Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

2de hands olympus E10

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• 2de hands olympus E10

Ik heb de kans om een olympus E10 tekopen,deze set bestaat uit: Olympus Spiegelreflex camera E-10
    Objectief: 9-36mm(equevaluent 35-140mm, 2,0-2,4)
    Originele Olympus Software
    USB-kabel
    Draagriem
    Videokabel
    Handleiding
    AC-Adapter.
    2 batterij packs (8 x AA Ni-MH)
    CF card 128M
    + 3 lenzen
    TCON-14B, WCON-08B ,WCON-08B
    Mijn vraag is wat mag ik daar voor geven
    Heb vroeger veel gewerkt met een gewone spiegelreflex en wil nu eens proberen een dslr

Re: 2de hands olympus E10

Ni veel aan geven, ik zou zeggen Max 250 Euro!

MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

Comment

Ik zou iets meer durven geven, maar dan moet de camera wel in perfecte staat zijn...

De TCON-14B & WCON-08B zijn zeer goede voorzetlenzen en zijn ook hun geld waard.

Kijk zeker eens naar het aantal foto's genomen met deze camera... Check of deze de laatste firmware heeft: http://davidweikel.com/E20_Page/Firmware/version.shtml

Als je vroeger met Canon werkte, misschien beter eens uitkijken naar een tweedehands Canon D30, deze zal je niet veel meer kosten, maar je kan wel lenzen en dergelijke hergebruiken...
      Nikon D300 & een beetje glas...
      Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Dus als ik er 320 voor betaald doe ik een slechte zaak of niet .
        Heb er al een paar zien staat op het net en die vragen rond de 400€

Comment

als je +/- 200 euro oplegt koop je "echte" dslr 2é hands welke toch heel wat meer mogelijkheden heeft en betere high-iso resultaten.hangt er dus ook beetje van af of je nog lenzen hebt

Comment

Wat bedoeld je met een "echte dslr "is die E10 dan gene echte,heb altijd gehoord da dat gene slechte is .Wel wat oud maar als hij in goede staat is maakt da ni veel uit of ben ik verkeerd ingelicht en 200€ meer is ook al en de lenzen die ik nog heb zijn al zeer oud en niet bruikbaar voor een dslr.

Comment

Heb vroeger nog de E-10 gehad voor mijn Nikon D70 en was zeker een goede camera...

Echter, de lens is een vaste 35-140mm en de TCON & WCON zijn eigenlijk maar add-on lenzen en dat is een beetje behelpen...

Grootste nadeel waarom ik de E-10 wegdeed: focus in het donker !!!
              Deze focuste totaal niet, of veelal verkeerd... Ook de wegschrijfsnelheid was niet om naar huis te schrijven. (Maar een buffer van 4 foto's) Dus wachten tussen shots was niet ongewoon.

Positief: Zeer goede fotokwaliteit, gebouwd als een tank !!!

Dus wat mij betreft, als je kan leven met de nadelen een goede keuze...

Anders zoals ik reeds zei: uitkijken naar een Canon D30!

Zeker eens op google rondzoeken, er zijn honderden sites over de E-10 geschreven!!!
              Nikon D300 & een beetje glas...
              Iets kleiners als carry everywhere

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door klada
                Wat bedoeld je met een "echte dslr "is die E10 dan gene echte?
                Je kijk via een prisma door de lens (en niet via een opklapbare spiegel, zoals bij een DSLR).........

De voorzetlenzen zijn van zeer goede kwaliteit; iso320 is zo'n beetje iso1600 bij een D30.

De prijs van dit alles ligt zo rond de 350-400 Euro..... 320 euro is geen slechte deal m.i.

mvg,
                Z900
                Canon 80D+1DMII 50MK1/70-200 2.8/400 5.6 // Sigma 15FE/50-500 // Tamron AF SP 90 2.8/28-75 2.8 Di // Kenko AF Pro 300 1,4x TC

Comment

gemengde gevoelens .. heb zelf ook met een E10 gewerkt .. was een goede camera, maar is nogal ruisgevoelig boven de ISO 80. maar het lichtsterke (niet verwisselbare objectief) maakt veel goed. Omdat je met een vast objectief zit, recupereer je geen deel van je investering als je een nieuwe body koopt. De voorzetlenzen kan je bv. wel ook nog goed gebruiken op een 20mm prime om zo een kwalitatieve lichtsterke maar spotgoedkope breedhoek te bekomen.

koop je een "echte" DSLR met verwisselbare optiek zal je wel ook het budget van goed lichtsterk glas moeten meerekenen. je zal dus meer dan 200 euro moeten kunnen opleggen voor een adere DSLR. Als je toevallig nog een FL40 flash kan op de kop tikken zou ik dit zeker doen met een E10 of E20. BTW, je hebt een flits-synchro tot 1/640 .. en samen met je lage ISO 80 best leuk in de open zon

voor 250 (zoals hoger voorgesteld) zou ik hem direct kopen als vakantiecamera naast m'n andere DSLR. Hij ligt goed in de hand, bedient zicht heel intuitief. Ik twijfel of je hem voor 250 kan vinden.

Comment

250 euro voor E10

de mijne is te koop aan 250 euro
                    resultaat ter plekke te bekijken
                    prachtig toestel maar voor mij professioneel soms niet snel genoeg
                    0476 779747
                    nieuwprijs was 2500 euro!
                    http://www.stich.be

Comment

E10, goe toestel!! dslr is wel beter, maar het is zoals goed beter best, deze is goed. voor die prijs ben je nooit gezien.
                      nadelen? ruis, maar relativeer dat, traagheid, het is geen snel toestel, af in donker, probeer een fl40 flistser erbij te kopen, lost heel veel op.
                      voordelen? build like tank, enorm goede lens, nu de prijs natuurlijk, 2 mediaslots.
                      ik zou het doen voor een 300€, als je niet verder wil investeren.
                      volgende stap is een d30, met een 28-135 of zo; maar je komt al duurder met alleen de lens!!

Comment

Hier nog een E10 te koop. Toestel is in goede staat. Geen extra lenzen erbij. Er zit vanaf het begin een filter op, dus de lens is absoluut onbeschadigd!

Voor 200 euro is hij de uwe.

Stuur maar een berichtje als er interesse is.

Perry
                        Nikon D70S - Sigma 18-200

Comment

Working...
                        X