Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Waarde Minolta Z2?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Waarde Minolta Z2?

    Ik spaar momenteel voor een 20D met grip en door mijn vakantiejob komt die weer al iets dichter, samen met m'n 300D zou ik dan zeker moeten kunnen rondkomen
    Momenteel heb ik nog mijn Konica Minolta Dimage Z2 liggen die ik gelukkig nog had vorige maand toen m'n 300D moest hersteld worden.M
    Nu is een kennis misschien geinteresseerd in mijne Z2, en daar ik eind 2005 of begin 2006 waarschijnlijk de 20D zal kunnen kopen (alle tis te hopen e) zou ik die Z2 toch niet veel meer gebruiken.
    Nu is mijn vraag, wat kan ik daar in godsnaam nog voor vragen? Gekocht in juni 2004 bij topfoto.de.
    Ik heb de prijzen gezien van de Z3, Z5 en Z20. Die zijn niet veel duurder dan toen de Z2 uitkwam en ik die kocht, en die nieuwe zijn toch stukken beter. Wat is de mijne nu nog waard?
    Equine & Dance photography by Stefaan Ellebaut website | Facebook
    Focaldesign

  • #2
    Re: Waarde Minolta Z2?

    Ik zou het niet weten, maar reken er niet op dat je er nog veel voor zult krijgen. Topcamera's die twee jaar geleden nog 1100 euro kosten gaan er tweedehands soms voor 250 euro uit.

    Ik denk dat als je als vraagprijs 40 procent neemt van de nieuwprijs, je kans hebt dat er iemand geïnteresseerd is. Maar zoals je al zei, de nieuwe camera's zijn vaak beter en hebben een lagere introdutieprijs als de Z2.

    Het lijkt wel of de digitale fotografie last heeft, van waar de computers destijds ook veel last hadden. Het gaat steeds beter, sneller en mensen willen het nieuwste van het nieuwste. Totdat de markt wat stabiliseert en de ontwikkeling ook, zullen de prijzen zo blijven dalen. Jammer voor de mensen die hun spullen tweedehands willen verkopen. Het is echt niet waardevast.

    Comment

    Working...
    X