Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

beste merk camera's??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• beste merk camera's??

geachte heren

kan iemand mij vertellen wat nou het beste merk is voor een camera?
    Ik heb een week geleden een camera gekocht (Olympus mini digital S)
    maar toen ik ermee ging fotograveren kwam ik tot de conclusie dat de foto's
    niet zoveel kwaliteit hadden als wat ik ervan verwacht had....
    Deze camera kan ik nog omruilen, maar weet iemand welke camera ik nou het beste kan kopen voor een bedrag van €300,- zelf had ik de Sony DSC-W5 in gedachten, maar ik heb geen idee of die camera's van Sony wel goed zijn...
    Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen

Hier zijn de links van beide camera's:

http://www.dewinkel.nl/pd-1859873683.htm?defaultVariants=search0_EQ_beige_AN D_{EOL}&categoryId=15

Re: beste merk camera's??

Oorspronkelijk geplaatst door Edsco
    geachte heren
    Je vergeet de dames

Volgens mij is er niet zoiets als het beste merk camera. Wat wel kan gebeuren is dat de camera niet voldoet aan je verwachtingen. Dat kan bij ieder merk gebeuren.

Wat ook heel erg meespeelt is je ervaring met fotografie in het algemeen en digitale fotografie in het bijzonder. Het is een kunst die je moet leren beheersen. Kan niet inschatten hoeveel ervaring je hebt, maar het is uiteindelijk de fotograaf die de foto maakt.

Post eens een foto met EXIF, dan kunnen we eens kijken wat er mis is.
    Groeten,

Albert Jan

Website AJH
    lidnummer: BD0371NL

Comment

Elk merk heeft zijn toppers en zijn minder goede modellen, maar spijtig genoeg komt dat maar naar boven na een jaar in de handel te zijn of zo.
      Daarom is het goed ook naar het model te kijken, en te overwegen wat je het belangrijkst vindt bij een camera. Een leuke hulp is
      Tech Talk - Discuss PC Hardware, Software, Internet and Other Technology

Groetjes,
      Patric.

PS: de DSC-H5 schijnt erg goed te zijn, ikzelf twijfel tussen de 5 mp en de 7 mp (DSC-H7). Over een drietal weken is er op Dpreview een test van de 7 megapixel.
      http://users.telenet.be/patric/

Comment

Ik vergat nog te vragen of er nou veel verschil zit tussen een camera van
        4 megapixels of 5 megapixels? ik zag namelijk veel "dure" camera's die maar 4 megapixels hadden vandaar deze vraag.

Bedankt voor de snelle reactie.

Comment

Als je niet van plan bent om op A4 af te drukken, is er weinig vesrchil tussen 4 of 5 MP. Wel is het zo dat als de sensors even groot zijn, die van 5MP meer ruis zal vertonen..

Met vriendelijke groeten,
          Stijn
          about.me/stijnv

Comment

Megapixels moet je je niet blind op staren. Een goede lens is 100x belangrijker als een megapixeltje extra. Je kan een 7 megapixel sensor achter een waardeloze lens zetten en je foto's zullen ook waardeloos zijn. Verschil tussen 4 en 5 megapixel is er natuurlijk wel, er zijn echter andere zaken die IMHO veel belangrijker zijn.

Ik vergat nog te vragen of er nou veel verschil zit tussen een camera van
            4 megapixels of 5 megapixels? ik zag namelijk veel "dure" camera's die maar 4 megapixels hadden vandaar deze vraag.

Bedankt voor de snelle reactie.

Comment

Beste Camera ? Zonder twijfel een Nikosonycanolympus ! ! !
              Qui multa scit, parum patientiae habet

Comment

Canon ixus reekske
                Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                http://www.racenews.be

Comment

beste besaat niet maar mischien kan onderstaande link U helpen

daVinci
                  www.pbase.com/davinci/ die spijtig genoeg niet meer ge-update wordt (tijd ....)

Comment

Ho Ho Ho mensen.... ik ben echt een groentje als het om fotografie gaat, zouden jullie kunnen uitleggen wat er wordt bedoeld met IMHO en wat is
                    nou een sensor??

