Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

fografie beginneling/nieuw op het forum

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• fografie beginneling/nieuw op het forum

Hallo,

Ik ben redelijk nieuw in de fotografie, heb wel al duizenden foto's gemaakt met mijn oude trouwe digital Ixus maar ik wil nu iets meer.

Het is me duidelijk dat ik met een DSLR de meeste mogelijkheden ga hebben.
    Alleen is heel het verhaal met de lenzen me nog niet helemaal duidelijk.

Momenteel heb ik (min of meer) besloten om een 350D te gaan kopen bij Grobet. De prijs is daar niet de goedkoopste maar je krijgt er wel een GB CF bij (street value een 80 eur).
    Ik ben ook van plan om er gewoon de kitlens bij te nemen en daar wat mee te experimenteren. Later, als ik wat meer ervaring heb, zal ik dan wel besluiten welke lenzen ik er moet bijkopen.

Maar nog 1 twijfel geval : ze hebben ook een aanbieden waarbij ze voor 250 eur er een EF-90-300 (4.5-5.6) bijdoen.
    Zou dit een goed idee zijn om als beginner erbij te nemen ?
    Of is dit helemaal geen goed idee en kan ik beter zoals hier boven doen ?

Qua budget zou ik graag onder de 1300 eur blijven.
    Wat ik juist met de camera wil doen weet ik nog niet juist (ik ben een echte beginneling dus).

Alvast bedankt voor de hulp,
    Greg
    As I look back over my life I am struck by postcards ... ruined snap shots ... faded posters of a time, I can't recall. James Douglas Morrison
    like.no.other

Re: fografie beginneling/nieuw op het forum

Ik zou het niet doen, denk ik.
    Nu al dat bedrag uitgeven, zonder dat je weet het nodig te hebben.

Experimenteer wat met de kitlens en kijk rustig uit achteraf.

Leer eerst je toestel grondig kennen.

hesy.be
    BD0319BE

Comment

In ieder geval welkom

Maar je vraag is moeilijk te beantwoorden als je zelf nog niet weet wat je met je toestel wil gaan doen...