Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony Cybershot DSC-H1

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Sony Cybershot DSC-H1

Hallo allemaal!

Ik ben nieuw hier en ik had een vraag.

Ik ben al een tijdje aan het rondkijken voor een nieuwe camera.

Ik heb zo wie zo een vraag:
    Wat is het grote verschil (ook in qualiteit etc.) tussen een compact en een spiegelreflex?

Ik denk dat ik voor de H1 ga, want het lijkt me een mooie camera.
    Hebben mensen ervaring met deze camera of hebben jullie een andere betere aanrader in deze prijsklasse?

En dan nu nog het verschil in de 3 lenzen die je erbij kan krijgen, kan iemand mij die uitleggen?

Groetjes,

Patty

Re: Sony Cybershot DSC-H1

Ik heb voor m'n vriendin net een Sony H1 besteld (464 euro voor H1 + 512MB memorystickpro + lowepro draagtas) bij www.topvision.lu

Ik heb ervoor gekozen omdat hij iets goedkoper is dan de Canon S2IS, m'n vriendin wou er max. 500 euro aan uitgeven voor alles (kaartje enzo incl.)
    Voor de rest vind ik dat de beeldkwaliteit iets beter is dan de S2 als je naar de test kijkt op DPreview.

Ik zou er de extra voorzetlenzen niet meteen bij kopen, leer eerst met de H1 omgaan en beslis pas later of je nog meer breedhoek (een kerk er helemaal op krijgen van nabij bv.) of tele (in de verte iets fotograferen) nodig hebt. Als je zo'n voorzetlens gebruikt kan je trouwens niet meer zoomen of heel beperkt wat het gebruik ervan soms vervelend kan maken (erop, eraf, erop,...)

Voornaamste verschillen met spiegelreflex: je kan met een spiegelreflex ook goede foto's maken bij zeer weinig licht (hogere lichtgevoeligheid zonder kwaliteitsverlies en snellere autofocus). Je zit wel snel aan een veel duurdere camera als je goede lenzen erbij wil hebben.

In de klasse van de H1 heb je ook nog de Canon S2IS (die heeft als grootste voordeel een draaibaar schermpje dat wel een stuk kleiner is dan op de sony), en je hebt ook nog de zeer populaire Panasonic FZ5 die qua beeldkwaliteit en autofocus wel de betere van de drie is.
    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Bedankt voor de info!

Ik ben al op verschillende fora rond aan het kijken voor info over de camera.
      Heb eigenlijk alleen maar goede dingen gehoord over de H1, maar ga hem toch nog even vergelijken met de andere 2. Ik denk toch dat het de H1 wordt.

Comment

heb die cam al sinds vorige week, tot nu toe ben ik dolblij maar heb echter 1 minpunt gevonden: stof komt zeer makkelijk onder de lcd scherm en de beschermedne plastiek terecht. voor de rest is het zeker een prima toestel, heb al aantal (400 om juist te zijn) fotos gemaakt, zal die binnekort is posten dan kun je zien want een dikke amateur ermee kan doen
        http://moonphat.deviantart.com/

Comment

De H1 is gisterenmiddag toegekomen (zaterdag online bestelling geplaatst, dinsdagmiddag 11u30 geleverd...) en valt zeer goed mee, mooi compact toestel dat toch goed in de hand ligt. De zoeker is wel erg klein en zal je enkel gebruiken als het echt nodig is (als er teveel licht is om het lcd scherm echt goed te kunnen zien).

Onverwachte tegenvaller was wel dat de zonnekap niet in de bijgeleverde draagtas past dus neem beter een iets groter draagtasje (niet de Lowepro 25 dus )

M'n vriendin beseft nu pas dat ze een zeer vaste hand moet hebben, je zit al snel heel erg in te zoomen (terwijl je beter gewoon iets dichterbij komt...) en bij een trage sluitersnelheid van 1/8ste van een seconde heb je natuurlijk zelden een scherp beeld (zeker op 12x zoom).

groeten,
          wim
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

Comment

Hallo,

ik ga mijn sony cybershot H1 verkopen om een canon powershot SX 10 te kopen !!

zouden jullie dit ook doen ?

Comment

Da's al een hele oude thread (2005!) die je weer bovenspit, om een vraag te stellen die ik alleen maar met een tegenvraag zou beantwoorden. Waarom zou je dat doen?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                Da's al een hele oude thread (2005!) die je weer bovenspit, om een vraag te stellen die ik alleen maar met een tegenvraag zou beantwoorden. Waarom zou je dat doen?

???? kan ff niet volgen ??? was dat tegen mij ????

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door crosserke27 Bekijk bericht
                  ???? kan ff niet volgen ??? was dat tegen mij ????
                  OK, zal ditmaal een quote gebruiken. Ja, ik heb het tegen jou, Crosserke27!
                  Jij zegt in post #6 hetvolgende:
                  Oorspronkelijk geplaatst door crosserke27 Bekijk bericht
                  Hallo,

ik ga mijn sony cybershot H1 verkopen om een canon powershot SX 10 te kopen !!

zouden jullie dit ook doen ?
                  Terwijl de post boven jou, #5, van een zekere Wim is, en dateert van 19 juli 2005.
                  Vraag me gewoon af waarom je die H1, waar je echt niet veel meer gaat krijgen, gaat verkopen om een Canon Powershot SX10 te kopen? Is dit H1 versleten, of wat?

Ja dus, mijn antwoord was tegen jou.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sequoia 15.5) - iPhone XR (iOS 18.5) + M2 iPad Air WiFi (iPadOS 18.5)

Comment

Wij hebben nog altijd de H1 eigenlijk... werkt nog goed voor wat het maar moet dienen... juist maar ter info, tis inderdaad al een oud topic ondertussen

Comment

Working...
                    X