Dit is de camera die ik op het oog heb:
                    dan kunnen jullie mij misschien vertellen
                    of dit wel een aardig camera'tje is....

Sony Cybershot DSC W5

Features:
                    • Effective 5.1 Mega Pixels (1/1.8" Gross 5.3 Mega Pixel Super HAD CCD)
                    • 3x Optical Zoom (6x Precision Digital Zoom)
                    • Smart Zoom (12x Shooting in VGA)
                    • Carl Zeiss Vario-Tessar
                    • F2.8-5.2, 38-114mm (35mm conversion)
                    • 2.5" LCD (115K dots) / OVF
                    • Real Imaging Processor
                    • 32MB Internal Memory
                    • MPEG Movie VX (Standard / Fine)
                    • Hi-Speed USB (USB 2.0)
                    • PictBridge (USB Direct Print)
                    • Auto/ P Auto/ Manual exposure
                    • SCN 7 modes (Twilight/ Twilight portrait/ Landscape/ Soft snap/ Candle/ Snow/ Beach)
                    • Multi-point AF (5 frames) (Auto)
                    • 16 shots index
                    • MS / MS PRO
                    • Conversion lens ready
                    • Using NiMH(2100mAh) 420 shots / Using NiMH(2500mAh) 480 shots / Using Alkaline 100 shots
                    Bedankt voor de reacties!!!

Comment

• 2.5" LCD (115K dots) / OVF
                      Scherm lijkt me niet geweldig, ik heb 118k dots op slechts 2" + extra helder scherm, de rest lijkt me wel prima (al zijn memory sticks niet mijn favoriete memory cards)
                      about.me/stijnv

Comment

Ho Ho Ho mensen.... ik ben echt een groentje als het om fotografie gaat, zouden jullie kunnen uitleggen wat er wordt bedoeld met IMHO en wat is
                        nou een sensor??
                        IMHO : In My Humble Opinion
                        een sensor is dat deeltje in een digitale camera dat het licht opvangt
                        Dit opgevangen licht word door een hoop electronica omgevormd tot een digitale foto op het geheugenkaartje. Dit is wat simpel uitgelegd...
                        (misschien best te vergelijken met het filmrolletje in een analoge camera)

Ik ben begonnen met een sony cybershot P71 (dit model wordt niet meer gemaakt, is vervangen door P73 dacht ik) Eigenlijk was dit een goed cameraatje maar ik wou een stapje verder gaan en heb ik een D70 gekocht.

Comment

Ik zou deze A95 nemen als ik van U was en dat zullen er hier veel beamen
                          http://www.dewinkel.nl/pd1107865368.htm?categoryId=5
                          geachte heren

kan iemand mij vertellen wat nou het beste merk is voor een camera?
                          Ik heb een week geleden een camera gekocht (Olympus mini digital S)
                          maar toen ik ermee ging fotograveren kwam ik tot de conclusie dat de foto's
                          niet zoveel kwaliteit hadden als wat ik ervan verwacht had....
                          Deze camera kan ik nog omruilen, maar weet iemand welke camera ik nou het beste kan kopen voor een bedrag van €300,- zelf had ik de Sony DSC-W5 in gedachten, maar ik heb geen idee of die camera's van Sony wel goed zijn...
                          Ik hoop dat iemand mij een beetje op weg kan helpen

Hier zijn de links van beide camera's:

http://www.dewinkel.nl/pd-1859873683.htm?defaultVariants=search0_EQ_beige_AN D_{EOL}&categoryId=15
                          Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Loodgieterke
                            Ik zou deze A95 nemen als ik van U was en dat zullen er hier veel beamen
                            http://www.dewinkel.nl/pd1107865368.htm?categoryId=5
                            Oeps... ze zijn daar wel de juiste foto vergeten bijzetten

Comment

nou een sensor??
                              Als je zo groen bent dat je niet weet wat bvb een sensor is, dan raad ik je toch aan eens een foto te posten zoals AJH voorstelt, zodat mensen met ervaring kunnen bepalen wat er verkeerd is aan bepaalde foto's. Het kan evengoed aan de handeling liggen, IMHO.
                              The bitterness of cheap quality remains, long after the sweetness of low price has gone.
                              Fuji XT-2 + .......

Comment

Working...
                              X