Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Te duur??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Te duur??

Ik kan een nieuwe canon D30 kopen bij een fotzaak voor €550,00 alleen voor de body met 1 jaar garantie. Verder zitten er de staandaard toebehoren bij zoals riem, acculader, software......
    Is dit te duur aangezien ze tweedehands tussen de €300 en €350 worden aangeboden????
    Groeten,
    Peerke

Re: Te duur??

Bij konijn kan je een 300D refurbished krijgen voor €549

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mmg
      Bij konijn kan je een 300D refurbished krijgen voor €549
      'refurbished' ... das rommel dat ze geprobeert hebben te maken. k'nijn verkoopt aan mij niks meer, vroeger stond dat niet op hun site maar toen verkochten ze die dingen wel gewoon 'als nieuw'

bovendien kan je een D30 niet met een 300D vergelijken. Ik zou het niet doen, veels te duur. Weet niet wat een 10D gaat of evt een 2° hands 300D (die gaat iig minder dan 500€)
      --
      Play Drakensang - a free online mmorpg

Comment

Je kan beter verder zoeken naar een 10D of 300D
        of naar een D60 ...
        Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
        Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door peerke
          Ik kan een nieuwe canon D30 kopen bij een fotzaak voor €550,00 alleen voor de body met 1 jaar garantie. Verder zitten er de staandaard toebehoren bij zoals riem, acculader, software......
          Is dit te duur aangezien ze tweedehands tussen de €300 en €350 worden aangeboden????
          Canon D30 is vervangen door D60 begin 2002: http://www.dpreview.com/news/0202/02...anoneosd60.asp

Erg nieuw zal deze D30 dus niet meer zijn.

Ik raad u aan om nieuw of tweedehands een 6 MP DSLR te kopen. Keuze genoeg.

Jan.

Comment

Het zou natuurlijk kunnen zijn dat die fotozaak er nog eentje heeft staan uit een oude stock; want 1 jaar garantie geef je gewoon niet op een toestel van x jaar oud. Ik herinner me dat AC-foto (Keulen) nog nieuwe D30's verkocht toen de 10D al uit was.

Nou, wat de prijs betreft... Als ie echt nieuw is, dan lijkt me 500 € echt wel op het randje. Vergelijk deze camera echter niet met een 300D en zelfs niet met een 10D. In sommige opzichten is de D30 een interessanter toestel (bijzonder accurate autofocus om maar iets te zeggen); in andere opzichten (vooral snelheid) wordt hij uiteraard volledig overklast door de recentere toestellen.

Maar ja, wat vraag je er nog voor he? Ik kon een paar jaar geleden m'n D30, derdehands met gebruikssporen (maar nog 100% tiptop in orde) verkopen voor 450 €, maar ben heel gelukkig dat ik het niet heb gedaan.

De D30 is alvast nog altijd een bijzonder goede DSLR; volledig functioneel mits je geen heel gekke verwachtingen hebt (zoals bvb. sportfotografie).

Volgende week (hopelijk) haal ik m'n 1D MKII en verkoop ik.... m'n 10D en niet m'n geliefde D30. Tja, er is iets wat me aantrekt in die camera en in de foto's die ik ermee weet te produceren. 't Zal allemaal wel subjectief en sentimenteel zijn.
            Canon 1D Mark II; flitsers en het nodige gLasservies...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
              'refurbished' ... das rommel dat ze geprobeert hebben te maken. k'nijn verkoopt aan mij niks meer, vroeger stond dat niet op hun site maar toen verkochten ze die dingen wel gewoon 'als nieuw'

bovendien kan je een D30 niet met een 300D vergelijken. Ik zou het niet doen, veels te duur. Weet niet wat een 10D gaat of evt een 2° hands 300D (die gaat iig minder dan 500€)
              Is dit echt zo? Ik heb daar enkele spullen gekocht en was er toch tevreden van. Ik wil niet zeggen dat ik je niet geloof, maar heb je hier bewijs van?

Comment

er wordt nu wel gezegd dat €550 te duur is maar bij aangeboden hier op het forum staat er een voor €450.
                Dus volgens mij is de prijs van €550 nog niet zo slecht voor een nieuwe camera als ik kijk dat er €450 wordt gevraagd voor een tweedehands.

voor de professionele gebruikers zou dit wel eens zeer interessant kunnen zijn professionele fotocamera van CANON, type EOS D30 compleet met zoomlens van CANON, type EF 70-200mm 1:2,8 flits, fabr. SPEEDLINE, type 550 EX, software, batterijlader, 3 div. statieven, PVC http://www.dpreview.com/reviews/canond30/
                Groeten,
                Peerke

Comment

er wordt nu wel gezegd dat €550 te duur is maar bij aangeboden hier op het forum staat er een voor €450.
                  Dus volgens mij is de prijs van €550 nog niet zo slecht voor een nieuwe camera als ik kijk dat er €450 wordt gevraagd voor een tweedehands.

http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=79174
                  euh, peerke, kijk eens naar de andere prijzen in die topic:

een 550EX voor 500 euro. Dat is bijna 100 euro MEER dan de NIEUWprijs van de OPVOLGER van de 550ex...

maw, dat zijn geen normale prijzen, en dat weet die verkoper ook, alleen werkt hij in opdracht van iemand

Comment

Hoe kan een fototoestel van 3 jaar oud nu nieuw zijn ?

Maar als je niet graag tweedehands koopt zonder garantie dan zal je inderdaad 550 euro moeten uitgeven voor tweedehands met garantie.

Jan.

Comment

Working...
                    X