Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sync speed gfx fuji

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sync speed gfx fuji

    Iemand een idee waarom de sync speed bij de gfx toestellen van fuji zo laag ( 1/125e ) blijft bij al hun toestellen ? Ik had gehoopt dat bij de gfx100sII toch 1/160 of 1/200 zou gehaald worden. In de studio maakt het niet veel uit maar 80% van mijn foto's worden buiten gemaakt in tegenlicht. Ik gebruik een 600 watt flitser waarmee ik op vol vermogen de zon kan overtreffen, maar wanneer ik high speed sync moet gebruiken kom ik er niet meer. En ik zie het niet goed zitten om heel de tijd met grijsfilters te werken ( er op, er af, er op , er af )...
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

  • #2
    Die sensors en sluiters zijn een behoorlijk stuk groter. Voor sync moet eerst het eerste gordijn de sensor volledig voorbij zijn en dat vraagt gewoon meer tijd.

    Er is echter een omweg: https://www.captureintegration.com/f...hutter-lenses/ Je kan kennelijk via een adapter Hasselblad lenzen met een leaf shutter en dan heb je sync tot hogere snelheden. Geen idee welke versies van gfx dat ondersteunen en welke hasselblad lenzen. Zal ook niet geodkoop zijn vrees ik.

    Comment


    • #3
      Hello,
      Van 1/125 naar 1/200 brengt je niet veel verder, dat is 2/3 stops.
      Met ISO 50 kom je één stap verder.
      Gebruik een reflector in plaats van een flitser​
      Last edited by caprinz; 26 mei 2024, 10:25.
      Greets Carsten
      It don´t mean a thing if it ain´t got that swing
      (Duke Ellington)

      Comment


      • #4
        In de praktijk ga je dat verschil niet merken., tussen 1/125 en 1/200 Flitssynch. Het dynamisch bereik van de GFX is super ( dus je kan heel wat terug / ophalen ) en HSS werkt makkelijk

        Comment


        • #5
          Misschien moet je terug naar de oude magnesium flits
          Nikon Z6II / Nikon Z50mm S f1.8 / Nikon Z14-30mm S f4.0 / Nikon 24-120mm S f4.0 / Godox V860III Kit met X Pro II transmitter voor Nikon.

          Comment

          Working...
          X