Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

AA batterijen van Lumux Panasonic DMC-LS80 lopen instant leeg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • AA batterijen van Lumux Panasonic DMC-LS80 lopen instant leeg

    Hallo,

    Ik kocht een jaar geleden via tweedehands een leuke digitale camera: de Panasonic Lumix DMC-LS80. Deze werkt op 2 AA batterijen en dat is een tijdje goed gegaan. Nu heb ik echter een probleem; de batterijen lopen na bijna een uur al leeg, terwijl de camera zelfs nauwelijks gebruikt wordt. Dit wordt zo wel een heel kostelijke affaire. Het klepje om het batterijvak af te sluiten was wel een beetje kapot, maar ik heb het met secondenlijm zo goed mogelijk hersteld. Kan dat er iets mee te maken hebben? Volgens mij sluit het nu wel goed af.
    Wat zijn andere redenen dat de batterijen ZO snel leeglopen? Is dit een verloren zaak?


    Nog een extra vraagje eventueel; Wat is jullie mening over de canon powershot A460? Ik zoek eigenlijk gewoon tweedehands een leuke en kleine camera om mee te nemen op stap voor leuke foto's, ik verwacht dus niet héél veel. Los van de batterijen was ik super tevreden van mijn Panasonic...

  • #2
    2 AA batterijen
    Die kunnen natuurlijk op den duur ook eol zijn. En ja er kan vanalles en nog wat niet deugen waardoor de batterijen zo snel leeg lopen. (weinig gebruik, batterij huis vervuilt, kapotte zaken zoals jezelf aanhaalt.

    powershot A460?

    dat is er eentje uit een hele oude doos, ik zal daar niet meer aan beginnen, maar iets zoeken wat recenter is vanaf 2017/2018

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
      2 AA batterijen
      Die kunnen natuurlijk op den duur ook eol zijn. En ja er kan vanalles en nog wat niet deugen waardoor de batterijen zo snel leeg lopen. (weinig gebruik, batterij huis vervuilt, kapotte zaken zoals jezelf aanhaalt.

      powershot A460?

      dat is er eentje uit een hele oude doos, ik zal daar niet meer aan beginnen, maar iets zoeken wat recenter is vanaf 2017/2018
      Ja, maar meermaals met een nieuw paar batterijen lopen ze helaas ook leeg.
      Zijn de nieuwe panasonic lumix modellen volgens jou een aanrader?

      Comment


      • #4
        Ik ben niet echt thuis in de compact...
        Je zult zelf moeten kijken welke compact in de buurt komt van je wensen.

        Ik zal dan kijken naar
        lumix tz200
        canon g5 x II
        canon g7 x III

        canon sx740 hs

        Comment


        • #5
          Gebruik je alkalinebatterijen of nimh accu's?
          Wat ik kon vinden is dat Panasonic aanraadt om in die camera nimh accu's te gebruiken.
          Er zitten maar 2 AA batterijtjes in die camera, camera's (zeker uit die periode) verbruiken redelijk veel stroom, alkalinebatterijen zijn niet in staat om veel stroom te leveren, en dat wordt nog moelijker naarmate de batterijtjes verder leeg getrokken worden.
          Alkalinebatterijen zullen dan door de groter wordende inwendige weerstand (de inwendige weerstand wordt groter terwijl de batterijtjes opgebruikt worden) al snel niet meer voldoende spanning kunnen leveren om de camera te laten werken.
          En dat probleem wordt ook nog versterkt als de batterijtjes kouder worden.
          Nimh accu's kunnen wel veel stroom leveren, en dat tot ze bijna helemaal opgebruikt zijn.
          Maar ook daar zijn nog verschillen tussen het ene type/merk en het andere.

          Als je een andere camera zoekt, koop er dan geen meer die op AA batterijtjes werkt, want dat geeft altijd problemen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Hallo,

            De Canon G5X MkI is tweedehands aan een mooie prijs (€ 250,00-350,00) te vinden en moet niet veel onderdoen voor zijn opvolger, de II. Heeft 21Mp en is net een "mini DSLR".
            Ik heb hem zelf in gebruik en ben er - als kleine overal-meeneem-camera - zeer tevreden over met een mooi lensbereik van 24-100mm.
            Hier een album met wat foto's van de G5X MkI:Canon G5XMkI | Flickr


            Jaja
            Last edited by jaja; 11 december 2023, 22:58.
            Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

            Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

            Comment

            Working...
            X