Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon z6ii vs sony a7iii

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• nikon z6ii vs sony a7iii

Hallo,

Momenteel ben ik in het bezit van een Canon 80D met primelenzen 24/35/100mm). Ik zou graag overschakelen naar een fullframe systeemcamera met zoomlens. Ik twijfel tussen de Nikon Z6 ii en de Sony A7iii. Ik gebruik mijn camera voornamelijk voor portretfotografie. Iemand tips qua camera en lens? Bedankt!
    Last edited by Marieke28; 23 juli 2023, 14:16.

Waarom geen Canon full Frame mirrorless zodat je uw lenzen kunt behouden (met adapter) ?
    nikon coolpix s9100

Comment

Of een Sigma MC11 om die Canon Full-frame lenzen op een A7 te bezigen?

Comment

Ik ben zelf een fervent Sony shooter, maar inderdaad de Canon R6 is beter dan de Sony A7 III en als je wat onderhandelt in de winkel krijg je er de EF naar RF adapter bij en blijft alles van Canon.

Comment

Blijkbaar is het moeilijk om op de vraag van ts te antwoorden???
          Toestel kan ik niets over zeggen want heb geen van beiden in bezit gehad.
          Heb wel een Nikon Z 24-120 lens en die vind ik super. Zelf gebruik ik ze voornamelijk als lens voor algemeen gebruik op reis. Misschien is ze niet lichtsterk genoeg voor portret indien je met weinig scherptediepte wil werken. Maar scherp is ze zeker wel.

Comment

In elk geval is het aanbod voor lenzen voor Sony groter dan voor de Nikon Z-reeks en voor Sony vind je ook adapter om je Canon lenzen te gebruiken inclusief AF.
            Zelf gebruik ik de Sony A7II en III en ben er zeer tevreden over. Ik gebruik zelfs de A7II nog heel vaak in de studio. De beeldkwaliteit van dat "oude" toestel is nog steeds prima.
            De a7III heeft een veel betere en snellere AF en gebruikt ook het nieuwe type batterijen die erg lang meegaan.
            Ik zou zeggen, neem ze beiden eens in de hand en kijk wat je best bevalt.
            Qua beeldkwaliteit zal er weinig verschil zijn, net als zoals in ruisniveau bij jonge ISO's.
            De verschillen zullen hem vooral in de extra "features" zitten. Als die belangrijk zijn voor je is Nikon wat beter uitgerust. Als het om pure fotografie gaat zijn er dus niet zo'n grote verschillen.

Succes met je keuze,
            Jaja

Verstuurd vanaf mijn SM-A725F met Tapatalk

Voorzitter Belgiumdigital VZW - Nikon Z6II, Sony A7IV, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
            Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Comment

De Sony is een ouder toestel,ondertussen is de IV reeds uit.Toch niet zo'n goed idee om een ouder toestel te vergelijken met een nieuwer.

Comment

Marieke, belangrijk is ook het motief van je overstap. Wil je full frame? Wil je een compactere camera?
                Sowieso is de techniek van mirrorless camera's de afgelopen jaren al zo geweldig dat het op zich helemaal niet nodig is om per see het allernieuwste te willen. Zoals Jaja opmerkt is sinds de Sony A7 iii een nieuwe batterij in gebruik die erg lang meegaat. Als je iets lichts en handigs zoekt is de Sony A7c ook een goede mogelijkheid: compact, licht en met de nieuwe batterij. Ook de AF is uitstekend.
                Een belangrijk voordeel van Sony is dat je een zeer uitgebreide keuze hebt in objectieven en tweedehands aanbod, vaak in zeer goede staat en betaalbaar.
                Sony en Olympus
                Fotoseries

Comment

Bedankt voor de tips. De meeste van mijn lenzen zijn tweedehands (waaronder de Sigma 35mm 1.4 Art). Dus het verlies bij verkoop zou nog meevallen Een adapter zie ik niet zitten omdat het weer extra gewicht en volume met zich zou meebrengen. Ik wil graag overstappen naar fullframe en iets compacter. Een zoomlens lijkt mij handiger om te reizen, ook al ben ik nu wel volledig prime lenzen gewend. Dat zal dus afwachten zijn. Nikon ligt beter in de hand en lijkt een gebruiksvriendelijker menu te hebben dan Sony. Canon was voor mij als starter jaren geleden altijd heel gebruiksvriendelijk en toegankelijk, maar het equivalent van camera is mij te prijzig. Inderdaad, Nikon heeft minder keuze in lenzen. Maar als een amateur fotograaf veronderstel ik dat de Z lenzen voldoende zijn en dat ik misschien kan starten met de 24-70 F4 en later kan investeren in bijkomende 2dehands lenzen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                    De Sony is een ouder toestel, ondertussen is de IV reeds uit. Toch niet zo'n goed idee om een ouder toestel te vergelijken met een nieuwer.
                    Vergelijken? Wat vergelijken, de prietpraat van de reclame jongens?
                    Kijk, je koopt een goede camera en die zal heel lang meegaan, de begin jaren van de digitale fotografie liggen allang achter ons.
                    Grote veranderingen moet je niet meer verwachten.
                    Ik ben begonnen met een Fuji X-T1, daarna kwamen de X-T2 en de X-T3 en ik vond een upgrade toen niet nuttig, ik heb gewacht op de X-T4 en heb die gekocht. De nieuwe X-T5 maakt bij mij geen kans dat ik deze koop.
                    Nu wat betreft een Nikon of Sony, persoonlijk zou ik eerder een Sony kopen omdat het een fantastisch toestel is, kijk maar naar de test resultaten.

Sony A7II + Loxia f/2 50mm +Vario Tessar FE f/4 16-35mm + Tamron 70 - 300mm
                    Fujifilm X-T4 +| Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | X-E2s.​

Comment

Ik zou zeggen: neem een Sony A7c met een relatief compacte zoom zoals bijvoorbeeld een (zeer betaalbare) 24-70mm.
                      Mijn set voor als ik licht wil gaan is een A7c met een 20-70 en een Tamron 70-300.
                      Sony en Olympus
                      Fotoseries

Comment

Beste Red Falcon,ik fotografeer nog steeds tot tevredenheid met mijn ondertussen bijna 10 jaar oude A7I.Dus ik kijk niet naar die prietpraat.Maar als ik mocht kiezen tussen de A7 of de A7IV,dan zou ik toch niet twijfelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Marieke28 Bekijk bericht
                          .../en dat ik misschien kan starten met de 24-70 F4 en later kan investeren in bijkomende 2dehands lenzen.
                          Misschien te laat, maar denk zeker ook eens aan de 24 - 120 F4, die zou niet onderdoen voor de 24 - 70 f4 maar heeft wel een veel groter bereik ;-)

Comment

Working...
                          X