Mijn camera, Nikon D300S stelt niet meer scherp bij automatisch scherpstellen. Zaterdag in Drongen kreeg ik problemen met het scherpstellen. De camera zoekt, stelt scherp maar schuift dan terug naar onscherp. Alle knoppen staan op de juiste instelling. Ik ben dan raad gaan vragen aan mevrouw Ingrid Vekemans en zij heeft ook gekeken of alles goed stond en dat was ok. Lens afgehaald en de contactpunten gekuist en ook de bajonetvatting heeft ze gekuist. Ze dacht toen en ik ook dat het de lens was. Manueel is alles nog in orde om foto's te nemen. Thuis gekomen andere lens gemonteerd maar het probleem was niet opgelost. Een andere body werkte wel met beide geprobeerde lenzen. Dus de fout zit in de body. Na nog meerdere malen proberen en nog eens de handleiding er bij genomen viel mijn oog in de zoeker rechts op een melding r12. Wat dat betekend weet ik niet. Weet iemand hiermee raad wat er mis is en wat het eventueel zou kosten om te herstellen. Camera heeft een 120 000 clicks maar kan er zeker volgens verschillende websites 170 000 aan.
Bedankt aan iedereen voor het lezen en eventuele hulp.
Groetjes Johan
Bedankt aan iedereen voor het lezen en eventuele hulp.
Groetjes Johan
Comment