waarom zie je zo vaak dat de beroeps hun toestel, met die grote toeters erop, een kwartslag draaien bij het fotograferen, valt mij op bij bv Wimbledon (tennis).
grt,bouk.
Omdat ze vooral personen trekken. Mensen zien immers graag bekende sporters in de kranten en tijdschriften en niet zozeer een mooie overzichtsfoto van een tennisveld. Daarvoor is de portret-stand dan ook meer geschikt.
Ik denk wel dat dit topic hier verkeerd staat, maar daar moeten de moderators maar over beslissen.
ach wat mij daar opvalt, is dat die chinezen daar met 4 mark II's rond lopen, en met 6 tal lenzen primes LLL..., monopod en dergelijke ...., en de andere mensen 1 mark II met 1 L lens dan....
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
De chinezen hebben dan blijkbaar veel geld. 4 body's vind ik toch wat overdreven. Dat je een tweede meehebt, ok, maar 4? Waar laat je die allemaal? Alle vier op een statief naast elkaar ofzo?
ach wat mij daar opvalt, is dat die chinezen daar met 4 mark II's rond lopen, en met 6 tal lenzen primes LLL..., monopod en dergelijke ...., en de andere mensen 1 mark II met 1 L lens dan....
De chinezen hebben dan blijkbaar veel geld. 4 body's vind ik toch wat overdreven. Dat je een tweede meehebt, ok, maar 4? Waar laat je die allemaal? Alle vier op een statief naast elkaar ofzo?
, die foto
Nee echt waar hoor, eentje om zijn schouder denk met een 300 mm L prime.
een op een monopod die 400 mm L F2.8, das zijn er al 2.
Nog eentje rond zijn nek, redelijk lange lens maar weet niet welke ook vermoed een 500 mm L.
Nog een andere rond zijn andere schouder, het was een zwarte lens met rood bandje dus denk een 200 mm L ...
Ach ja, ik ben tevreden met mijn 10d .
Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .
ongelooflijk en ik heb last van m'n armen als ik een halve dag met m'n d70 in combinatie met Sigma 180 heb rond gelopen... wat moet deze dan wel niet hebben.
Nee echt waar hoor, eentje om zijn schouder denk met een 300 mm L prime.
een op een monopod die 400 mm L F2.8, das zijn er al 2.
Nog eentje rond zijn nek, redelijk lange lens maar weet niet welke ook vermoed een 500 mm L.
Nog een andere rond zijn andere schouder, het was een zwarte lens met rood bandje dus denk een 200 mm L ...
Ach ja, ik ben tevreden met mijn 10d .
Ik zie een 600 f4 (monopod), een 70-200 (achteraan), een 16-35 of 17-40 en een 24-70 (die heeft hij vast). De witte lens die onderaan bungelt is een 300 mm volgens mij
sugar
"I tried to shoot rulers, but my printer has some serious backfocus "
Comment