Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 60d aan vervanging toe

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 60d aan vervanging toe

    Hoi allemaal,

    Ik ben reeds geruime tijd op pad met mijn Canon 60d. Ik ben altijd heel tevreden geweest van de camera tot één van mijn zoontjes 'm op een onbewaakt moment liet vallen. Het scherm draait niet meer mee en ook mijn favoriete 50mm lens is stuk gegaan.

    Ik gebruik de camera voor familieportretten, natuurfotografie en maak ook geregeld video's. De bedoeling is ook dat ik mijn camera ook voor professionele marketing doeleinden ga gebruiken.

    Gezien ik Canon nu gewoon ben, blijf ik ook liefst bij het merk. Al hoor ik ook goede dingen over de Sony camera's.

    Welke camera zou jij aanbevelen als opvolger?

    Heel erg bedankt voor je feedback.

    Ik wens je verder een mooie dag,
    Caro

  • #2
    De info die je geeft is nog al magertjes.....

    Welke overwegingen heb je zelf al gemaakt?
    -> DSLR
    -> Systeem camera

    => crop / ff ?

    Investering in nieuw glas voor FF indien van toepassing?

    Duidelijk
    familieportretten

    Niet duidelijk i.v.m. het brede begrip
    natuurfotografie
    professionele marketing doeleinden

    Comment


    • #3
      Wel, ik heb de 90D en ben er zeer tevreden over.
      Ook een geweldige camera is de Fujifilm X-T4.
      Beiden crop toestellen.
      Wil je echter een full-frame dan is voor mij de Sony A7 de beste keuze, maar wel duur.
      Last edited by Red Falcon; 29 januari 2024, 08:06.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #4
        Laat je zeker niets wijsmaken dat andere merken beter zijn, camera's van ongeveer dezelfde prijsklasse zijn vergelijkbaar in fotokwaliteit en zelfs pixelpiepers zien geen verschil.
        Zelf vind ik de Eos R6 Mark II een mega goede camera die voor geen enkel ander merk moet onderdoen. Maar ik zou zeggen, volg je eigen gevoel en niet dat van een ander.

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
          Laat je zeker niets wijsmaken dat andere merken beter zijn, camera's van ongeveer dezelfde prijsklasse zijn vergelijkbaar in fotokwaliteit en zelfs pixelpiepers zien geen verschil.
          Zelf vind ik de Eos R6 Mark II een mega goede camera die voor geen enkel ander merk moet onderdoen. Maar ik zou zeggen, volg je eigen gevoel en niet dat van een ander.
          Dat is zeker zo.

          Nochtans kan ik, lang een tevreden gebruiker van de Canon APS-C camera's, me niet van de indruk ontdoen dat Canon daarvan af wil.
          Na het schrappen van de M-reeks is ook de RF-S reeks - alhoewel er technisch niets op aan te merken is - redelijk beperkt qua keuze.
          Wie om (terechte) redenen van compactheid en prijs/kwaliteit bij het cropformaat wil blijven kan misschien beter naar een merk uitkijken dat hier een duidelijker politiek in voert.

          Vermoedelijk heeft TS geen groot arsenaal van lenzen, dat hoeft waarschijnlijk geen reden te zijn om bij het merk te blijven.

          Of de overstap naar full-frame nodig/nuttig/betaalbaar is kan hier niet direct uitgemaakt worden. Laat je daarover het hoofd niet op hol brengen want de rekening loopt snel op.

          PS: en koop zeker, tenzij tweedehands voor weinig geld, geen DSLR body meer. Alles is systeemcamera aka mirrorless tegenwoordig.

          Beste wensen.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Paul eos Bekijk bericht
            Laat je zeker niets wijsmaken dat andere merken beter zijn, camera's van ongeveer dezelfde prijsklasse zijn vergelijkbaar in fotokwaliteit en zelfs pixelpiepers zien geen verschil.
            Zelf vind ik de Eos R6 Mark II een mega goede camera die voor geen enkel ander merk moet onderdoen. Maar ik zou zeggen, volg je eigen gevoel en niet dat van een ander.
            Nog niet veel camera's gehad zeker?
            Zelfs tussen mijn EOS 90D en mijn Fujifilm X-T4 is er een duidelijk verschil.
            Maar eigenlijk staat en valt alles met een goed objectief en daar zit er heel veel verschil in.
            Last edited by Red Falcon; 22 januari 2024, 00:55.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht

