Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z8/Z9 en zaalsport (turnen)

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Nikon Z8/Z9 en zaalsport (turnen)

Ik doe de laatste paar jaar veel sportfotografie (binnen en buiten), indoor is het vooral turnen. Tot voor een paar weken gebruikte ik mijn vertrouwde D5. Het was er niet altijd op maar in veel gevallen wel.
    Nu ben ik geswitched naar de Z9 omdat het nieuwe focus systeem zoveel beter zou zijn. Het zal zeker waar zijn. Ik probeer momenteel de juiste settings te vinden (een grondoefening is niet hetzelfde als brug of evenwichtsbalk) met veel missers tot gevolg.
    Vooral die gezichtherkenning werkt tegen. Het publiek, trainers, .... zitten kort bij de atleet. Dus de AF springt weg van de atleet, ook al gebruik ik AF-ON.

Deze ken ik al https://nps.nikonimaging.com/technic...tions/z9_tips/
    Ideaal als er geen publiek kortbij zit.

Wie heeft ervaring en kan me een paar tips geven ? pm mag ook.

BD0497BE : Nikon body + glas
    www.RudyVerrijt.info

Foto coudenys (lieven) heeft hier blijkbaar al meerdere speciaal voor de autofocus tips en tricks sessie's gehouden,
    Mss interesant? De deelnemers ervan klonken enthousiast

Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk

portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

Comment

Als je zoals in je link Autoarea gebruikt, zal het inderdaad vaak misgaan. Ik gebruik de small of large area (of een custom made) en schakel met een knopdruk de 3D tracking in van zodra de ogen gevonden zijn.

Comment

Indoor is challenging from lens point of view. I do not know about this sport, for basket i use 85/1.2 the most as i can walk around the court. Otherwise I would probably get the 135/1.8.
        For focus, tracking or wide area mode normally work with at least 20 FPS.
        An important thing is to shoot in manual mode with auto iso as this allows more flexibility than any other mode. This is true for anything action btw.
        I am Italian. Please pardon my Dutch :-)
        Some of my photos at www.pessolano.net

Comment

Ik weet dat de Sony's aan gezichtsregistratie kunnen doen, en die geregistreerde gezichten dan gaan volgen. Mogelijks/Wellicht/meer dan waarschijnlijk... heeft uw Nikon Z9 dat zeker ook, want men gaat dat niet cadeau doen aan de concullega's.

Comment

Ondertussen al veel bijgeleerd want enkel door veel te doen leer je. En ze komen het inderdaad niet aan je neus hangen
            Last edited by JePe; 12 november 2023, 18:17.
            www.RudyVerrijt.info

Comment

Ik weet niet of die 1.8 primes snel genoeg focussen voor sport.
              www.RudyVerrijt.info

Comment

Working...
              X