Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke digitale spiegelreflex??

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• welke digitale spiegelreflex??

ik heb momenteel een nikon coolpix 5700, met een optische zoom van 8X,wat ik zeer interessant vind.

Ikzel ken niet zoveel van lenzen, en ik ben ook maar een amateur. Maar als amateur heb ik graag goed materiaal, en ik zou mij graag een spiegelreflex aanschaffen.

Ik zou graag bij nikon blijven, maar indien u een andere mening hebt, laat ze mij gerust weten.

Kan u mij wat uitleg geven over een lens die overeenkomt met de lens die nu op mijn coolpix zit.

Welk toestel kan u mij aanraden, en welke lens pas hier goed bij, om toch dezelfde capaciteiten te hebben als mijn coolpix 5700. Ik ben dus wel een amateur, maar ik neem toch veel foto's die te maken hebben met sport, vandaar ook mijn keuze voor een spiegelreflex.

met dank op voorhand voor uw meningen...

nonkelwim

Re: welke digitale spiegelreflex??

je kan toch wel effe searche, staat zat info.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

Comment

de D70 he, das een hele goeie.

ma een dslr kopen om er dan een trage lens op te zetten... das ook nie de bedoeling.

wat is het budget??

d70+18-70 lens kost 869 euro

voor tele zou ik es kijken naar 80-200 van nikkor of de 70-200 van sigma dat zijn snelle lenzen (f2.8) en redelijk qua prijs 900 euro

als het budget het toelaat dan raad ik natuurlijk de 70-200vr nikkro aan. 1569 euro enorm snel en mooie kleuren, scherpte, alles...

als je een dslr wil hebben om dan niet van lenzen te willen wisselen blijf dan bij de compact ge gaat daar minder geld aanuit geven en meer aan hebben. de kracht van een dslr is wisselen van lenzen. voor reizen en wandelingen kan je een 18-200 nemen maar eigenlijk doet je lens dan afbreuk op de kracht van je dslr, ik gebruik de 18-200 enkel voor op reis, en dan nog, waar ik niet moet zal ik het zeker niet doen, maar sioms kan je niet anders.

denk ook al es aan een flits want de ingebouwde flitskes stellen niet veel voor.

dus dslr is een dure grap zenne, of ge moet onder zijn capaciteiten blijven.
      flits sb600= een 259 euro

best ga je ook in combi packet kopen bvb

Nikon D70s + Nikon 18-70/3,5-4,5 AF-S G DX IF-ED Nikkor + SanDisk 1024MB (1GB) Ultra II CompactFlash-Speicherkarte (60x) + SB-600 Speedlite Blitzgerät
      is wel een d70S dan. denk niet dat ze die nog in de d70 pakketen verkopen.

prijzen komen van www.topfoto.de

Comment

Om een lens te kopen die over de volle lijn over een 2.8f beschikt en een van 28 tot een kleine 300 mm lijkt mij bijna onmogelijk. Je zal het dus in stappen ( verschillende lenzen ) moeten doen. Je kan een 28/70 f2.8 ( 1390€ ) en dan een 70/200 f2.8 ( 1600€ ) nemen, dan heb je over de vollelijn f2.8. ( totaal 3000€ zonder toestel )
        Ik hoop dat je een redelijke spaarrekening hebt en genoeg overtuigingskracht om de vrouw te overhalen dat je deze lenzen echt wel nodig hebt.

