Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Batterijgebruik camera

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Batterijgebruik camera

    wat doen jullie met 1 accu

    met iedere camera die ik heb of gehad heb, doe ik 3 tot 5 keer het opgegeven aantal opnames met de batterij
    mijn 7d doet er ongeveer 5000 tot 7000 afhankelijk van de capaciteit van de accu, al trek ik ze nooit leeg, als ik klaar ben, heb ik bvb 2300 fotos en nog 60% over
    ik steek tegenwoordig maar 1 accu in de grip

    mijn rx100 geeft aan 310, ik heb geen juist aantal maar 900 altijd

    mijn a7 is ook nog wat snel voor een betrouwbaar aantal maar ook zeker meer als de opgegeven 530

  • #2
    Batterijverbruik is bij een A7 ed meer afhankelijk van hoe lang de zoeker aan staat en van welke lens er op staat. Stel: je zit in een tentje met een grote tele met 2 scherpstelmotoren en vibratiereductie aan en je kijkt continu door je zoeker, stelt wat scherp hier en daar maar neemt weinig foto's. Als het dan ook nog goed koud is, zal je er niet zo veel uithalen als met een kleine lens in de zomer en op 20 beelden/sec heel veel na elkaar beelden neemt.

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door archi Bekijk bericht
      Batterijverbruik is bij een A7 ed meer afhankelijk van hoe lang de zoeker aan staat en van welke lens er op staat. Stel: je zit in een tentje met een grote tele met 2 scherpstelmotoren en vibratiereductie aan en je kijkt continu door je zoeker, stelt wat scherp hier en daar maar neemt weinig foto's. Als het dan ook nog goed koud is, zal je er niet zo veel uithalen als met een kleine lens in de zomer en op 20 beelden/sec heel veel na elkaar beelden neemt.
      Dankjewel voor de reactie, ik ga het NU proberen.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door lovieharder Bekijk bericht

        Dankjewel voor de reactie, ik ga het NU proberen. connections game
        Kun je een kleine recensie delen nadat je het hebt geprobeerd?

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door gigviolation Bekijk bericht
          fireboy and watergirl
          Kun je een kleine recensie delen nadat je het hebt geprobeerd?
          ja, daar kijk ik ook naar uit​

          Comment


          • #6
            Het aantal klicks dat je met een batterij kunt doen is sterk afhankelijk van verschillende dingen, dus echt een aantal op kleven is maar natte vinger werk.

            Zoals reeds aangehaald is de gebruikte lens een grote factor, als je op je 7D bvb een kleine 70-200mm of 16-35 plaatst zal je veel langer doen met je batterij tegenover dat je er een 600mm met extender op plaatst.
            Tevens hangt het er ook vanaf hoe je fotografeert, als je de shutter afrafelt, tis te zeggen bvb grotendeels aan 15 frames per seconde ga je veel meer foto's kunnen maken met één batterijlading dan dat je enkele foto's per keer maakt.
            Ook hangt het van het weer af, bij kouder weer gaat een batterij minder lang mee dan bij warm weer.
            Ook het verschil tussen systeemcamera en dslr is duidelijk, logisch uiteraard vanwege de evf die veel meer verbruikt
            Uiteraard zijn ook je instellingen van je camera bepalend voor het batterijverbruik
            En zo zijn er nog verschillende dingen die kunnen aangehaald worden waarbij het bepalend is hoe het batterijverbruik is

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Het aantal klicks dat je met een batterij kunt doen is sterk afhankelijk van verschillende dingen, dus echt een aantal op kleven is maar natte vinger werk.

              Zoals reeds aangehaald is de gebruikte lens een grote factor, als je op je 7D bvb een kleine 70-200mm of 16-35 plaatst zal je veel langer doen met je batterij tegenover dat je er een 600mm met extender op plaatst.
              Tevens hangt het er ook vanaf hoe je fotografeert, als je de shutter afrafelt, tis te zeggen bvb grotendeels aan 15 frames per seconde ga je veel meer foto's kunnen maken met één batterijlading dan dat je enkele foto's per keer maakt. doodle cricket
              Ook hangt het van het weer af, bij kouder weer gaat een batterij minder lang mee dan bij warm weer.
              Ook het verschil tussen systeemcamera en dslr is duidelijk, logisch uiteraard vanwege de evf die veel meer verbruikt
              Uiteraard zijn ook je instellingen van je camera bepalend voor het batterijverbruik
              En zo zijn er nog verschillende dingen die kunnen aangehaald worden waarbij het bepalend is hoe het batterijverbruik is

              grts
              Sieg
              Hartelijk dank voor uw reactie.

