Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

RAW + jpg op 350D

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• RAW + jpg op 350D

Ik heb me recentelijk een 350D aangeschaft, en wil graag in RAW gaan schieten. Nu lukt dat op zich prima als ik de camera op RAW instel; ik krijg dan een CR2 bestand. Echter, stel ik de camera in op RAW + jpg, dan krijg ik 2 identieke jpg bestanden van iedere foto die ik maak (ook even groot), maar geen CR2 bestand. Is dat normaal, of gaat er iets mis?

Misschien zie ik wel iets over het hoofd, maar dan hoor ik dat graag.
    Please don't tell me that's you in your avatar!

Re: RAW + jpg op 350D

raar
    ik krijg 1jpeg en 1 cr2

Comment

Ik dacht dat ik al ergens hetzelfde probleem heb gelezen, misschien even zoeken opt forum. Welke firmware staat erop ? Misschien dat de nieuwe dat probleem oplost.

Ikzelf heb ook nog probleem gehad daarmee...

Comment

Bij mij staat firmware update 1.0.2 erop. Misschien kan iemand die dit probleem niet heeft even zijn firmware versie doorgeven? (staat onderaan in het laatste tab van het hoofdmenu).

Comment

Ik heb de 1.0.1. staan, ik weet niet evenwel niet af het aan die firmware ligt of aan iets anders

Comment

Ik heb firmware v1.0.2, ook even geprobeerd de camera maakt dus 2 bestanden aan, eentje als .cr2 en eentje als .jpg, maar dat zie je niet terug via de verkenner, deze laat 2 jpg zien. Maar als je zoombrowser EX opstart en je gaat de foto's downloaden van je camera, kom je in de download scherm en daar zie je dus maar 1 bestand als .cr2 en linksboven in de hoek staat dan jpgraw en als je die bestand download zijn 't wel degelijk 2 bestanden, 1 in raw en 1 in jpg formaat. Hoop dat ik 't duidelijk heb uitgelegd....

Canon 550D/RS60-E3/Canon 70-300 DO IS/Canon 24-105 F4 IS/Sigma 150mm EX Macro/Sigma EF-500 DG ST

Comment

Ja, klopt helemaal (en voor mij in ieder geval heel duidelijk uitgelegd )

Maar, deze 2 bestanden zijn identiek in grootte (terwijl een RAW ofwel CR2 bestand toch zo'n 3 a 4 keer zo groot zou moeten zijn).

Maar, ik moet bekennen dat ik nog geen ZoomBrowser heb gebruikt (tot nu toe gebruikte ik RawShooter Essentials) en als ik ZoomBrowser heb geinstalleerd, kom ik hier zeker nog even op terug. Het blijft nl. hoe dan ook er vaag.

Comment

Ik heb inmiddels ZoomBrowser geinstalleerd, en nu worden de CR2-tjes idd wel getoond. Vreemd blijft het wel vind ik, maar belangrijker is dat het wel gewoon werkt.

Comment

Working...
                X