Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon G6

Collapse
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Canon G6

Na ondertussen al heel veel topics te gelezen (hier en ook op gathering.tweakers.net) hebben én reviews (hoofdzakelijk dpreview) post ik zelf eens een draadje over mijn keuze fototoestel.
    Wat ik zoek is een digitaal fototoestel waarvan de prijs 500 à 800 euro mag bedragen (zonder toebehoren), voor de toebehoren zelf reken ik op max 200 euro (voor geheugenkaartje van 1GB groot).
    Wat vind ik belangrijk:
    => goede kwaliteit foto's vooral buiten getrokken in het bijzonder foto's van gebouwen (architectuur). (overdag)
    => ik wens ook wat te experimenteren met macro e.d. maar dit is geen hoofdzaak.
    => instellingen zoals EV
    => verder zou ik het ook op reis e.d. gebruiken waar ik vaak probeer onverwachts medereisgenoten probeer te trekken (dus gene overdreven shutterlag, nuja uiteraard I know DSRL's zijn sneller).
    => Vanwege de reistoestanden mag het niet té groot zijn, ik moet het vaak kunnen en gemakkelijk kunnen meenemen en dragen ('t mag geen last zijn), een dsrl met meerdere lenzen is dit voor mij wel... (maar het moet ook niet in mijn broekzak passen)
    => RAW formaat, handig want dan kan ik zelf de WB instellen zoals ik wil maar wat nog handiger is is dat ik wat kan experimenteren met rauwe fotodata en verschillende compressiealgoritmes (ik wil vele compressiemethoden en ook eigen algoritmes testen en vergelijken, kwaliteitsgewijs, compressiegraad etc...)
    => robuust toestel, geen plastiekerig goedkoop gevalletje waarvan je het gevoel hebt dat het uit elkaar gaat vallen (om nu sterk te overdrijven), ok dat het toestel niet moet vallen op beton weet ik ook wel ...
    => > 5MPixels
    => een superzoom is niet nodig de andere ptn zijn veel belangrijker (kwaliteit beeld etc...)
    => liefst CF I en II compatibel

Nu had ik reeds een tijdje gedacht aan de Canon G6 maar ik ben nog niet 100% zeker of dit het ideaal is, ook is de canon G6 reeds een jaar oud wat in computerland toch al een redelijke termijn is...
    Nu vroeg ik mij af of er mensen zijn die weet hebben van goede alternatieven, eventueel recentere enzo. Uiteraard heb ik weer van bvb de Sony DSC-V3 welke sneller is maar wel mindere kwaliteit foto's geeft imho...

Graag ietwat serieuzere en vooral onderbouwde posts

Re: Canon G6

Als ik een compact camera in die prijscategorie zou kopen, zo ik zonder twijfel voor een Canon PowerShot Pro 1 gaan. Deze kan je voor € 700 vinden, en is uitgerust met een L lens (fluoriet element dus)! Dit zal zeker de beste beeldkwaliteit geven en je kan patsen met een rode ring . De lens heeft een equivalent van 28-200mm, flinke zoom dus. Macro kan vanaf 3cm. Heeft 8MP, sluiter tot 1/4000, 2.5fps, CF I & II... kortom alles wat je maar kan wensen.

Of hij te groot is zal je zelf moeten uitmaken. Op het eerste zicht lijkt hij niet veel groter dan de G6. Weet wel dat kleinere camera's meestal een slechtere beeldkwaliteit hebben (doordat ze kleinere sensoren gebruiken).

Comment

Hmmm dus toch, dit is idd een heel goede suggestie en ik had daar in feite ook reeds zelf een beetje aan gedacht. Bij de pro 1 zal het vooral het al dan niet te groot zijn van het toestel zijn die een grote rol speelt. Echter naar 't schijnt gaat de batterij niet zo lang mee kan iemand dit bevestigen of is dit euvel reeds verholpen?

Comment

heb zelf de G6 gehad goed toestel , maar kan je 1 raad geven ( voor wat het waard is ), als je een G5 vind voor goede prijs , zeker ni laten . Heb die namelijk ook gehad en vond het een beter toestel dan de G6 .
        Prijsverschil tussen G5 en G6 is niet te verantwoorden , en zeker niet in beeldkwaliteit . Is maar kleine tip hoor , zou zeggen koop het toestel dat je bevalt maar moest dit toch even kwijt
        Canon EOS ...D + enkele "L" glaasjes ( zo van die snelle ) + een goe bliksembakske ( 580 ) + een stevig statiefke met deftig kopke

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door raichuf
          Hmmm dus toch, dit is idd een heel goede suggestie en ik had daar in feite ook reeds zelf een beetje aan gedacht. Bij de pro 1 zal het vooral het al dan niet te groot zijn van het toestel zijn die een grote rol speelt. Echter naar 't schijnt gaat de batterij niet zo lang mee kan iemand dit bevestigen of is dit euvel reeds verholpen?
          Wel ik geloof dat ze dezelfde batterijen gebruiken als mijn 10D (bp-511). Ik kan je één ding vertellen, als ik een dag ga wandelen, en ik laat mijn camera constant aanstaan. Dan krijg ik zelfs mijn batterijen niet leeg (ik werk wel met 2 batterijen in grip).
          Je kunt altijd niet originele batterijen bij bestellen bij akku international . Ik heb daar deze week ook batterijen besteld. Maandag bestelt, woensdag geleverd! Deze zijn goedkoper dan de originele, en zijn veel beter . Deze hebben zomaar 1600 mAh .
          Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
          Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

Comment

Working...
          X