermee zit.....
          Hoe kun je nu verder willen investeren in een systeem dat je niet wil dat snap ik niet....
          Verkopen en kopen wat je wel wil hé

          Verder vraag je welke prime geschikt is voor straat, landschap en soms es portret
          Geen enkele, voor het ene zal het érg geschikt zijn en voor het andere minder geschikt (consessies doen enzo)

          Je kan natuurlijk de meest gemiddelde brandpuntsafstand nemen dat zo een beetje voor vanalles kan dienen maar mss in niks echt goed geschikt is voor jou....
          Dan zit je daar nu niet bepaald met een set waar je vrolijk van word lijkt het me

          Denk eens goed na welke soort beelden je zou willen gaan maken met de nieuwe lens, dan kunnen sommige mensen je hier heel goeie raad geven en doe je niet (opnieuw) een miskoop

          Verstuurd vanaf mijn SM-S711B met Tapatalk
          Zoals we hier bezig zijn blijkt de strategie van Canon - de APS-C uitfaseren - geslaagd.

          Comment


          • #6
            Over en out.
            Als het voor het plezier is moet het daar bij blijven.

            Comment

            Working...
            X