Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CANON S2 IS of panasonic fz5

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• CANON S2 IS of panasonic fz5

Ik ben aan het twijfelen tussen de twee modellen , allebei met een 12x zoom
    voor de canon vind ik nog geen reviews om wat meer te weten over de shutterlag, die is voor de panasonic ongeveer 0,1 sec.
    Is er iemand die ervaring heeft met één of beide toestellen?

mvgr Yves

Re: CANON S2 IS of panasonic fz5

Hier staat een test van de Canon S2:
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

Comment

Gewoon even googlen en alle informatie die je wilt is te vinden. Ik heb even snel een paar sites doorgenomen en ik zou 100 % zeker voor de Panasonic gaan.

Comment

Als ik van jou was zou ik naar de winkel stappen en beiden es vastnemen en uittesten. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben uiteindelijk (o.a daarvoor) voor de S2 gegaan, omdat de FZ5 gewoon niet goed in de hand lag (heb nogal grote handen). Dit is natuurlijk verschillend van persoon tot persoon...

Beiden zijn echter goeie cams in hun categorie (superzooms), dus een slechte keuze zal je zeker niet maken.

@Thedge, kan je me zeggen waarom je 100% zeker voor een Panasonic zou gaan, zoveel reviews en gebruikservaringen zijn er toch nog niet voor de S2 ?
        D7000 en wat glas

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Luad
          Als ik van jou was zou ik naar de winkel stappen en beiden es vastnemen en uittesten. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan en ben uiteindelijk (o.a daarvoor) voor de S2 gegaan, omdat de FZ5 gewoon niet goed in de hand lag (heb nogal grote handen). Dit is natuurlijk verschillend van persoon tot persoon...

Beiden zijn echter goeie cams in hun categorie (superzooms), dus een slechte keuze zal je zeker niet maken.

@Thedge, kan je me zeggen waarom je 100% zeker voor een Panasonic zou gaan, zoveel reviews en gebruikservaringen zijn er toch nog niet voor de S2 ?

Een beetje gelijk heb je wel, want heel veel reviews zijn er nog niet. Alleen die paar die er zijn stellen mij niet al tevreden. Kijk bijvoorbeeld maar eens op kieskeurig.nl. Er staan ook goede tussen, dus hecht er niet al teveel waarde aan.

Wellicht was mijn reactie iets te kort door de bocht. Daarnaast stelt iedereen andere eisen en was mijn oordeel ook op de verschillende specificaties gebaseerd. Van de Panasonic zijn meer reviews dus is het makkelijker een beter beeld te vormen en de emeste reacties zijn zeer positief.

Comment

ik zou zeker voor de s2 gaan, ik had de fz5 maar heb hem teruggedaan naar de winkel wegens focusproblemen, heb nu de s2 en vind die echt veel beter. Als ik een foto wil nemen in onze living focust hij zonder problemen, keer op keer, snel en geruisloos. Op dpreview zien de fz5 foto's er inderdaad een tikje beter uit, maar het verschil is miniem en je gaat het nooit merken op je prints. En als je 5x moet proberen vooraleer je een in-focus foto hebt is dat voordeel weg natuurlijk. De S2 voelt ook veel meer als een echte solide camera, de fz5 meer als een stukje plastiek (vergelijk alleen al maar het wieltje om de scene modes te kiezen). Bovendien is de S2 movie mode echt wel magistraal, hoewel dat voor mij bijzaak was.
            Eén raad: probeer ze allebei eens uit in de fnac of media markt, je zal wel snel een voorkeur ontwikkelen voor de ene of de andere.

Comment

Nog 2 besprekingen van S2 IS (stonden ook in deze topic):
              http://www.dpreview.com/reviews/canons2is/
              http://www.steves-digicams.com/2005_reviews/s2is.html

daarin haalt men ook de nieuwe Sony H1 aan ...
              Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology
              Mijn fotowebsite : www.filover.be

Comment

Toevallig ben ik eens gaan kijken naar het Canon forum op DPreview.com. Ik vond daar een thraed over S2 versus FZ5 en ook daar wordt de Panasonic kwalitatief iets hoger ingeschat door een meerderheid van de posters. Op zijn minst verbazend.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nete
                  Toevallig ben ik eens gaan kijken naar het Canon forum op DPreview.com. Ik vond daar een thraed over S2 versus FZ5 en ook daar wordt de Panasonic kwalitatief iets hoger ingeschat door een meerderheid van de posters. Op zijn minst verbazend.
                  Tja en toch wordt de S2 door de reviewers tot nu toe goed tot zeer goed bevonden (DPReview, DCResource, Steves Digicams...), dus zoooo slecht zal hij wel niet zijn zeker ? En met alle respect, maar het forum van DPreview is vaak ronduit lachwekkend, staat vol met postings van mensen die moord en brand schreeuwen omdat ze allerlei ingebeelde fouten bij hun toestel ontdekken....dit terwijl ze soms misschien beter es de manual zouden lezen alvorens te posten....Om dan van de pixelpeepers nog maar te zwijgen...