Dat is nu net het voordeel van die prosummers die hebben alles in één lens en dat aan f2.8.
        Ze kunnen die lenzen van een prosummer zo bouwen door dat ze gebruik maken van een kleine ccd ( die dan weer voor ruis zorgt in donkere omstandigheden ).
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

Comment

...Dat is nu net het voordeel van die prosummers die hebben alles in één lens en dat aan f2.8. Ze kunnen die lenzen van een prosummer zo bouwen door dat ze gebruik maken van een kleine ccd ( die dan weer voor ruis zorgt in donkere omstandigheden ).
          Kleine correctie: De lenzen van bijna alle compacte cams beginnen wel (soms) bij 2.8, maar daar wordt ook 2.8-x.y aangegeven. Voorbeeld: De hier eerder genoemde 5700 heeft over het zoombereik F2.8 t/m F4.2

Zodat potentiele kopers straks niet gaat denken dat compacte cams over het gehele zoombereik een vaste lichtsterkte hebben

Vragen voor nonkelwim zijn:
          - waarom wil je een spiegelreflex?
          - waarom wil je bij nikon blijven?

Als je deze vragen hebt beantwoord, weet je denk ik ook welke cam je zou willen aanschaffen...

Comment

Heeft Wim wel een lens nodig met een maximum opening van 2,8??? Als er een beetje flinke zon staat zit je met ISO 400 en f8,0 ook al snel aan minimaal 1/2000sec sluitertijd, kort zat om wat dan ook te bevriezen. Je DOF is bij een spiegelreflex zowieso al kleiner dus daarom hoef je het ook al niet te doen. Het enige waarom je een dure lens zou aanschaffen is de snelheid van de AF.

Ook met de goedkopere lenzen kun je al een heel stuk betere resultaten halen als met een prosumer (IMHO). Zeker als je gaat voor meerdere lensen en dus wegblijft van de 'megazoom' lenzen (zoals 28-300).

Maar inderdaad zoals Erik al zei, waarom een spiegelreflex? Ken je alle voordelen al? De nadelen wellicht? En waarom bij Nikon blijven?

Comment

Waarom een spiegelreflex heeft ie al gezegd he : omwille van veel sportfoto's. En laat ons eerlijk zijn ik kan hem niet echt ongelijk geven. Zal toch beter gaan dan met zijn 5700.

Waarom enkel Nikon: tja??? Maar dat is bij veel mensen zo eenmaal ze een bepaald merk hebben blijven ze erbij. Of dat nu de beste keuze voor hen is of niet.

Maar vermits Nikon heb je niet veel keuze he: D70 dus of je budget moest een D2x aankunnen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                Waarom een spiegelreflex heeft ie al gezegd he : omwille van veel sportfoto's. En laat ons eerlijk zijn ik kan hem niet echt ongelijk geven. Zal toch beter gaan dan met zijn 5700.

Waarom enkel Nikon: tja??? Maar dat is bij veel mensen zo eenmaal ze een bepaald merk hebben blijven ze erbij. Of dat nu de beste keuze voor hen is of niet.

Maar vermits Nikon heb je niet veel keuze he: D70 dus of je budget moest een D2x aankunnen.
                er is nu toch ook een D50 ? alhoewel ik die prijs/kwaliteit niet zo zo vind .
                http://www.dullaert.net

Comment

ma een dslr kopen om er dan een trage lens op te zetten... das ook nie de bedoeling.
                  De bedoeling kan wel zijn: de traagheid van een prosumer vermijden. En dan bedoel ik vooral de tijd tussen 2 opnamen.
                  Dit was voormij alleszins doorslaggevend (soms meer dan 25 sec, met de D70 zo goed als geen wachttijd voor opnamen in RAW)
                  Bijkomend voordeeltje: de batterij gaat VEEEEEL langer mee
                  En zo zijn er nog wel van die 'pluspuntjes'

Ik vind het verkeerd te stellen dat je met een DSLR persé dure lenzen moet (mag wel) hebben

Veel D70 gebruikers bezitten toch maar enkel een kitlens (soms zelfs niet eens de 18-70mm) en zijn daar toch behoorlijk tevreden mee
                  Canikon 40D - D200, D300

Comment

ik heb een aanbieding gezien, kan u mij iets zeggen over de lenzen en de prijs ????

nikon D70s met 28-80 en 70-300 lens.

prijs : 1099 euro

is dit een goeie prijs?

nonkelwim

Comment

ik weet dat ik gezegd heb om bij nikon te blijven, maar in dezelfde aanbieding zie ik ook een canon 350d met ef-s 18-55 en 75-300 mm lens staan, ook voor een prijs van 1099 euro.