              Nog niet veel camera's gehad zeker?
              Zelfs tussen mijn EOS 90D en mijn Fujifilm X-T14 is er een duidelijk verschil.
              Maar eigenlijk staat en valt alles met een goed objectief en daar zit er heel veel verschil in.
              Eigenlijk spreek je uzelf wel tegen hé, aan de ene kant beweert u dat de ene camera beter is dan een andere om dan te besluiten dat een objectief de doorslag geeft. Met de objectiefkeuze ga ik volledig akkoord maar, dat verschil met gelijkaardige camera's is dikke zever (van ongeveer hetzelfde bouwjaar wel te verstaan natuurlijk). Anders laat je hier maar eens je superfoto's zien van je Fujifilm.

              Comment


              • #8
                Er staan er een paar van in het HoF.

                Je mag nog de beste camera hebben, als je daar een slechte lens op zet dan zal de foto niet 100% zijn, dat weet iedereen hier op BD en elders.
                Dus spreek in mijn eigen niet tegen.
                En als je een superfoto van mij wilt zien, kijk dan eens in HoF,
                Geen verschil in camera's, man waar halen ze het uit.
                Last edited by Red Falcon; 4 januari 2024, 02:13.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Vergeet niet dat de nabewerking enorm is verbeterd.
                  Je hoeft dus niet persé een dure FF body te kopen om bij weinig licht te fotograferen, lensfouten worden (reeds in de body) gecorrigeerd en verscherpen is geen probleem meer.
                  AI helpt wel degelijk.
                  Misschien hebben we binnenkort zelfs geen camera meer nodig (of zullen we extra ons best moeten doen om ons werk van automatisch gegenereerde beelden te onderscheiden).

                  Comment


                  • #10
                    Ik heb onlangs de Canon R7 gekocht en ben ik zeer tevreden van !!!
                    Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door nanaflee Bekijk bericht
                      Hoi allemaal,

                      Ik ben reeds geruime tijd op pad met mijn Canon 60d. Ik ben altijd heel tevreden geweest van de camera tot één van mijn zoontjes 'm op een onbewaakt moment liet vallen. Het scherm draait niet meer mee en ook mijn favoriete 50mm lens is stuk gegaan.

                      Ik gebruik de camera voor familieportretten, natuurfotografie en maak ook geregeld video's. De bedoeling is ook dat ik mijn camera ook voor professionele marketing doeleinden ga gebruiken.

                      Gezien ik Canon nu gewoon ben, blijf ik ook liefst bij het merk. Al hoor ik ook goede dingen over de Sony camera's.

                      Welke camera zou jij aanbevelen als opvolger?

                      Heel erg bedankt voor je feedback.

                      Ik wens je verder een mooie dag,
                      Caro
                      Ik hoor ook goede dingen over Nikon.

                      Comment


                      • #12
                        Dag Caro,krom gelopen onder een zware fototas heb ik vorig nogal "Light"gekocht" : een Canon R10 + 18-150+100-400. Super tevreden.Wegens de snelheid (bvb vogels in vlucht)ware een R7 beter geweest maar viel me iets te duur uit.Van dat invulflashke van de R10 maak ik soms gretig gebruik,ontbreeks op de R7.Deze laatse heeft natuurlijk andere voordelen..dat kan U zelf uitzoeken.

                        Comment


                        • #13
                          Ik ben zelf van de 60D naar de 6DmarkII gegaan, maar ik wilde dan ook perse naar full frame en de ruis van de 60D begon me serieus te irriteren (al bij 400iso) Maar zoals hier al gezegd is is de keuze van een camera heel persoonlijk.
                          Als je al veel lenzen en accessoires hebt is het misschien verstandig om bij canon te blijven maar anders is de keuze enorm. Ik zou eerst kijken wat is het budget en wat kan ik daarvoor kopen, daarna zou ik de specs gaan bekijken, een lijstje maken met wat je op de 60D had wat je niet wilt missen (bij mij was dat bv het kantelbare scherm) dan valtr er vast alweer een en ander af, en dan zou ik op vergelijkingssites zoals versus de gekozen camera's eens naast elkaar vergelijken

                          Comment

                          Working...
                          X