Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overbelichte foto’s

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Overbelichte foto’s

Ik heb een systeemcamera Nikon z6. De laatste tijd heb ik het probleem dat de foto misschien wel 2 stops overbelicht is tov het beeld vooraf op het liveview scherm en in de zoeker. Het maakt niet uit in welke modus ik de foto maak. Herkent iemand dit probleem?

Oorspronkelijk geplaatst door Tellitel Bekijk bericht
    Ik heb een systeemcamera Nikon z6. De laatste tijd heb ik het probleem dat de foto misschien wel 2 stops overbelicht is tov het beeld vooraf op het liveview scherm en in de zoeker. Het maakt niet uit in welke modus ik de foto maak. Herkent iemand dit probleem?
    En is die belichting bepaald door de camera ?
    Of heb je zelf een belichtingscompensatie gedaan om je beeld in de zoeker naar jouw mening "juist" te krijgen.

Comment

nee, ik heb geen belichtingscompensatie toegepast.

Comment

Overbelicht tov histogram of tov zoekerbeeld waar je ook een correctie op kunt invoeren

Comment

Maak eens een foto buiten bij daglicht en plaats die hier op het forum.
          Bij voorkeur maak je de foto op 1 van de automatische standen.
          Het onderwerp van de foto maakt niet uit.
          Normaal gaan we al snel zien of er sprake is van een abnormale situatie.
          Zorg wel dat we de EXIF informatie kunnen lezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tellitel Bekijk bericht
            nee, ik heb geen belichtingscompensatie toegepast.
            Active D-Lighting kan ook de oorzaak zijn. Kijk eens of deze aan staat, en hoe deze ingesteld is Hoog/Laag/normaal
            Last edited by mlap; 17 september 2023, 21:07.

Comment

Working...
            X