Mijn oog is op een tweetal camera's gevallen. De Powershot S2 vanwege zijn zoom en IS functie. En de olympus C7070 vanwege de CF cardslot. Heeft de 12x zoom van de canon wel nut, wordt de foto wel duidelijk bij de 12x zoom. Zoom is uiteraard mooi, maar ik lees op reviews dat de S2 veel ruis heeft en op donkere plekken slecht presteerd. Waarbij ik op andere forums zie dat de olympus het juist goed doet. Is er iemand die ervaring heeft met deze camera's, ik kan namelijk geen keuze maken. Wat zijn de grote voordelen van canon t.o de olympus.
Aankondiging
Collapse
No announcement yet.
Powershot S2 of Olympus C7070
Collapse
X
-
-
Re: Powershot S2 of Olympus C7070
Ik heb pas de S2 gekocht en hij bevalt mij prima
de 12X zoom met beeldstabilisator werkt zeer goed hier een voorbeeldje deze is uit de hand genomen.
de camera werkt ook zeer snel met de SD extreme III card 1gb
over de olympus kan ik je niets vertellen.
hier nog enkele links naar vorige threads over de S2
hoi, ik ben op zoek naar een digital camera voor het betere werk rond de 500. Mijn oog is gevallen op 2 type camera's: 1ste: Sony Cybershot DSC-V3 of Canon Powershot G6 2de : SONY Cyber-shot DSC-H1 of Canon Powershot S2 IS Ik weet dat het 2 verschillende types zijn, maar toch vind ik het moeilijk. Kan iemand mijCanon Powershot S2 IS.
Mvg, Vedi.
-
Heb je misschien ook een foto van avond op iso 200 en 400. Volgens reviews komt hij boven de iso 100 al slecht uit de bus. Zoom ziet er in tegenstelling tot andere reviews goed uit in iedergeval. In eerste instantie vindt ik olympus zijn voordeel dat er een microdrive in kan, en dan kun je tenminste wat foto's kwijt, en eventueel wat videobeelden (max 30 sec. dacht ik)
Comment
-
de powershot is ongetwijfeld de besteKijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John
Comment
-
Als je in de 12x zoom klasse gaat shoppen vergelijk zeker deze 3 camera's:
Sony DSC-H1
Canon S2IS
Panasonic FZ5
Persoonlijk denk ik dat de FZ5 de beste is qua autofocus en beeldkwaliteit (iets ruisiger maar wel meer detail). Als je persé een kantelbaar scherm wil moet je bij de S2 zijn en wil je goedkoop en iets tussen de vorige 2 dan zit je bij de Sony het beste... die staat maar 380 euro bij www.topvision.lu waar ik hem nu ook in bestelling staan heb.
Vergelijken met de 7070 zou ik niet meteen doen, die is eerder breedhoek gericht met z'n 27-110mm. Handig om een groot gebouw van nabij volledig in beeld te krijgen maar met 110mm kom je absoluut nergens als je iets in de verte erop wil krijgen... Zelf heb ik vorig jaar voor de 8080 gekozen maar wel met beide voorzetlenzen zodat ik een bereik heb van 22 tot 200mm, meestal voldoende maar soms onpraktisch door het moeten verwisselen van de voorzetlenzen. Ik mis nog iets meer tele bereik, een 300 mm zou leuker zijn.
Misschien ben je beter af met een ultrazoom camera voor het grote gestabiliseerde tele bereik en kies je een model die een groothoek-voorzetlens kan gebruiken. De Sony H1 heeft een voorzetlens om van 37mm naar een goede 25mm te gaan maar ik weet niet welke kwaliteit dat nog gaat geven (vignetting, onscherpe hoeken,...)
groeten,
wimSony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW
Comment
Comment