              Comment


              • #8
                The user has found they can get 3-5 times more shots per battery charge than the camera manufacturers' specifications across multiple camera models they have used, including a 7D, RX100, and A7.
                Discover your "purity" with rice purity test.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Het aantal klicks dat je met een batterij kunt doen is sterk afhankelijk van verschillende dingen, dus echt een aantal op kleven is maar natte vinger werk.

                  Zoals reeds aangehaald is de gebruikte lens een grote factor, als je op je 7D bvb een kleine 70-200mm of 16-35 plaatst zal je veel langer doen met je batterij tegenover dat je er een 600mm met extender op plaatst.
                  Tevens hangt het er ook vanaf hoe je fotografeert, als je de shutter afrafelt, tis te zeggen bvb grotendeels aan 15 frames per seconde ga je veel meer foto's kunnen maken met één batterijlading dan dat je enkele foto's per keer maakt.
                  Ook hangt het van het weer af, bij kouder weer gaat een batterij minder lang mee dan bij warm weer.
                  Ook het verschil tussen systeemcamera en dslr is duidelijk, logisch uiteraard vanwege de evf die veel meer verbruikt
                  Uiteraard zijn ook je instellingen van je camera bepalend voor het batterijverbruik
                  En zo zijn er nog verschillende dingen die kunnen aangehaald worden waarbij het bepalend is hoe het batterijverbruik is

                  grts
                  Sieg
                  Klopt helemaal, en je kunt er zo nog tal van dingen bijvoegen; helderheid LCD scherm, GPS-tracking om de 5 min of het uur of niet, ...
                  Maar buitentemperatuur is steeds een belangrijke factor.
                  Groeten,
                  Fabrice,
                  Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Het aantal klicks dat je met een batterij kunt doen is sterk afhankelijk van verschillende dingen, dus echt een aantal op kleven is maar natte vinger werk.

                    Zoals reeds aangehaald is de gebruikte lens een grote factor, als je op je 7D bvb een kleine 70-200mm of 16-35 plaatst zal je veel langer doen met je batterij tegenover dat je er een 600mm met extender op plaatst.
                    Tevens hangt het er ook vanaf hoe je fotografeert, als je de shutter afrafelt, tis te zeggen bvb grotendeels aan 15 frames per seconde ga je veel meer foto's kunnen maken met één batterijlading dan dat je enkele foto's per keer maakt.
                    Ook hangt het van het weer af, bij kouder weer gaat een batterij minder lang mee dan bij warm weer.
                    Ook het verschil tussen systeemcamera en dslr is duidelijk, logisch uiteraard vanwege de evf die veel meer verbruikt
                    Uiteraard zijn ook je instellingen van je camera bepalend voor het batterijverbruik
                    En zo zijn er nog verschillende dingen die kunnen aangehaald worden waarbij het bepalend is hoe het batterijverbruik is

                    grts
                    Sieg
                    Klopt voor 100% Sieg, en al zeker voor de huidige generatie mirrorless toestellen.
                    Wat mij nog steeds verbaasd, is dat (bij Nikon alvast) ze aangeven dat je minder
                    opnames kan maken bij gebruik van de zoeker dan bij gebruik van het lcd.
                    Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Geerten Bekijk bericht

                      Wat mij nog steeds verbaasd, is dat (bij Nikon alvast) ze aangeven dat je minder
                      opnames kan maken bij gebruik van de zoeker dan bij gebruik van het lcd.
                      Dit is normaal, stroomverbruik van een zoeker ligt hoger dan van LCD-scherm.

                      CIPA (Camera & imaging Product Association) schrijft een gestandaardiseerde test voor welke camera producenten gebruiken voor het bepalen van het aantal clicks.
                      In de praktijk hangt alles af van hoe je de camera gebruikt, dit komt zelden of zelfs nooit overeen met die standaard tests. Kun je vergelijken met het opgegeven verbruik door de fabrikant bij een wagen.

                      Comment

                      Working...
                      X