Zoals ik al eerder zei, zowel de FZ5 als de S2 zijn geen miskopen, beiden zijn goede camera's...persoonlijk vond ik de FZ5 te klein en te "fragiel" aanvoelen (kan het niet anders verwoorden), maar dat is slechts mijn (persoonlijke) mening. Voor jou is de FZ5 dan weer de betere van de twee, en iemand anders zal dan bv weer de Sony H1 verkiezen, smaken verschillen nu éénmaal...
                  D7000 en wat glas

Comment

ik moet als verkoper redelijk positief blijven over de camera's. beide zijn ze goed genoeg voor de markt. Mijn persoonlijke voorkeur gaat 100% naar de s2. voelt beter aan, snel met foto's maken en met de focus, draaibaar scherm is ook heel mooi. fz5 heeft als voordeel dat er een leica lens opzit..

Comment

Ik heb zonet de Canon S2 besteld bij geheugenkaart.be

wat voor mij de doorslag gaf tov andere 12 maal zooms, is onder andere het draaibaar scherm en de lange levenduurs van de baterijen +- 550 fotos met een setje tegen +- 240 bij de andere.
                      Kan ni wachten tot ik hem mag gaan afhalen
                      Resultaten volgen.
                      Last edited by Vedi.; 26 juni 2005, 23:12.
                      Canon Powershot S2 IS.
                      Mvg, Vedi.

Comment

Ik heb zelf de Panasonic FZ20. De FZ5 is daar een goedkopere en kleinere uitvoering van. Het Leica objectief bevalt perfect en daarom zou ik ook zeker voor de Panasonic kiezen.

Roy

Comment

Kan volgende opmerking plaatsen : afgelopen weekend hadden we het afro-latino festival in Opitter. De ideale plek dus voor een test : bereheet weer, nachtelijke escapades, belichting in de tent,...diverse omstandigheden dus.

Naast mijne S2 hadden we ook ne Kodak 7590 (die met 10*zoom) en ne Panasonic in de running.

a) Het schermpje van de mijne hield het best stand in de warme en scherpe zon.
                          b) de zoom is waanzinnig : vanuit de hoogtewerkers kon je haarscherpe foto's maken van de groepjes mensen die onder zaten. Zal ook wel te maken hebben met de IS image stabilizer.
                          c) snelheid van het toestel is indrukwekkend : heb er wel een Extreme III bijgekocht en die combinatie is zo snel als mijne oude analoge spiegelreflex. Hier stond ik dus echt versteld van !
                          d) het ligt heel lekker in de hand : op voorwaarde dat u geen kolenschuppen van handen heeft natuurlijk.
                          e) video overdag : 8.5/10 : prachtig beeld en geluid ! Bij het optreden van papi sanchez langs de boxen zit er wel een stevige kraak op van teveel decibels.
                          f) video 's nachts : wat korrel.
                          g) flits : heel stabiel en overzichtelijk binnen de 5m. Normaal dus.
                          h) knopjespositie : hier nog weinig mee gespeeld : heb alles op automatisch gezet om geen tijd te verliezen met prutsen tijdens de optredens : dat spelen is dus voor later

Conclusie : hebben gisteren samengezeten en de foto's bekeken : de S2 scoort beter dan de rest.

Ben er dus heel tevreden over : als ie het nu ook nog uithoudt op weg naar de Cho Oyu volgend jaar, dan ben ik verliefd
                          Canon 40D + 17-55 2.8 + 70-200 4.0 IS L
                          mountainbiken in nepal

Comment

Nog iets : dat schermpje dat kan draaien : WOW ! Dat is pas handig !!! Foto's zeer laag bij de grond of juist boven mijn hoofd : met dat schermpje draai je gewoon de camera in de gewenste positie en klaar :-)

Wel zo : als je de camera opjaagt bij een stevige zoom, dan is focussen wat trager. Maar ja, mijn testobject liep dan ook tussen het volk door en vrij snel. En ik had het toestel nog maar 2 uur Zal dus wel aan mij gelegen hebben.

Heb er 2 stellen Ansman 2500 batterijen bij : dat is dus SUPER kwaliteit he ! Eerste set : 400 foto's met flits en scherm bij Papi Sanchez en een 100 fotos op de wei zonder flits en zonder scherm. Op het moment dat ik met de knapste backingdame op de foto kon, stond er plots "vervang batterijen" Nog nooit zo snel naar mijne auto gelopen. Zo zie je maar dat een handige tas een belangrijke aankoop is
                            mountainbiken in nepal

Comment

Heb net de foto's binnengekregen van onze fotograaf : die heeft ne D70 en moet zeggen. Ben teleurgesteld....In mijne S2 Dat is dus waar ik zelf voor vreesde : heb altijd met goede analoge SLR's gewerkt en ben dat gewend. Dus nu komt mijne S2 gewoon tekort...Niet in daglicht, maar bij de optredens 's nachts. Dan gaat mijne ruis door het dak en die D70 blijft prachtig tot ISO1600. Maar goed, dat terzijde : er zit dan ook nog een aardig prijsverschil in, want hij had er een dikke F2.8 28-70mm lens
                              mountainbiken in nepal

Comment

Working...
                              X