Watis het grote verschil met de nikon d70s?

wat is de betekenis eigenlijk van die lenzen, want dat snap ik eigenlijk nog niet zo goed.

mvg,

nonkelwim

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door nonkelwim
                        ik heb een aanbieding gezien, kan u mij iets zeggen over de lenzen en de prijs ????

nikon D70s met 28-80 en 70-300 lens.

prijs : 1099 euro

is dit een goeie prijs?

nonkelwim
                        de 28-80 mens is NIET echt aan te raden. je moet de 18-70 nemen.

de 70-300 is ook niet echt om naar huis te schrijven, velen hebben hem bij de kit maar echt content zijn ze er niet van.

Comment

Als je gewoon bent om met een nikon te werken kan ik er best inkomen dat je graag bij het merk blijft, ik zou hetzelfde doen, al was het maar omwille van de geweldige service van de firma De Beukelaer. Dit even terzijde, als je aan sportfotografie doet kan ik je zeker een nikon D70 aanraden met daarbij een relatief snelle lens.Op dit ogenblik kan je dit toestel kopen samen met de kitlens voor 869 € De kitlens 18-70 af-s is eerder een allround lensje met een bereik van groothoek tot matige tele, ze heeft wel een silent wave motor aan boord dewelke er voor zorgt dat je zeer snel en accuraat kan focussen. In vele gevallen kan je met dit objectief je ding doen. Later kan er nog een tele aan toevoegen, een 80-200 f2.8 of een 70-200 f2.8. Deze laatste kost in de sigma uitvoering ong.795 €.
                          Het verschil tussen een D70 en een D70s is niet zo groot, zeker niet groot genoeg om aan de D70s een paar honderd euro meer te betalen, met een simpele upgrade kan je de D70 op bijna hetzelfde niveau brengen als de D70s.
                          Kortweg, met een mooie combinatie zoals de D70 met kitlens 18-70 af-s eventueel een 80-200 f2.8 van nikon of de 70-200 f2.8 van sigma en een sb 600 of sb 800 flitser zal je zeker de pics kunnen maken die voor ogen had.
                          Eric Van Aerschot BD0730BE

Comment

Hallo,

veel mensen hier beschrijven de 70-300 lens die bij de kit d70 zit als brol.
                            Ik heb deze erbij genomen, en ik moet zeggen dat het voor zijn prijs toch een hele goede lens is. (ben ondertussen wel overgestapt naar 70-200 vr...)
                            Natuurlijk de autofocus snelheid is niet top, en lens maakt redelijk wat lawaai. Foto's maken bij weinig licht is ook moeilijk.

anderzijds: een DSLR kost pakken geld, en er onmiddellijk een deftige tele bijnemen verhoogt het buget met 1000€.
                            Ik zou zeggen, neem ze erbij voor die 50€, ondertussen kan je je toestel leren gebruiken en heb je een tele die je mits voldoende licht kan gebruiken, (en toch redelijke foto's oplevert.)
                            ONdertussen kan je verder sparen, en over aantal maanden een deftige tele kopen.

die 70-300 is geen toplens, maar prijs-kwaliteit (zeker bij de kit) zit ze wel heel goed...
                            Ik heb de mijne zelf gehouden, mocht ik bijvoorbeeld op reis gaan is die 70-200 te zwaar om mee te nemen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dzjee
                              er is nu toch ook een D50 ? alhoewel ik die prijs/kwaliteit niet zo zo vind .
                              Wel lijkt mij niet echt een optie want deze gebruikt SD en zijn 5700 CF dus vermoed ik dat het toch enkel de D70 kan zijn.

Comment

Working...
                              X