Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lensopening slechts F2.0 tot F8 ??

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X

• Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

• Lensopening slechts F2.0 tot F8 ??

De aperture van de Nikon CP 5700 gaat van F2.8 tot F8
    Van de Sony 717 is dit van F2.0 tot F8

Ik heb nu nog een gewone fotocamera (Canon EOS 500) en daar kan ik het diafragma regelen van F4.0 tot F27

Zijn de bovenstaande waarden (range) van de digitale camera's nu weinig of moet ik dat anders zien?

Groetjes
    Nicodemus
    "Een foto bekijken is als wijn proeven. Het is de proever die beslist of hij goed is."

Originally posted by Nicodemus
    De aperture van de Nikon CP 5700 gaat van F2.8 tot F8
    Van de Sony 717 is dit van F2.0 tot F8

Ik heb nu nog een gewone fotocamera (Canon EOS 500) en daar kan ik het diafragma regelen van F4.0 tot F27

Zijn de bovenstaande waarden (range) van de digitale camera's nu weinig of moet ik dat anders zien?

Groetjes
    Nicodemus
    Vind ik iets te weinig ja
    Liefst tot F11...een diafragma om wat scherptediepte te krijgen bijv.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Comment

vergeet niet dat de ccd veel kleiner is dan het oorspronkelijke 35mm-negatief, en je de diafragmawaardes dus moet omrekenen volgens een bepaalde (door mij ook niet gekende) formule...

Met de D-slr's is dat weer een ander paar mouwen natuurlijk, want daar heb je verwisselbare lenzen en de ene lens heeft andere diafragmawaardes dan de andere...

Stef

Comment

Ja, lijkt weinig, maar je moet de dieptescherpte eens op de tabellen bekijken, in real life zijn ze echt wel voldoende hoor, het heeft tenslotte ook iets te maken met lens en beeldoppervlakte hé.
        Rudy

Comment

Working...
        X