Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus Evolt 300

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus Evolt 300

    Een aantal threads terug vroeg iemand naar de olympus evolt 300. Ik heb deze camera nu 2 weken in bezit. Ik moet zeggen dat ik vaak nog op de automatische piloot ga en de scene-mode. Ik ben echter niet ontevrede over het resultaat. Sommige plaatjes op de site heb ik wel nabewerkt. Tegenwoordig houd ik van duidelijke kleuren, dus ff wat meer kleur gegeven in PSP 9 (de uilen en de kat, zonsondergang is een stand op de camera. Voor geïnteresseerden...

    Fotomuur

    Groetjes,
    Bart
    Last edited by BartK; 27 juni 2005, 20:17. Reden: typefout

  • #2
    Re: Olympus Evolt 300

    Hoi Bart,

    Ben inderdaad degende die enkele weken geleden een vraag stelde over de E300. Vindt het inderdaad een mooie camera welke voor een nette prijs wordt aangeboden. Ook in de reviews komt hij goed naar voren.
    Heb je hem on-line gekocht of bij een "gewone" fotozaak? En welke lenzen heb je erbij gekocht?

    Sz
    Surfzeeuw
    Panasonic G3

    Comment


    • #3
      Re: Olympus Evolt 300

      De camera heb ik gekocht bij een "echte" fotograaf. Ik had ooit de nikon coolpix 5700 gekocht bij camera-express. En daar had ik zo'n spijt van. Dus heb ik hem gekocht in Oostburg bij een fotoplus zaak voor €998,-

      Wat zat er bij:

      De body met toebehoren,
      De Zuiko Digital 14-45mm f3.5-5.6 kitlens (let op *2 dus 28-90)
      De Zuiko Digital 40-150mm f3.5-4.5 telelens.
      Een sandisk 1GB uitra II compact flash kaart

      Dan kreeg ik erbij: 2 uv filters te bescherming en een filter +3 om macro opnames te kunnen maken (vond ik wel heel aardig)

      Dus voor €998,- echt startklaar. De camera maakt op de automatische piloot en de scene modus mooie plaatjes. Wat ik zo gaaf vind is dat je de beelden echt kunt isoleren van de achtergrond dat kan met prosumer camera's toch minder goed.

      Over de ruis, tja ik kan het niet vergelijken met andere camera's, maar wel met mijn prosumer en ik vind het beeld echt beter. Nu fotografeer ik bijna nooit op 800 Iso maar wel op 400. Dat geeft mooie plaatjes hoor. Ik ben er echt tevreden mee.

      Wat vond je van de foto's?

      Comment


      • #4
        Re: Olympus Evolt 300

        Oorspronkelijk geplaatst door BartK
        De camera heb ik gekocht bij een "echte" fotograaf. Ik had ooit de nikon coolpix 5700 gekocht bij camera-express. En daar had ik zo'n spijt van. Dus heb ik hem gekocht in Oostburg bij een fotoplus zaak voor €998,-

        Wat zat er bij:

        De body met toebehoren,
        De Zuiko Digital 14-45mm f3.5-5.6 kitlens (let op *2 dus 28-90)
        De Zuiko Digital 40-150mm f3.5-4.5 telelens.
        Een sandisk 1GB uitra II compact flash kaart

        Dan kreeg ik erbij: 2 uv filters te bescherming en een filter +3 om macro opnames te kunnen maken (vond ik wel heel aardig)

        Dus voor €998,- echt startklaar. De camera maakt op de automatische piloot en de scene modus mooie plaatjes. Wat ik zo gaaf vind is dat je de beelden echt kunt isoleren van de achtergrond dat kan met prosumer camera's toch minder goed.

        Over de ruis, tja ik kan het niet vergelijken met andere camera's, maar wel met mijn prosumer en ik vind het beeld echt beter. Nu fotografeer ik bijna nooit op 800 Iso maar wel op 400. Dat geeft mooie plaatjes hoor. Ik ben er echt tevreden mee.

        Wat vond je van de foto's?
        Het isoleren is denk ik erg afhankelijk van welke type camera je hebt en welk diafragma je gebruikt. Is ook met een redelijke prosumer goed te doen hoor, mits juiste stand ingesteld (portret, of natuurlijk a priority).
        Fotografeer zelf ook vrijwel alijd op zo laag mogelijke iso omdat dit beste resultaten geeft.

        Prijs is inderdaad niet onredelijk, zal vast wel ergens goedkoper kunnen maar je hebt wel een complete set zoals je zelf al schrijft (geheugenkaartje, filters).
        Kom zelf ook uit Zeeland dus inderdaad misschien toch maar eens keertje klangs Middelburg rijden.

        Foto's zijn inderdaaad mooi, maar weet niet of alles van de E300 komt?

        Sz
        Surfzeeuw
        Panasonic G3

        Comment


        • #5
          Re: Olympus Evolt 300

          Ik heb met de Sony f828 gefotografeerd en daar kreeg ik niet het scherpte diepte effect mee, zoals met de Olympus. Het was wel wat onscherper maar niet echt vaag. Ik schiet trouwens het meeste met de tele. Ik ben toch meer een close-up schieter geloof ik maar goed.

          Deze camera heb ik gekocht in Oostburg, niet in Middelnurg, bij foto Rob en vandaag ben ik de foto's gaan halen. Ps aardige man, kreeg de foto's gratis mee, had er dik 20 besteld en een waardebon voor 10. Geweldig, op beeldcherm vind ik altijd wel leuk en aardig maar hoe is de afdruk hè. Nou echt mooi gewoon. En dat alleen nog maar met de scene modes.....

          Ik wil nu langzamerhand steeds meer met de hand gaan instellen.

          Alle foto's uit de map bart zet met de E300 genomen. De map Tineke is gevuld met foto's gemaakt met de dimage 7i van minolta. In zijn tijd een topcamera. Dan zie je dat de fotograaf de foto's maakt en de camera een hulpstuk is. Want ondanks zijn beperkingen weet mijn vrouw hier toch prachtige foto's mee te maken.

          Groetjes,
          Bart

          Comment

          Working...
          X